• EliWe

BIM juni 2015

Tablettask skrev 2015-06-04 20:15:48 följande:

Hur gör ni andra i väntan på eventuellt plus? Dricker ni alkohol eller låter ni bli redan nu?

Jag dricker inte sista veckan innan bim. Men den första veckan efter ÄL brukar jag kunna ta ett glas vin på helgen, för då har ju ägget inte fäst än och "lever" inte på min kropp. 

Jag resonerar som så att jag vill leva på ungefär som vanligt i väntan på plusset, just för att det kan ta ett år att bli gravid. vore tråkigt att sätta livet på hold
  • EliWe

Idag är jag på bim-1 eller bim om jag har samma cykel som de senaste två månaderna.

Igårkväll hade jag som mensvärk, så trodde mensen skulle komma inatt. Men inget spår av den än. Tycker inte ens jag har fått spottings, men haft svarta trosor så kan ha missat. Känner mig ju verkligen inte gravid, så mensen kommer väl snart. Testade med RFSU i lördags, och det var negativt. Testar imorgon igen om ingen mens kommit

• EliWe

Jag ska testa imorgon, på bim :)

Inget tecken på mens än, men haft mensvärk sen igår, som kommer och går. Och ömma bröst sen en vecka tillbaka. Känner mig inte gravid, men hoppas :)

• EliWe
    EliWe skrev 2015-06-08 19:08:15 följande:

Jag ska testa imorgon, på bim :)

Inget tecken på mens än, men haft mensvärk sen igår, som kommer och går. Och ömma bröst sen en vecka tillbaka. Känner mig inte gravid, men hoppas :)

Så, jag tog ett test imorse på BIM. Hade bara RFSU-test hemma (förutom cb.digital) och efter 5 min syntes en svaag svag skugga. men ändå tillräckligt för att jag ville offra ett cb-digital. Står framför testet och kollar på det, medan timglaset blinkade. sen dyker det upp "gravid 1-2"!!! jag kan inte riktigt fatta det, började gråta av glädje :)
    Idag ska jag ner på stad för att köpa babysockor och ge till min man när han kommer från jobbet, blir en överraskning :)

På bilden så är rfsu-testet ca 30 min gammalt, och då syns strecket starkare
  • EliWe
    KaffeTös skrev 2015-06-09 09:21:50 följande:

Grattis!! Om mitt test ovan visar sig stämma ska jag också överraska mannen med babysockar. De är ju så små och söta!

Håller tummarna för dig! Vilket test hade du? RFSU är ju skitkassa. Står på de att from bim är de så säkra, men efter 5 min syntes knappt nåt alls!
  • EliWe
    KaffeTös skrev 2015-06-09 09:59:57 följande:

Jag testade med testlagret. Har hört så mycket dåligt om RFSU, att de aldrig blir starka streck oavsett hur långt in i graviditeten du är. Ser du något ovan på mitt test? Är så orolig att det bara är ett spökstreck! :( Min vän såg dock strecket med blotta ögat omedelbart så jag hoppas ju att det verkligen är något men som sagt, man har ju hört massa om spök..

Har aldrig tidigare fått en antydan till streck, tillochmed igår var testet negativt så hoppet tändes idag med morgondagens test.

Vad har du för symptom?

Jo, jag har också hört dåligt om RFSU, men då hade jag redan köpt de :/ testlagret ska vara bra :) men du är så tidig än, testa imorgon eller övermorgon för att få säkrare resultat. Men visst är det en antydan på ditt test! Men hade jag inte kunnat styrka mitt resultat med cb digital hade jag inte vågat bli glad :p

Min symptom är ömma bröst (sen 5 dagar tillbaka) och mensvärk (sen två dagar tillbaka). Annars inget alls.
  • EliWe
    KaffeTös skrev 2015-06-09 10:20:19 följande:
    Ja jag ska testa imorgon och i övermorgon (BIM då) och tänker ta ett digitalt OM testen blir starkare. Litar inte på mitt svaga så fortsätter testa de närmsta dagarna. Hurrar inte än men hoppas ju så innerligt!

Detta är första månaden (sen mitt ma i Jan/feb) som jag har symptom och känner att det kan ha tagit sig. Har haft molvärk, ont i ljumskarna och lite i ryggen sen några dagar tillbaka. Känner när jag anstränger mig att det drar lite i magen och sambon har kommenterat några gånger att "det kanske är något.."
    Ja de digitala är bra att ha som bekräftelse :) 
    ska nig köpa ett cd plus idag när jag är på stan, och testa om 2 dagar för att se med sånt test också. 
    haha har själv tyckt folk som testar med flera olika tester är larviga, ett plus är ju ett plus. men nu förstår jag känslan!! 
  • EliWe
    lindakarlsson4380 skrev 2015-06-10 08:16:57 följande:

Plussade imorse på BIM-2, ååååå, första försöket, hoppas verkligen lilla fröet vill stanna i magen <3 <3 Är det någon som har erfarenhet från dessa test? Kan jag lita på att det stämmer? Eller borde jag ta ett till? BF blir den 19/2 :D

Grattis!! Klart du kan lita på det där testet! Jag plussade igår, och ska ta ett nytt test imorhon bara för att bli säkrare haha!
  • EliWe
    gruvan skrev 2015-06-10 08:41:29 följande:

Grattis till alla nya plus!!!

Jag har gått och oroat mig för att få missfall eftersom jag har haft bruna flytningar till och från sedan jag plussade förra veckan. Har förstått att det är vanligt men att det kan gå åt vilket håll som helst. Tog ett digitalt test i morse för att se om det stämmer överrens med mina egna beräkningar eftersom jag vet när jag hade äl. Och det stämde! :) Så nu känner jag mig lite lugnare iaf. Dessutom slog ett enormt illamående till bara en stund efter jag tagit testet så det får jag väl se som ett "gott" tecken. Det verkar också börja tidigare för mig den här graviditeten än den förra. V 4+5 idag och håller tummar och tår för att allt ska vara bra i magen!

Jag tänkte också ta ett till digitalt test om en vecka för att se om veckorna ökat, köpte ju 2-pack och ingen ide att spara testen känner jag :)

Skönt att ditt ökat trots bruna flytningar! Är ju som sagt vanligt
  • EliWe
    Nenna skrev 2015-06-12 15:02:23 följande:

Hej allesammans!

Fick positivt ÄL-test förra tisdagen så det är alltså 10 dagar sedan positiv sticka.

Tog ett gravtest imorse som var negativt. Ska man tänka att det är kört då?

Tror jag har BIM onsdag 17/6..

nejdå, jag testade negativt på ÄL+10 och sen positivt på ÄL+13 :) 
  • EliWe
    NellieMeja skrev 2015-06-13 09:43:23 följande:

Ååå så glad. Testade ju negativt med rfsu test på bim -1 å trodde det var kört. Men mensen kom aldrig fast att jag trott det många gånger denna vecka.

Grattis!!
    RFSU suger! Jag testade med det på BIM och såg en skugga, tog CB digital och fick också "gravid 1-2" :) 
  • EliWe

Samma som min då :)

NellieMeja skrev 2015-06-14 09:07:08 följande:

Min bf blir den 18/2

Svar på tråden BIM juni 2015