• gruvan

BIM juni 2015

Äl+7 idag och jag har fått lite bruna flytningar men bara lite, lite i trosorna och på pappret när jag torkar mig. Håller tummarna för att det är en nidblödning! Det fick jag på äl+7 när jag var gravid med sonen så jag hoppas verkligen att det är det den här gången också och inte en tidig, segstartad mens.

• gruvan
    Caylyn skrev 2015-05-29 21:13:41 följande:

Hålla på att vänta är inte alls kul. Bim-4 idag såg ett väldigt väldigt svagt streck på testet. Bara som en skugga. Kan vi inte hoppa över en vecka nu. Hoppas på att mensen inte kommer. Har haft svag mensvärk i några dagar nu. Brukar aldrig ha det annars.

Åh, spännande! Har du ingen bild du kan lägga ut?
  • gruvan

Åh, nu vill jag också testa! Hade egentligen tänkt vänta till på tisdag då jag är på bim -1 och sambon ska iväg på jobb i två veckor. Men nu blir jag sugen på att testa i morgon på bim -3. Det skulle ju vara bästa mors dag presenten att få ett plus! :) Men jag har egentligen inga speciella känningar mer än lite molvärk och en ev nidblödning tidigare. Åh andra sidan hade jag inte det när jag väntade sonen heller förrän efter jag fick plus och det var på bim. Att testa eller att inte testa, det är frågan... :)

• gruvan

Jag har funderat på en sak. Det här med lutealfasen. Om den är kort, borde det inte vara svårare att plussa innan bim då eftersom ägget fäster efter ungefär lika lång tid efter äl som för de som har lång lutealfas? Då har man ju inte lika många dagar på sig att få upp hcg-nivåerna innan bim. Om ni förstår hur jag menar?

• gruvan

Äl +9 idag (bim -3) och jag kunde inte hålla mig utan tog precis ett test. Helt blankt. :( Iofs väntat men tråkigt ändå. Är dessutom inne på tredje dagen med bruna flytningar så jag tror nog det är mensen som är på gång snarare än en nidblödning. Har ju rätt kort cykel så ny beräknad äl är 19 juni och bim 1 juli.

• gruvan
    Caylyn skrev 2015-05-31 20:58:39 följande:

Jag har en så fantastiskt underbar syster. Ringde henne igår och berättade om mitt plus. Idag fick jag bl.a ett par baby sockar av henne. Bara för att jag ska kunna gå omkring med dem i fickan och gosa med dem.

Alltså din syster verkar ju vara hur go som helst, vilken underbar människa! Kan inte hon vara min syster också? :P Sitter här och får tårar i ögonen. Hoppas det är gravidhormoner, haha! :)
  • gruvan
    Desideri skrev 2015-06-01 18:15:52 följande:

Tack snälla! Känns helt overkligt! Har inga som helst symptom ännu, mått illa ikväll men det beror antagligen på att jag inte ätit så mycket under dagen. :)

Grattis! :D
  • gruvan
    Aniroma skrev 2015-06-01 22:00:54 följande:

Jag har också plussat idag!!! :) bim-2, helt ofattbart men underbart!!

Grattis till dig också! :D
  • gruvan

Jag plussade precis, på bim -1! Strecket är rosa och syns bättre i verkligheten. :D
  • gruvan
    canada skrev 2015-06-03 13:08:00 följande:

Testar igen om bilden vill komma med, verkar inte fungera att skicka något inlägg alls via appen. Hur som helst, vad tror ni om denna bilden, (om den kommer med denna gången) kan det vara ett svagt streck tro? (hoppas :))

Grattis! Liknar mitt som jag tog igår. Tog ett idag också, för säkerhets skull, och det var lite starkare. Ska testa på fredag igen och hoppas det är ännu starkare då! :)
  • gruvan
    canada skrev 2015-06-03 18:09:01 följande:

Grattis till dig med! Tog ett clearblue nu på eftermiddagen och där var det mycket tydligare, har ett kvar som man kanske skall ta på fredag med :)

Ja det där var ju riktigt tydligt! :) Ska bli kul att se hur det ser ut på fredag...
  • gruvan
    Malin 845 skrev 2015-06-05 17:21:55 följande:

Till er som plussat:

När har ni bf? :)

Desideri skrev 2015-06-05 18:59:12 följande:

11/2 har jag bf :)

Jag har också bf den 11/2! :)
  • gruvan

Grattis till alla nya plus!!!

