• cutebike

BIM juni 2015

Hej!
    Jag hoppar på denna peppiga grupp här i slutet av juni!

För oss är juni första månaden någonsin utan p-piller (!) och om saker fungerar som de ska så borde BIM hamna här till helgen! Jag är ganska övertygad om att jag haft äl i mitten på juni då jag haft värk och "drag" liksom i ljumskarna i ungefär 3-4 dgr. Sen förstår jag ju att det kan vara väldigt individuellt hur snabbt kroppen faktiskt kommer i fas igen.

Vi är inte så metodiska (än Flört) utan kör med inställningen att "det händer när det händer". Med det inte sagt att jag lyckats hålla mig ifrån att googla på graviditetstecken dock... Flört

Ska bli kul att få dela med sig av alla funderingar om snurrar i huvudet och att få ta del av era erfarenheter och råd!

• cutebike
    Suada86 skrev 2015-06-24 13:29:43 följande:
    Välkommen!!!! :)

Det är vårt första försök denna månad oxå, har inte hoppat på äl-tester eller att tempa än...kanske längre fram :) jag har bim imorgon...

Det är svårt att låta bli att googla ju :)
    Tack!
    Ok, va kul a det är fler i samma sits att tjöta me! Jag luftar inte detta så mycket utanför hemmet heller, tycker det är skönt att få jobba ifred tills man har glada nyheter att berätta Flört

Uppskattar du datum för din BIM eller har ni kört med något p-medel som inte påverkar kroppen sas?

Spännande torsdag du har framför dig!  
  • cutebike
    Suada86 skrev 2015-06-24 13:48:28 följande:
    Håller helt med! Ja använde mini piller fram tills för ett år sedan och slutade eftersom jag aldrig kännt att jag mår bra utav några piller/preventivmedel egentligen... sedan dess bara använt gummi vilket funkat bra! På så sätt har jag använt olika appar för att försöka ha koll på min mens och den är regelbunden..

Denna gången förlitar jag mig på mina appar när det gäller bim o de visar på att det är runt 25-26/6 ungefär... ibland känner jag min ÄL men ibland inte alls...hade denna månaden lite molvärk och uppskattade att det borde vara ÄL som va igång...

Vi får väl se..testade neg iförrigår..anv ej något testa tidigt gravtest heller men ja ja...det finns tid :)

Jag använder med en app, den heter Clue. Den föreslår en cykel för en och man kan logga lite grejer som värk, humör, mens, temp osv. Helt OK.

Jag testade faktiskt igår också eftersom jag antar att jag nu borde åtminstone tangera BIM, men negativt, uppenbarligen.. Glad Man går ju in med någon slags inställning att man ska vara superfertil, men man är nog snart nerplockad på jorden igen  Flört

Jag håller tummar och tår för ditt test imorgon!

• cutebike

Vad har ni tjejer för uppfattning om de olika tester som finns att tillgång på marknaden idag? Kanske främst på nätet pga pris tänker jag. Någon man ska undvika? Jag har köpt en första uppsättning på billiga-tester.se i nuläget.

• cutebike
    linnsanbelle skrev 2015-06-24 18:55:50 följande:

stickningar och typ "växtvärk" där nere, har känt lite varje dag men igår var det suuuupertydligt. Så himla konstigt. Idag är det typ som bortblåst och jag tror att det är den jäkla mensen som spökar så med mig! bim-2

www.mammaprat.blogg.se - Följ min resa mot ett plus och min vän genom hela graviditeten
    Linnsanbelle, precis så har jag haft också och tror jag har BIM nu på fredag med. Jag har stick på båda sidorna i magen men utöver det tror jag inte jag märkt något annat? ÄL går däremot verkligen inte obemärkt förbi! Känner du något annat? Hur länge har ni "försökt"?
  • cutebike
    Suada86 skrev 2015-06-25 10:12:18 följande:

Nu kom min mens som brevet på posten, finns ju inget mer regelbundet än den :) Lycka till alla fina tjejer! Hoppar över till juli tråden, hoppas vi inte ses där ;)

Då får man önska dig en härlig och sexig Flört juli med nya chanser! Ses kanske i julitråden, spännande dagar att vänta här! Glad
  • cutebike
    Maj18 skrev 2015-06-25 14:12:22 följande:

Skulle fått mensen igår. Tog två test idag. Visst är det positivt??? phpZWBQ0j86888.jpg

Ser vääääldigt positivt ut! Grattis!!
  • cutebike
    linnsanbelle skrev 2015-06-25 12:00:25 följande:

Här kommer en kass bild :P

Va tror ni?

phpyVxDMV61106.jpg

www.mammaprat.blogg.se - Följ min resa mot ett plus och min vän genom hela graviditeten
    Jag tycker med jag ser något! Något rosa :)
  • cutebike
    linnsanbelle skrev 2015-06-26 08:30:55 följande:

Det är verkligen sant!

4 mars blir vi föräldrar.

Önskar alla ett stort lycka till som fortfarande försöker <3

Va roligt! Grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • cutebike
    TouchOfRed skrev 2015-06-27 08:29:34 följande:

Äntligen! Solig Tog oss 14 månader och bantning (-11 kg) innan vi fick det första plusset som sorgligt nog slutade i mf v.8. Och nu, 4 försök senare, får vi äntligen ett plus igen! Hoppas verkligen det lilla fröet vill stanna kvar den här gången!

Grattis och väl kämpat! Håller tummarna! ????
  • cutebike
    cutebike skrev 2015-06-27 10:05:52 följande:
    Grattis och väl kämpat! Håller tummarna! ????
    ???? = bebis emoji ... ;)
  • cutebike

Då visade sig första försöket vara avklarat iom att en ny cykel gick igång! Hoppar över till juli-tråden och hoppas på bättre lycka i sommar Solig

Svar på tråden BIM juni 2015