• mikamon

BIM juni 2015

linnsanbelle skrev 2015-06-08 22:52:17 följande:

Hej, varit borta ett bra tag nu! ÄL på torsdag och känner "vafan, sommaren är här, ja vill inte bli gravid nu!!" men vi ska ändå försöka, känns korkat att hoppa över en månad bara för att.. Jaja,

Hur går det för mina andra trådvänner?? Exempelvis Symetrical? <3

Jag har 180 inlägg att läsa igenom och det lär ta sin tid..

Lycka till nu alla i juni!

Min ÄL är äntligen på gång ;) Inte bekräftad via ägglossningstest men kroppens signaler skriker det :p
  • mikamon

ÄL igår, idag eller imorgon. Kunde inte testa förrän idag :D ÄL-symptomen fortsätter...molvärk vid naveln, ömma bröst...o ja..lite mindre flytningar än igår :)

Tajmat in med sex i helgen och igår.

Så..eh... BIM efter midsommar! :)

• mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-10 07:23:07 följande:

Åh, äntligen babe!!!!

Kolla idag också då och se om det ökat eller minskat i styrka. Blir inte mycket festande på midsommar för din del då!? Eller tänker du testa innan?!?

Oh jaa! Som jag längtat! <3 Jag fick betydligt svagare test imorse och senare mot kvällen så hade troligtvis äggsläpp igår/idag ;) tempen har gått upp, inte mycket men får se om den stiger något imorrn :) Mina nipples gör sjukt ont!! Kan knappt ha bh på mig :S

Inget festande för min del på midsommar! Väldigt frestande men nu vågar jag faktiskt inte, haha. Jag tänkte ta ett graviditetstest efter midsommar (om mensen inte dyker upp) men ja, jag kan ju "råka" testa lite innan också, haha! :)
  • mikamon
    linnsanbelle skrev 2015-06-10 12:29:26 följande:

weeei :) jag ska försöka mig på ett ÄL test (har glömt att ta och enligt appen är det äl imorgon) så får vi se om jag får utslag :)

bim 26/6

:D !

Hur fick det med ältest? :)
  • mikamon
    mikamon skrev 2015-06-10 22:52:01 följande:

:D !

Hur fick det med ältest? :)

gick, menar jag såklart ;)
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-11 06:21:34 följande:

Det förstår jag verkligen! Är så glad för din skull. Förstår verkligen känslan när äggfanskapet ÄNTLIGEN släpper sargen, liksom! Men då borde du ju haft äl i tisdags eller absolut senast igår, vilket innebär att midsommar blir äl +9-10. Du förstår nog vart jag vill komma..!?

Vilken cd är du på nu?

Ja jag tippar på att ägget släppte i början av veckan :) Nu är jag på CD43. Förra gången hade jag ÄL på CD45 :)

Haha, Ja det blir svårt att i n t e testa sig nästa helg! :p Nu börjar ju den jobbiga tiden med att leta tecken på graviditet :p ska försöka tänka på annat. Försöööka ;)
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-11 10:23:29 följande:

Men hörru! För oss som jobbar äl typ en månad senare än alla andra är väl ändå tiden mellan äl och mens betydligt mer skonsam!? Då har man i alla fall en säker dag att gå på!

Du har inte funderat på att börja med letrozol eller liknande för att stimulera follikelfasen och få tidigare äl..?

Haha jo! :p

Hmm jag vet inte. Det kanske blir aktuellt med en undersökning iaf ifall det inte går vägen den här gången :)
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-11 17:51:58 följande:

Hej alla goa tjejer här inne!

Tänkte uppdatera er lite angående min minst sagt märkliga situation.

Som jag misstänkte vart det ett tidigt missfall. Blöder mer nu, men har fått tabletter för att driva ut de sista resterna ifall inte allt vill komma ut av sig själv. Känner mig ändå väldigt tillfreds med situationen. Helt rätt tid på året att få missfall, om man nu skall få det nån gång. ????????

Dessutom hann jag som sagt var aldrig glädjas över plusset, då jag inte upptäckte det förrän efter min störtblödning förra helgen. :)

Jättetråkigt kära du :( Vilken vecka var det?

KRAM!
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-11 19:06:49 följande:

Hmm. Ja, du. Den där kraftiga endagsblödningen jag fick var på äl+16, så typ v 4+2 borde det ju varit.

Har i alla fall beställt en massa gravtest för att kolla när hcg förmår gå ut kroppen. Innan dess blir det ju inga nya barn gjorda.

Okey :/ Det kan dröja ett tag, men i mitt fall så sjönk hcg relativt snabbt. Hade blankt test ca 4-5dar efter plusset.
  • mikamon

BIM 22-23/6 :) Blir att vara nykter på midsommar! ;)

Nervöst värre! Känns dock ingenting skumt med kroppen än, förutom ömmande bröstvårtor (vilket jag alltid har vid och efter ÄL)

• mikamon

Meeeh, igår och idag har det kommit rosa flytning. BIM är på måndag eller tisdag.

Psykiskt knäckande detta, att inte veta om det är nidis eller mens på g! :(

• mikamon

Mensen är på gång här med :( Spottings i tre dar (rosa och nu levrat blod), neg gravtest och fortfarande temp över 36.65-36.70. Vi försökte verkligen den här månaden :( Känner mig allmänt nere just nu.

• mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-21 18:21:04 följande:

Mög, röv och helvete! Är typ fly förbannad å dina vägar (och samtidigt lite hemligt glad över att få över dig till juli-tråden!) :-*

Haha ja. Inte blir ni av med mig inte! :p Vi kämpar vidare i juli! <3
  • mikamon
    gabriellap skrev 2015-06-22 17:31:48 följande:

Fick det här imorse så det är starkare nu !:) lycka till alla tjejer .. Och hoppas ni får era efterlängtade plus väldigt snart .. Det är ni värda !!:)

Grattis!! :)
  • mikamon
    9camilla9 skrev 2015-06-23 15:30:24 följande:

Hej var en liten fråga tog ut min pstav för snart 4 veckor sedan. Har inte fåttt min mens än.Tog ett äl test idag för jag hade lite ont i vänstra äggstocken igår. Ärdetta positivt?

Nästan skulle jag nog säga :) Äl om en eller två dar! Tajma in sex redan nu ;)
  • mikamon
    GlitterLina skrev 2015-06-24 09:58:51 följande:

Skulle ha mens idag! kan inte fatta att det e sant!Jag e gravid :) Trots bara en äggledare!

• mikamon
    TouchOfRed skrev 2015-06-27 08:29:34 följande:

Äntligen!  Tog oss 14 månader och bantning (-11 kg) innan vi fick det första plusset som sorgligt nog slutade i mf v.8. Och nu, 4 försök senare, får vi äntligen ett plus igen! Hoppas verkligen det lilla fröet vill stanna kvar den här gången!

Svar på tråden BIM juni 2015