• Malin 845

BIM juni 2015

Äl +5 idag, bim 19/6. Ska man orka vänta tills bim eller när kan man testa? När ska ni testa? :)

• Malin 845
    miachr78 skrev 2015-06-11 15:34:10 följande:

Är på äl+6. Ni som är ungefär där har ni börjat känna av några tecken? Jag kände som en brännande känsla idag och sen lite molvärk. Annars har det inte varit något.

Hej! Är på äl + 6 och har molnande värk i magen och sticker nere vid ryggen. Har också väldigt svullen mage. När ska du testa?
  • Malin 845

Äl+7 idag, testade och fick fram detta.. Ska jag testa på bim igen eller borde det synts idag? :(

• Malin 845
    Symetrical skrev 2015-06-12 21:05:49 följande:
    Hahaha. Testomanen har talat! smile2.gif
    Haha blev ivrig!
  • Malin 845

Jag har 5 dagar kvar tills bim o äl+9. Är det slöseri att testa? Eller ska man vänta? Det kliar i fingrarna! :D

• Malin 845

Fick inget svar på min fråga :(

Kan man testa dagen innan bim eller ska man vänta tills efter bim typ? Sen undrar jag om det är vanligt att man har illaluktande flytningar när man är gravid. Jag har aldrig det förutom precis innan mensen, men den ska jag inte ha förräns den 19/6. Så det är ju inte vanligt för mig. Spelar kroppen mig ett fnatt eller kan jag vara gravid? Har fortfarande molnande och stickande känsla i magen och ländryggen samt att magen är svullen. Tog negativt gravtest imorse.

Need some help :(

• Malin 845
    mkes skrev 2015-06-14 18:19:37 följande:
    Alltså det beror ju helt på när ett eventuellt ägg fäst och om man vet precis när ägget lossat eller ej. Vissa får plus en vecka innan bim och vissa först en vecka efter. Men säkrast är ju såklart att vänta tills mensen är sen.
    Jag hade äl runt den 5/6 men den kanske inte fäste sig för så länge sen. Den kan ju ha lossat lite senare med. Men iallafall så hoppas jag på det bästa :) tack för svar!
  • Malin 845
    gruvan skrev 2015-06-15 18:15:46 följande:
    Jag brukar alltid svullna upp dagarna innan mens men gjorde det även inför bim förra graviditeten och den här också. Så jag håller tummarna för att det är gaser och svullna tarmar som man brukar få i början av graviditeten!

Själv är jag i v 6 nu och magen ser normal ut när jag vaknar men svullnar mer och mer från lunch och framåt. I torsdags, när jag var i v 5, hade vi avslutningsfest med jobbet och dagen efter fick jag veta av en kollega att chefen misstänker att jag är gravid för att hon tyckte jag hade fått mage och dessutom drack alkoholfritt. Den kollegan vet om graviditeten och förklarade bort det med att jag svullnar upp när jag äter gluten, haha! En liten vit lögn som förhoppningsvis gick hem... :)
    Ja jag svullnar upp dagen innan mens, men bim är på fredag, så det är ju lite konstigt.. Tänkte försöka hålla mig från att testa tills torsdag :)
    hoppas att svullnaden är pga graviditet! Har haft molnande värk i magen sen äl+6 vilket jag inte heller brukar ha. Oj börjar det synas så tidigt? Vad bra att din kollega kunde prata bort det! :). haha nu ser jag ut att vara i v 20 typ pga svullnaden. Inte kul när sambon säger högt: du ser ju ut att vara gravid!!

Hoppas att det är en liten där inne! :)
Svar på tråden BIM juni 2015