Inlägg från: Det vackraste |Visa alla inlägg
  • Det vackraste

BIM juni 2015

Det kan kännas rejält ibland. Men om det gör ont på bara ena sidan ska du söka vård så det inte är ett utomkveds.

lindakarlsson4380 skrev 2015-06-23 07:23:22 följande:

Hej på er!

Jag måste bara fråga.. inatt vaknade jag två gånger av sådan smärta i tjejmagen, precis som vääärldens mensvärk, ont i tjejmagen och bak i ryggen. Tog två alvedon för att ens kunna somna igen. Vaknade 3 timmar senare och hade lika ont. Men blöder ingenting. Varit uppe på toa båda gångerna.

Kan växtvärken göra så ont?!

• Det vackraste

Låter som vanlig växtvärk. Jag hade också väldigt ont ibland med första barnet.

lindakarlsson4380 skrev 2015-06-23 08:01:21 följande:

Det var som vanlig mensvärk, alltså inte bara på en sida. Usch hoppas man slipper det :/

• Det vackraste
    natlin skrev 2015-06-23 21:24:30 följande:

Tyvärr kom min mens den 18:e beräknad BIM var 18/6. Hoppar över till Julitråden för 4:e försöket. Någon mer än jag som är runt 35 som försöker med syskon?

• Det vackraste

Grattis. :) Då hade gyn rätt igår då. Du testade väl neg i förrgår? :)

GlitterLina skrev 2015-06-24 09:58:51 följande:

Skulle ha mens idag! kan inte fatta att det e sant!Jag e gravid :) Trots bara en äggledare!

• Det vackraste
    TouchOfRed skrev 2015-06-27 08:29:34 följande:

Äntligen!  Tog oss 14 månader och bantning (-11 kg) innan vi fick det första plusset som sorgligt nog slutade i mf v.8. Och nu, 4 försök senare, får vi äntligen ett plus igen! Hoppas verkligen det lilla fröet vill stanna kvar den här gången!

Stort grattis!

14 försök till första plus, 4 till nästa. Så kan det vara. :)
  • Det vackraste
    Malin 845 skrev 2015-06-28 13:14:26 följande:

Bim+9 idag, ingen mens i sikte :( är kört nu känns det som, ska ringa bm imorgon om mensen inte kommit.. :/

Du har nog inte haft äl. Pco?

Jag hade sökt gyn för att få gulkroppshormon för att få mens och pergo för äl. :)
  • Det vackraste
    Malin 845 skrev 2015-06-28 14:56:23 följande:

Konstigt för jag kände av äl tydligt med vattniga flytningar samt molnande värk.. Kan vara pco :( då kan man väl ge upp hoppet om barn :/

Vad gör gulkroppshormonet för skillnad? Gör Pergo att man får äl?

Fertila flytningar är inte vattniga utan som rå äggvita, ska gå att dra ut i hängbroar mellan fingrar. Är cyklerna över 35 dgr ökar risken för att äl inte skett.

Pco är vanligt och går oftast lätt att åtgärda med hormontabl. :) Klomifen/pergotime kallas dessa. Gulkroppshormon kan man få ta i några dagar och sen sluta och då kommer mens, ommman inte är gravid.
  • Det vackraste
    Malin 845 skrev 2015-06-28 16:54:44 följande:

Ja alltså första dagen vattniga sen mer "sega". Hade cykel på 39 dagar förra månaden..

Man kan det hända att man aldrig kan få barn? :(

Det är väldigt ovanligt att de med utebliven/sällan spontan äl inte får barn! :)

Var den 39 dgr var äl isf mest troligt ca dag 23-25 eller inte alls.

Jag hade kontaktat olika gyn el fertkliniker tills jag får en tid för att kolla upp varför cyklerna är så långa och om ägglossning sker. Att ägg släpper regelbundet är en förutsättning för att ha en bra chans till graviditet.
  • Det vackraste

Lycka till! Är det första barnet?

jagvillhabarn skrev 2015-06-28 21:53:15 följande:

Hoppas de e ok att jag hoppar in här.

Har bim fredag/lördag.

11e försöket nu

• Det vackraste

Hoppas att det blir denna gång. :) Hur gamla är ni?

jagvillhabarn skrev 2015-06-29 20:50:22 följande:

Ja de e första :)

Får hoppas att de vill sig snart

• Det vackraste

Du får nog vända dig till gyn om du vill ha hjälp med äl.

Malin 845 skrev 2015-07-02 00:08:43 följande:

Har fortfarande inte fått mensen.. Får se om den kommer, negativt test i förgår.. Bm menade att jag kan vara gravid men troligtvis inte :(. Och med att min äl kanske inte fungerar som den ska brydde bm sig inte om.. :(

Kan bli så att jag hoppar över juli tråden och hoppar till augusti... :(

Svar på tråden BIM juni 2015