• Fian88

BIM juni 2015

sowe81 skrev 2015-05-22 11:10:14 följande:
    Jag känner med dig. Vår dotter blev till på första försöket. Började försöka med syskon när hon var 11 månader. Nu fyller hon 3 snart. Vi har haft 2ma 1mf o 1kemisk graviditet. Har också funderat mkt på hur det kan vara sån skillnad på första och andra barnet. Trodde det skulle gå lika lätt. Men nu 2år senare börjar jag tappa hoppet.
    Tack! Vi kommer söka hjälp efter sommaren om vi fortfarande inte är gravida då. Misstänker att det är nått fel med mina hormoner, fått mycket acne samt annorlunda mens efter graviditeten (hade inte ens finnar under tonåren liksom). Men vi väljer ändå att avvakta några månader, tar det efter alla semestertider och så
  • Fian88
    Marie14 skrev 2015-05-22 11:58:05 följande:

Hoppar in här - 
    tog ÄLtest igår - ganska starkt men inte lika starkt som andra strecket.
    Mycket ÄLvärk idag - massa flytningar idag. så tog jag ett test nu precis - svagare test?

Vad kan det bero på? Har ÄL redan varit? Eller är den idag?

Fattar inget.

Har BIM typ 7-8 juni.

Vilken tid tog du det igår? Var det på morgonen/förmiddagen så kan nog stegringen skett eftermiddag/kväll. Vissa får ju supersnabb stegring när det väl börjar visa nått
  • Fian88
    Symetrical skrev 2015-05-22 12:41:24 följande:
    Hoppas att det är okej att jag kapar lite här. Jag kan rekommendera dig att kolla upp hormonvärdena (lätt gjort med blodprov) och ifall allt är som det ska (som det var för mig) kan man ändå få Pergo eller letrozol utskrivet för att hjälpa till med äl. Men det kanske inte är den som krånglar för dig..!?
    Ok! Ja då kanske jag skulle ta och boka en tid på Vc då
  • Fian88
    Malin 845 skrev 2015-05-22 21:45:19 följande:

Har en fråga, vad är det när man får ma? MF vet jag vad det är men vad är ma?

Missed abortion, att fostret dött men kroppen fortsätter tro att den är gravid. Ibland behöver man då hjälp med att sätta igång ett missfall och eventuellt skrapas
  • Fian88

Väldigt mycket rinniga vita lite filmjölksluktande flytningar idag (ursäkta infon), någon som vet vad det kan betyda? Beräknad äl igår om cykeln blir 24 dagar så är oavsett i äl-tider

• Fian88
    linnsanbelle skrev 2015-05-23 15:58:48 följande:

Rinniga/vattniga eller trådiga = fertil :D

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Tack . Sällan jag får så här mkt så har inte så bra koll!:-P
  • Fian88
    linnsanbelle skrev 2015-05-23 15:58:48 följande:

Rinniga/vattniga eller trådiga = fertil :D

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Väldigt mycket molvärk nu också så är nog äl på g
  • Fian88
    Malin 845 skrev 2015-05-23 19:56:19 följande:

En fråga! Jag känner av när jag har min ägglossning, och brukar stämma med den appen jag har. Men jag kommer ha äl den 5/6 , när ska man då försöka? Samma dag eller dagen innan eller två dagar innan?

Jag hade legat varje dag från två dagar innan. I alla fall dagen innan och dagen för äl och dagen efter. Det bästa är ju om där ligger spermier och väntar på ägget! Drar man ut på sexet för länge så kanske de inte hinner fram.
  • Fian88
    HardrockGoddess skrev 2015-05-24 11:45:16 följande:

Okej, tänkte vi kunde snacka lite fertilitetsknep.

Har blivit gravid två gånger på första försöket, men då var jag yngre.

Försökte nu i maj men fick min mens den 17/5 och innan dess var jag banne mig skengravid utan att överdriva. Jag ville så gärna och det vill jag den här gången också men kommet vara mycket mindre entusiastisk beträffande symtom.

De två ggr jag blivit gravid var det "bakifrån" och det var under ägglossning. När under ägglossningen det var vet jag ej, men det märktes på flytningarna.

Nu sist när jag inte blev gravid köpte vi ÄL-test som jag skrivit om tidigare i tråden.

De två ggr jag HAR blivit gravid har jag inte gjort något speciellt för att "ta vara på sperman". Första ggn skedde befruktningen (eller ja, samlaget som ledde till befruktning) en bra bit från vårt hem och efteråt reste jag alltså på mig och gick x antal kilometer hem.

Andra ggn var det missionären hemma i sängen varpå jag somnade direkt efter. Tycktes som detta var det säkraste sättet och nu när vi försökte i början av maj låg jag kvar i sängen länge med en kudde under rumpan. Så gjorde vi ett flertal ggr men jag blev inte gravid för det.

Har ni andra några strategier?

Den biologiska klockan tickar för mig och vårt första barn, en flicka, blev bara 6 månader gammal (efter födsel altså) och det är verkligen inte något jag önskar en annan förälder att få ordna med begravning till sitt eget barn.

Andra gången jag blev gravid så slutade det med missfall i 11:e veckan.

Jag måste verkligen bli gravid nu, åren går så fort. Har levt med posttraumatiskt stressyndrom sen vår flicka dog och det är först nu vi orkar att försöka igen <3

Så har ni några befruktningsråd att bjuda på, tas de tacksamt emot.

Har inga bra tips! Ville bara beklaga det som hänt er, så fruktansvärt!
  • Fian88

Ingen molvärk alls idag så kan nog säga att äl varit nu! Hade ganska skarp smärta igår och det brukar väl uppstå när äggblåsan spricker, eller har jag fel? Vi fick till det igår i alla fall trots smärta så det känns bra!

Svar på tråden BIM juni 2015