Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BIM juni 2015

KaffeTös skrev 2015-06-11 11:37:06 följande:
    Ja BIM var idag. Det blödde väldigt mycket/kraftigt nu på morgonen, därför misstänker jag att det är mensen. Men kan genombrottsblödningar verkligen vara så kraftiga? hur många dagar blödde du när du fick det? Hoppas ju att det kan vara det jag fick nu men känns som att det är lönlöst att hoppas mer...

Samtidigt tyckte jag ändå mina svaga tester var tydliga, speciellt IRL och vännerna såg plus direkt på mina tester och misstänker därför tidigt missfall eller biokemisk graviditet snarare än mens. Men vem vet..
    Skulle också tippa på tidigt missfall isf.
    Jag blödde nästan exakt som min vanliga mens, ungefär lila mycket och en 3-4 dagar. Hade som vanligt lite mensvärk, men inget extremt. Hade inte en tanke på att det kunde vara något annat än mensen! Dock var det ju bara 8 dagar efter äl (har jämt så kort lutealfas) och eftersom du redan fått svagt positivt på gravtest lär ditt ägg ha fäst redan för ett tag sedan, men det kan vara som så att kroppen inte riktigt fattat att den är gravid än och därför ger dig en "vanlig mens". Du har inte koll på din temp!? Isf borde den sjunka om det är mensen och stanna kvar högre om det inte är det.
  • Symetrical

Hej alla goa tjejer här inne!
    Tänkte uppdatera er lite angående min minst sagt märkliga situation.
    Som jag misstänkte vart det ett tidigt missfall. Blöder mer nu, men har fått tabletter för att driva ut de sista resterna ifall inte allt vill komma ut av sig själv. Känner mig ändå väldigt tillfreds med situationen. Helt rätt tid på året att få missfall, om man nu skall få det nån gång. ????????
    Dessutom hann jag som sagt var aldrig glädjas över plusset, då jag inte upptäckte det förrän efter min störtblödning förra helgen. :)

• Symetrical
    mikamon skrev 2015-06-11 18:17:17 följande:
    Jättetråkigt kära du :( Vilken vecka var det?

KRAM!
    Hmm. Ja, du. Den där kraftiga endagsblödningen jag fick var på äl+16, så typ v 4+2 borde det ju varit.
    Har i alla fall beställt en massa gravtest för att kolla när hcg förmår gå ut kroppen. Innan dess blir det ju inga nya barn gjorda.
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-06-11 22:44:37 följande:
    Okey :/ Det kan dröja ett tag, men i mitt fall så sjönk hcg relativt snabbt. Hade blankt test ca 4-5dar efter plusset.
    Oj, så fort! Men då fick du ut allt på en gång, eller? Är väl därför det tar tid för mig. Min kropp verkar liksom inte fatta vinken!
    Fick ju första (sjukt starka) plusset för 10 dagar sedan och imorgon är det två veckor sen störtblödningen och ändå ett hcg på 126 häromdagen. Suck.
  • Symetrical
    skepparbarn skrev 2015-06-12 09:18:35 följande:
    För att trösta lite (om det går) så hade jag negativt på mina tester redan 2-3 veckor efter vi förlorade sonen. Jag var i vecka 22. Så det ska nog inte påverka din nästa cykel om du har tur :) Hoppas du får plus snart igen
    Tack för peppen, raring! Tror att segheten beror på att inte allt riktigt kommit ut än. Så kroppen vill liksom inte fatta vinken
    Blir till att ta utdrivningspiller på söndag om inget hänt innan dess!
  • Symetrical
    mkes skrev 2015-06-12 11:46:45 följande:
    Nej, herregud, på äl+7 är det sjukt ovanligt att få ett plus! Jag skulle dock fortsätta ta ett test per dag om du har de möjligheterna, kan ju dyka upp närsomhelst från och med nu. smile2.gif
    Hahaha. Testomanen har talat!
  • Symetrical
    gabriellap skrev 2015-06-12 23:13:52 följande:

Hallå tjejer .. Idag rensade jag badrumsskåpen och hittade ett ägglossningstest så jag tänkte att jag använder det ( fråga mig inte varför , för det har jag inte svar på själv haha) och upp kommer två tydliga streck trots att jag idag är på äl+7 .. Är det någon som har en bra förklaring på detta , då detta var min första månad att prova äl tester så har jag ingen aning om det kanske är så att det alltid visas två streck ?

Kul förresten att se några som plussat :)

Är även teststrecket starkt..? Isf kan det vara ett gott tecken, då äl-test även kan snappa upp hcg.
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-06-17 09:11:01 följande:
    Tog nu och blev hemskt besviken :(. Bara att invänta mensen.. :( phpilvaNj06162.jpg
    Är det än en gång bara jag som kan ana ett streck här!?!!!!!????
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-06-17 10:27:39 följande:
    Ja det är konstigt att jag nu kunde tyda en liiiiiiten skugga.. Men kanske bara är en synvilla.. Jag har bim på fredag, jobbar hela midsommarhelgen. Så får testa på söndag morgon om tant röd inte kommit. Eller hur många timmar ska man hålla sig? Kanske kan testa på lördag när jag vaknat? Sover ju ändå ca 5 timmar när jag gått av på morgonen :) tack!!! Snällt av dig!!
    5 timmar borde absolut räcka!
    Hur lång tid gick det emellan nu när du tog testet?
Svar på tråden BIM juni 2015