• Anonym (stackars!)

Tycker så jävla synd om decemberbarn!

Hejsan!

Jag och min sambo planerar barn. Vi har lite svårt att bli gravida så därför borde jag ju vara tacksam bara vi får ett barn till, men jag oroar mig så för att barnet kommer födas i December. Jag har alltid tyckt så synd om decemberbarn och önskar verkligen inte det ödet för mitt barn. Vad tycker ni? Speciellt ni som har decemberbarn?

• Svar på tråden Tycker så jävla synd om decemberbarn!
  • Anonym (Bitsie)

Ärligt talat så tycker jag isf tusen ggr mer synd om ett barn som föds till en så negativ förälder "Stackars" Grymt spydig ton emot de flesta som svarat dig i tråden. :( De flesta av oss värderar kanske vikten av ett barn mer än tidpunkten för dess födelse....

• Anonym (Decembermorsa)
    Anonym (Bitsie) skrev 2015-05-22 22:15:52 följande:

Ärligt talat så tycker jag isf tusen ggr mer synd om ett barn som föds till en så negativ förälder "Stackars" Grymt spydig ton emot de flesta som svarat dig i tråden. :( De flesta av oss värderar kanske vikten av ett barn mer än tidpunkten för dess födelse....

• Anonym (decemberbarnet)

Jag har aldrig lidit av att ha födelsedag i december. Visserligen fyller jag inte på julafton men relativt nära ändå. Har nog bara tyckt att det varit trevligt att ha både födelsedag och julafton i samma månad. Om jag skulle skaffa ett till barn skulle det gärna få bli i december :)

• Anonym (Linda)

Åh jag fick min första son i början av december och det var helt underbart. Man kunde sitta inne och mysa och huset var pyntat inför julen. Minitomtedräkt på storasyskonets luciafirande på dagis när han var knappt tio dagar. Alla smälte som smör. På julafton slapp man sköta allt runtomkring för man var relativt nyförlöst. Nä det var enbart gott!

• Lavas mamma

Hur skulle du må och känna om du skulle få förtidigt och barnet födds i december iaf? Skulle det stå

• Anonym (P)
    Anonym (stackars!) skrev 2015-05-22 15:03:09 följande:
    Var skriver jag att jag ser ner på personer födda i December?
    Du skriver det inte men det är uppenbart i och med trådstarten. Du tycker synd om oss trots att vi inte behöver din falska så kallade "omtanke".
Svar på tråden Tycker så jävla synd om decemberbarn!