Jag har gått och oroat mig för att få missfall eftersom jag har haft bruna flytningar till och från sedan jag plussade förra veckan. Har förstått att det är vanligt men att det kan gå åt vilket håll som helst. Tog ett digitalt test i morse för att se om det stämmer överrens med mina egna beräkningar eftersom jag vet när jag hade äl. Och det stämde! :) Så nu känner jag mig lite lugnare iaf. Dessutom slog ett enormt illamående till bara en stund efter jag tagit testet så det får jag väl se som ett "gott" tecken. Det verkar också börja tidigare för mig den här graviditeten än den förra. V 4+5 idag och håller tummar och tår för att allt ska vara bra i magen!

• gruvan
    Malin 845 skrev 2015-06-15 16:47:34 följande:

Normalt att vara så svullen?! :O

Jag brukar alltid svullna upp dagarna innan mens men gjorde det även inför bim förra graviditeten och den här också. Så jag håller tummarna för att det är gaser och svullna tarmar som man brukar få i början av graviditeten!

Själv är jag i v 6 nu och magen ser normal ut när jag vaknar men svullnar mer och mer från lunch och framåt. I torsdags, när jag var i v 5, hade vi avslutningsfest med jobbet och dagen efter fick jag veta av en kollega att chefen misstänker att jag är gravid för att hon tyckte jag hade fått mage och dessutom drack alkoholfritt. Den kollegan vet om graviditeten och förklarade bort det med att jag svullnar upp när jag äter gluten, haha! En liten vit lögn som förhoppningsvis gick hem... :)
  • gruvan

Jag plussade ju för två veckor sedan och har sedan dess haft bruna flytningar varje dag. Vissa dagar är det bara litegrann så det syns på pappret när jag torkar mig. Andra dagar är det mer så jag behöver trosskydd. Dock aldrig färskt blod. När jag väntade sonen blödde jag ingenting alls. Ingen antydan till varken brunt eller rött på pappret eller i trosan. Jag har försökt tänka på annat och inte oroa mig men idag började semestern och jag får svårare och svårare att trycka bort oron för mf. Jag är i v 5+4 och nästa vecka (v 6+5) ska jag till bm för första gången. När jag bokade tiden berättade jag om flytningarna och hon sa att det bara var att vänta och se, det kan gå åt vilket håll som helst. Tror ni att jag kan få ett vul för att minska min oro? Eller är det för tidigt för att se hjärtat slå då? Måste man boka vul i förväg eller kan jag ta upp det när jag är där nästa vecka? Hur hade ni tänkt/gjort?

• gruvan

Har pratat med barnmorskan idag som tyvärr tror att det är ett missfall på gång för min del...

• gruvan
    Det vackraste skrev 2015-06-17 16:22:29 följande:

Vad tråkigt. :( Men inte säkert? Tog det lång tid att bli gravid?

Nä inte säkert men hon tycker jag ska ställa in mig på det. :( Har tid för inskrivning på onsdag nästa vecka och så länge jag inte får en mer mensliknande blödning innan dess ska jag gå på den och så får vi se vad som händer då. Jag hoppas jag får tid för vul då!
  • gruvan

Efter tre veckor med bruna flytningar har jag börjat blöda färskt blod och det har kommit klumpar. Tar bort mig från plussen i listan och väntar på att blödningen slutar och jag kan börja med äl-test igen. :(

BIM eftersläntare ;)

12/6 lillskrutten

14/6 muuppeens, LetMeLiveInThatFantasy, Anna09

16/6 medow

BIM

17/6 mkes, Glovey, m2b

18/6 Josssa90, Cystan, sommarblomma1

19/6 natlin, Malin 845, Meli09, Nenna, Carolaj83

20/6 HardrockGoddess, Maka94,miachr78, Ashurst Klara, svurkbebis

20-21/6 gabriellap

21/6 RapidAngel, gullan83, Knasbollen87

22-23/6 mikamon, Tassen