Inlägg från: Det vackraste |Visa alla inlägg
  • Det vackraste

BIM juni 2015

sowe81 skrev 2015-05-22 11:10:14 följande:
    Jag känner med dig. Vår dotter blev till på första försöket. Började försöka med syskon när hon var 11 månader. Nu fyller hon 3 snart. Vi har haft 2ma 1mf o 1kemisk graviditet. Har också funderat mkt på hur det kan vara sån skillnad på första och andra barnet. Trodde det skulle gå lika lätt. Men nu 2år senare börjar jag tappa hoppet.

Dels är det en slump när det blir. Dvs det kan bli direkt med första och ta ett år med andra, utan att något är fel för det. Men sen minskar ju chansen något när man kommer upp i 35-årsåldern, så det kan ta lite längre tid för det, liksom blir vanligare med mf. Det är också ganska vanligt med hypotyreos efter en graviditet, vilket sänker fertiliteten, så det är alltid en god ide att kolla sitt tsh om det tar mer än 6-12 månader och gick snabbt första gången. Tsh ska vara under 2,5. Lycka till!
  • Det vackraste
    sowe81 skrev 2015-05-22 12:43:16 följande:
    Ja det är konstigt vad som kan hända. Jag har legat på gränsen på ths de första två ma/mg jag fick, låg på 2.2, de nya rönen säger ju under 2.0 som gravid. O vid den sista graviditeten låg jag på 3.1, så fick levaxin, dock försent, v7+nåt och graviditeten avstannade 8+4. Nu har jag ätit levaxin sen oktober och ligger på 1.9. Vet inte om det är det som är problemet för oss. Men hoppas det ska gå bättre nu. Har gått igenom utredning o det finns inga andra fel o gravid kan jag ju uppenbarligen bli. Har tagit längre o längre tid vid varje försök, 2a, 3e och 5e försöket, fick en kemisk graviditet nu på 4e försöket o nu blir det 6e. Så hoppas verkligen att maj är vår månad. Maj skulle liksom sluta cirkeln, två av mina graviditeter har haft bf i maj.

Om man är över 2 men under 2,5 bör man kolla om man har tpo-antikroppar. Om man har förhöjda sådana har man hypotyreos på gång och då behöver man levaxin om man vill bli gravid. Är det under 2 (utan levaxin) behöver man inte kolla. Jag skulle gå upp lite i dos (25 mcg) och få ner tsh till 1-1,5 om jag var du. Sen kan det såklart ta några månader iallafall. :)
  • Det vackraste

Är du 45? :) Sorry frågan :D men såg på din pres. Grattis igen!

canada skrev 2015-06-03 18:09:01 följande:

Grattis till dig med! Tog ett clearblue nu på eftermiddagen och där var det mycket tydligare, har ett kvar som man kanske skall ta på fredag med :)

• Det vackraste

Har du bara 11 dgrs lutealfas men äl dag 18-19? Intressant :)

Men du kan ju få plus ännu, bara hälften får pos 11 dygn efter äl.

sowe81 skrev 2015-06-04 08:19:56 följande:

Äl+11 idag och negativt test.

Bara ställa in sig på mens imorgon och ett nytt forsök på midsommar...

• Det vackraste
    Angdev skrev 2015-06-03 23:57:29 följande:

Är en dryg vecka sedan ÄL och jag har nu ikväll en genomskinlig blödning och är öm över livmodern. Hoppas såklart att det är en nidis men kan lika väl vara hormonellt eller för att vi hade sex innan ikväll. Fick nidis förra graviditeten men tror den inföll i samband med att min mens skulle ha kommit. Håll tummarna tjejer att ett litet frö är sått på vårt 7:e försök :)

Hoppas sjunde försöket är lyckoförsöket!
  • Det vackraste
    NellieMeja skrev 2015-06-04 09:36:43 följande:

Ååå det känns som det är kört denna månad. Har mensvärk sen igår har Bim på måndag. Skit oxå. 6 gången åt helvete är så trött på detta.

Växtvärk? Är väl tidigt för. Mensvärk än..
  • Det vackraste

Det går att bli gravid tre fyra dagar före äl också. ;)

Malin 845 skrev 2015-06-04 11:54:30 följande:

Har äl imorgon. Och igår var det mys, men tänkte ju då ha mys idag och/eller imorgon med. Men problemet är att jag har nu skadat min rygg och att ställa sig upp från soffan gör hemskt ont, så de planerna är förstörda. Samt ont i underlivet pga att äl är påväg. Blir nog att hoppa till juli tråden istället sen.. Min rygg plus att jag och min kille jobbar olika blir det inga barn gjorda... Om det då inte räckte med igår? Undrade även hur man kan mysa med smärta i underlivet pga äl och rikliga illaluktande flytningar? Får så ont under äl... Några tips?

• Det vackraste
    gullan83 skrev 2015-06-04 12:07:19 följande:

Gaaah om mindre än 30 min kommer donator rejält nervös har äl på måndag men ver inte om vi kommer lyckas med att göra det idag

Ni inseminerar alltså fyra dagar före beräknad ägglossning? Lycka till!
  • Det vackraste
    gullan83 skrev 2015-06-04 12:29:51 följande:

Ja eftersom jag gör det hemma vet inte om jag kommer lyckas

Svar på tråden BIM juni 2015