• Malin 845

BIM juni 2015

sommarblomma1 skrev 2015-06-24 22:22:19 följande:
    På mig gör det de iaf . Börjar med vattniga och sen vid äl är de långa och sega (ursäkta detaljerna) har faktiskt inte använt ältester innan men tror de ska vara det! Jag köpte från Tradera, billiga men bör ha samma funktion :)

Säkert plåsterna som ställer till din cykel! Men det bör väl rätta till sig. Jag är tyvärr oregelbunden sen flera år :(
    Ska nog införskaffa mig sådana då! :)

Ja men konstigt nog hade jag 28 dagar när jag precis slutat med dem. Men kan vara att det är 39 dagar nu så länge innan det vänder. Men om man inte vet precis när man har äl ( som jag då som har lång cykel) när ska man då testa? Utan att göra av med massvis tester? Känner ju molnande smärta samt att jag har flytningar, men är ju inte säkert att jag har äl ändå eller? :/
  • Malin 845

Fråga till er alla!
    Hur bra är stickorna man testar med äl och graviditet?? Har bara köpt stavtester för att kolla graviditet men är stickorna lika bra? Är de bra på testlagret? Finns ett paket med 28 äl tester o 20 gravtest för 319 kr, billigt eller dyrt?
    Hur ofta testar man med äl tester?

• Malin 845
    Josssa9o skrev 2015-06-25 03:22:24 följande:

Är på bim + 8 och ingen mens!! Har mensvärk i bland och inatt haft tryckande känsla i tjejmagen! ( jobbar natt) ska köpa test när jag slutat och testa

Är själv på bim +6 och ingen mens. Lycka till! / en annan nattjobbare :D
  • Malin 845
    mmeli skrev 2015-06-25 19:36:00 följande:
    Jag kan tyvärr inte se något :( när har du bim?
    Kan vara jag som ser något bara då. Är på bim +6. Jag ringde bm som sa att det kan ta 2 veckor innan det syns på tester. Men känns hopplöst :(
  • Malin 845
    Josssa9o skrev 2015-06-26 00:05:45 följande:
    Ta bort själva skalet på testet! :)
    Får göra det imorgon :D

Har du en bild på testen? :D
  • Malin 845
    Josssa9o skrev 2015-06-26 01:07:36 följande:
    :) phpe2hlaw61092.jpg
    Men jag ser bara ett sträck? Har jobbat inatt så jag är inte så vaken! ;)
    När har du bim? Själv känns det än en gång som om mensen är pågång.. :/
  • Malin 845

Bim+9 idag, ingen mens i sikte :( är kört nu känns det som, ska ringa bm imorgon om mensen inte kommit.. :/

• Malin 845
    sommarblomma1 skrev 2015-06-28 13:26:10 följande:
    Men så jobbigt! Finns det nåt de kan göra? Ge nån tablett eller så för att trigga igång mensen?
    Ja verkligen jobbigt att inte veta.. För ett halvår sen hade jag inte mens på jättelänge och fick då en tablett för att starta igång den. Vill helst slippa det då mensvärken blev tusen gånger värre än vanligt :(. Ringde bim i onsdags förra veckan och hon sa att jag kan vara gravid fast låghormonare. Men att det snart borde synas på tester.. :/
  • Malin 845
    Det vackraste skrev 2015-06-28 14:45:29 följande:
    Du har nog inte haft äl. Pco?

Jag hade sökt gyn för att få gulkroppshormon för att få mens och pergo för äl. :)
    Konstigt för jag kände av äl tydligt med vattniga flytningar samt molnande värk.. Kan vara pco :( då kan man väl ge upp hoppet om barn :/
    Vad gör gulkroppshormonet för skillnad? Gör Pergo att man får äl?
  • Malin 845
    sommarblomma1 skrev 2015-06-28 14:59:26 följande:
    Är ju tyvärr inte säkert att äl inträffat ändå trots att man har symptom. Hade gjort som det vackraste säger, sökt gyn så de kan ta sig en titt och ev skriva ut pergotime!
    Jaha :( är det jag trott när jag haft känningar :( ska ringa imorgon då :(
  • Malin 845
    Det vackraste skrev 2015-06-28 15:26:39 följande:
    Fertila flytningar är inte vattniga utan som rå äggvita, ska gå att dra ut i hängbroar mellan fingrar. Är cyklerna över 35 dgr ökar risken för att äl inte skett.

Pco är vanligt och går oftast lätt att åtgärda med hormontabl. :) Klomifen/pergotime kallas dessa. Gulkroppshormon kan man få ta i några dagar och sen sluta och då kommer mens, ommman inte är gravid.
    Ja alltså första dagen vattniga sen mer "sega". Hade cykel på 39 dagar förra månaden..

Man kan det hända att man aldrig kan få barn? :(
  • Malin 845

Har fortfarande inte fått mensen.. Får se om den kommer, negativt test i förgår.. Bm menade att jag kan vara gravid men troligtvis inte :(. Och med att min äl kanske inte fungerar som den ska brydde bm sig inte om.. :(
    Kan bli så att jag hoppar över juli tråden och hoppar till augusti... :(

Svar på tråden BIM juni 2015