• sowe81

BIM juni 2015

sowe81 skrev 2015-05-24 13:56:08 följande:
    Det är testdagens, köper de på apotea, en förpackning med 7 eller 10 tror jag det är kostar 69kr tror jag. Jag tycker dom är jättebra.
    Testlagrets
  • sowe81
    Nystjärna skrev 2015-05-24 17:07:17 följande:
    Så härligt :) äntligen men då räknar jag att äl är imorgon då :) då blir det äl dag 14 och och lutaelfas på ca 12 dagar då senaste cyklarna varit 26 dagar någon 27. var någon cykel som vart 23 dagar men då vart nästa 31 lång så jämnade ut sig. men vi myste i fredags och jag tänker absolut mysa idag och försöka få till tisdagen med. men det borde väl funka? kör ju på varannan dag vart sugen igår men inte sambon,vart kanske bra,lättare kanske och övertyga honom idag då :P hoppas vår dotter vill sova sen bara och inte blir övertrött. Vi gick upp sent så hon fick inte sova middag och vill gärna sova nu men mamma låter henne inte sova än :) Håll tummarna för att jag fixar att hålla henne vaken och att hon somnar lätt och smidigt sen :)
    Hoppas ni får till det. Känner igen det där med att passning när barnet sover. Våran dotter har börjat vägra sova i sin säng så vår naturliga plats för att ligga har försvunnit. Men kontoret fungerade bra det med idag
  • sowe81
    Fian88 skrev 2015-05-24 18:11:35 följande:
    Kul att vi är så lika i tiden smile1.gif . Jag vet inte hur lång jag har, min cykel pendlar ju mellan 23 och 28 dagar och brukar inte känna av äl annars. Plus att trots vad många säger så är inte lutealfasen konstant utan kan pendla, det är vanligare att den alltid är samma tror jag men det behöver inte vara så. Men blir min cykel 24 dagar så har jag bim 4/6, den har dock oftast legat på 26 så då blir det väl 6/6 smile1.gif
    Roligt. Tror du stt du kan hålla dig från att testa innan? Jag ska försöka men vet hur nyfiken jag är så får se om det går.

Min är alltid 12 dagar, trstar alltid med äl-test o mensen kommer alltid på dag 13 efter positivt test (räknar äl-dag dagen efter positivt test) så idag är äl+0
  • sowe81
    Caylyn skrev 2015-05-24 21:58:35 följande:
    ÄL+7 idag så ÄL+8 i morgon.
    Jag har fått positivt på äl+9 vid 3 graviditeter, så jag tror du kan få resultat imorgon, dock inte på RFSU, dom är inte alls så känsliga.

Håller tummarna!
  • sowe81
    Fian88 skrev 2015-05-25 08:09:13 följande:
    Har ett helt gäng billiga stickor här hemma som jag brukar börja tjuvtesta med på ca bim-4 smile5.gif . Har även några cb-plus och cb-digital men dom spar jag tills jag får utslag på stickorna! Jag blir ju lugnad av att börja testa tidigt, har provat att vänta till bim men har då byggt upp massa förhoppningar och besvikelsen har blivit värre smile4.gif . Så för mig är det bättre att börja tidigt smile1.gif
    Precis så har jag känt också. Får man negativt test kan man ändå på nåt sätt ställa in sig på det nån dag.

Men det var jobbigt för två månader sen när jag fick pluss på äl+10 o sen blev det starkare nån dag för stt sen på äl+14 vara svagt igen o dagen efter kom mensen. Kemisk graviditet som min läkare sa. Den var tuff....

Men nu är det vår tur!!! Eller hur?
  • sowe81
    Caylyn skrev 2015-05-25 07:20:19 följande:

Blev inget positivt test idag men det är ju fortfarande tidigt. Tyckte mig ana en väldigt svag nyansskillnad däremot. Ska vänta tills slutet av veckan och ta ett nytt då.

Gör du rätt i, vissa får ju inte plus förens på äl+14-15...
  • sowe81
    Nystjärna skrev 2015-05-25 10:30:36 följande:
    Jodå hade en väldigt trött dotter som somnade på 10 min,så lyckades allt få till det :) Vet vad du menar ganska mycket så här också :) Så det funkar ibland med soffan också :p All sätt är bra utom de dåliga ;)
    Haha precis, bara det går och blir skönt så spelar det ju ingen roll...
  • sowe81
    Caylyn skrev 2015-05-25 22:02:14 följande:
    Första gången jag var gravid fick jag inte ett positivt test förrän i vecka 6. Det slutade tyvärr i missfall . Andra gången fick jag inget plus alls men missfall i vecka 10. Ligger lite i släkten att plussa sent men det är bara vänta ett tag och testa igen.
    Ja då känns det som du inte producerar då mkt som testerna kräver i början. Bara slöseri med pengar. När är bim?

Beklagar dina missfall, vet hur jobbigt det är, har haft tre själv (v11, 7 och 10).
  • sowe81
    Caylyn skrev 2015-05-25 22:53:33 följande:
    Bim är 2 juni så några dagar kvar
    Hoppas veckan går fort! Jag har bim 5/6.
  • sowe81
    Caylyn skrev 2015-05-26 10:02:26 följande:
    Det värsta är ju att behöva vänta. Synd att man inte kan få veta om det tog sig dagen efter äl
    Ja det hade ju varit toppenbra.... ????
Svar på tråden BIM juni 2015