• Anonym (Smart­)
    Äldre 21 May 00:46
    2931 visningar
    21 svar
    21
    2931

    Har du fått kejsarsnitt enbart pga rädsla? Tips för att beviljas kejsarsnitt sökes!!

    Du ska väl söka för dina egna anledningar och inte efter andras?

  • Anonym (Smart­)
    Äldre 21 May 08:35
    #4
    Anonym (sa) skrev 2015-05-21 08:15:18 följande:
    Hon vet kanske att det är svårt att få kejsarsnitt och vill veta varför och hur andra fick det?

    i mitt fall sa jag inget förrän två veckor före förlossning, och då bröt jag ihop och grät framför läkaren, hade min sambo med mig, så han berättade att jag gråter mycket och är rädd. Inte kan sova. Fick inte löfte om kejsarsnitt, men kejsarsnitt om barnet inte föddes innan (2 veckor senare.) Som tur var föddes det inte och kejsarsnittet var väl lite läskigt, men inte alls så läskigt som jag upplevde min första förlossning. Mådde mycket bättre psykiskt efteråt.
    Precis. Hon vill veta vad andra sa för att få snitt. Då söker hon ju på deras anledningar och inte sin egen.
  • Anonym (Smart­)
    Äldre 21 May 12:41
    #11
    Anonym (sa) skrev 2015-05-21 08:38:55 följande:
    Tror ingen försöker få kejsarsnitt för att det är så roligt faktiskt.

    Du verkar hysa agg mot folk som får det?
    Vad? Inte alls. Tråkig syn du har. Ts kan sätta sig i en farlig sits med detta.
  • Anonym (Smart­)
    Äldre 21 May 13:15
    #16
    Anonym (sa) skrev 2015-05-21 12:54:05 följande:
    Vadå tråkig syn? Förstår inte vad du menar. Varför skulle det vara farligt att få kejsarsnitt, tycker det borde vara en rättighet om man har kraftig skräck och inte vill föda vaginalt. Det finns risker med båda sätten att föda.
    Farligt på grund av ANDRA ORSAKER ÄN SINA EGNA.

    Fan vad du tjafsar. Har du komplex? Sluta bråka nu och håll fig till ts fråga.
  • Anonym (Smart­)
    Äldre 21 May 13:38
    #18
    Anonym (jag) skrev 2015-05-21 13:23:25 följande:
    Som vad? Att vara skräckslagen för vaginal födsel och sitta hemma och vänta på att det ska dra igång är även det farligt
    Varför bråkar du med mig? Sluta med dina påhopp och sluta sabba tråden.
Svar på tråden Har du fått kejsarsnitt enbart pga rädsla? Tips för att beviljas kejsarsnitt sökes!!