Inlägg från: Det vackraste |Visa alla inlägg
  • Det vackraste

BIM juni 2015

Gullan83: Det är samma som på vanligt sätt :) men klart att 4 dagar före äl är chansen lite mindre än dagen före eller samma dag som äl. Men det kan såklart bli ändå!

• Det vackraste

Jag menar att det är samma chans.

gullan83 skrev 2015-06-04 17:23:02 följande:

Det är inte riktigt som vanligt sätt använder spruta vid inseminering

• Det vackraste

Det är tvärtom. :) För varje försök är du närmare plusset. Det är så. Det är en ren slump när det kommer och kan bli när som helst! :) Du har samma chans varje månad.

lillskrutten skrev 2015-06-05 11:25:19 följande:

7 dagar till bim. Känns som en evighet. Tyvärr vågar jag inte hoppas på plus efter 7 tidigare försök utan lycka.

• Det vackraste

Förstår det.

Men försök 12 cykler, har det inte tagit sig då så boka fertutredning till ni har gjort 15 försök, det är vanligt att det tar ett drygt år, och ibland släpper press om man har delmål. Efter 1,5 år kan man börja behandling t ex insemination eller ivf med stora chanser till graviditet. Men säkert plussar ni snart ändå. :)

lillskrutten skrev 2015-06-05 12:37:19 följande:

Tack för ditt positiva svar. Jag tänker tvärtom...har det inte blivit innan varför ska det bli nu.

Har aldrig varit gravid så tankarna gå såklart genom huvudet om man ens kan få till det.

• Det vackraste

7-8.e juni om du har äl dag 14 el 15.

gullan83 skrev 2015-06-05 19:27:54 följande:

Om jag hade mens den 25 när borde äl vara då?? Vet inte hur lång menscykel jag har vet bara att mensen nu sist kom exakt två veckor efter sista äl

• Det vackraste
    Nenna skrev 2015-06-06 14:48:55 följande:

Hej!

Kan man få hoppa in här?

Har en dotter född aug-14och ska nu skaffa syskon! Då det tog 14 långa månader att få till henne så är vi beredda på att det dröjer även denna gång..

4:e försöket nu och har BIM 19/6.

Tror dock att det ej lyckas denna gång heller då jag har molvärk efter ÄL, något som jag haft de senaste gångerna när det ej lyckats..

Men men, tiden får utvisa!

Hur går det för er andra?

Någon annan som har erfarenhet av att första barnet tog tid på sig?

Det kan ta 14 cykler första gången och 4 nästa gång. ;) Visst kan det absolut gå mycket snabbare nästa gång!
  • Det vackraste
    Tråkigt.... Hur lång tid tog ert första barn?
    NellieMeja skrev 2015-06-07 09:17:59 följande:

Jaha blankt gravidtest idag.???? bim-1 skit . 6 försöket gick åt helvete. Å vi prickar in ÄL å allt .har gjort det varje försök. Skulle vilja vara lika positiv som min sambo å bara känna då tar vi nya tag igen. Men en annan går p tänker på detta hela tiden. Blä blä

• Det vackraste

Ni har gemensamma barn? Ja men då kan det ju ta åtta försök denna gång ;). Det är lite mindre chans varje äl när man är lite äldre med. Men det kommer!

NellieMeja skrev 2015-06-07 09:54:28 följande:

Om jag minns rätt tog det sig på fjärde försöket.

• Det vackraste

Tog det fyra försök med båda barnen? Ja åldern på äggen är det som spelar mest roll, så visst kan det vara därför det tar längre tid. Men det är ju slumpen som avgör så rätt vad det är!

NellieMeja skrev 2015-06-07 12:17:24 följande:

Japp det är gemensamma barn vi har. Är 35 nu så det kanske därför det är så segt å bli gravid denna gång. Men när jag har blivit gravid dom andra gånger har jag vägt mycket mer å varit rökare men är ej det nu. Å gått ner 20 kg. Så tycker att jag borde ha ökat chanserna lite.

• Det vackraste

Prova fytoöstrogen. Det gör slemhinnan tjockare. :)

Nirvie skrev 2015-06-08 11:44:48 följande:

Tempen sjunker och har fått bruna spottings trodde att jag skulle plussa då jag både fått mer flytningar, troligen en liten nidblödning en vecka efter äl och mörkare bröstvårtor... men icke då...

Undrar om min livmoderslemhinna kanske är för tunn. Jag blöder väldigt lite vid mens nämligen vilket jag antar kan vara ett tecken på det? Någon som vet?

Svar på tråden BIM juni 2015