• Äldre 21 May 11:08
    8571 visningar
    10 svar
    10
    8571

    Gravid trots mannen steriliserad och jag 41 år!!

    Jaha här sitter man i chock och funderar på vad sjutton hände!! Förvånad
    Min sambo är alltså steriliserad, å ja gissa om jag ifrågasatt detta den senaste veckan!! 
    Själv har jag två barn sedan tidigare, 11 & 7 år gamla. Första barnet kom till efter 7 års väntan med utredningar och slutligen hormonbehandling, dottern kom som en surprise. Jag har ändå ansett mig fortsatt svårt att bli gravid då jag fått konstaterat att jag har PCO.
    Så i höstas när jag ledsnade på kopparspiralen, fick såna menssmärtor och störtblödningar var ju inte beslutet så svårt. Jag en 41åring som har svårt att bli gravid och en sambo som är steriliserad sedan 3 år tillbaka!
    Det var i påskas som jag tyckte det var märkligt att mensen aldrig kom.Brösten ömma som sjutton och stora, men sambon skrattade och sa att nej det är omöjligt!
    Jag provade Dukan dieten,eftersom jag gick upp 6 kg ganska snabbt!Började med  en grym attackfas, endast protein och lågfetts mejeriprodukter, höll på att döda omgivningen,men jag är ju en hungrig person som tycker om mat{#emotions_dlg.djavulsk}.

    Ja slutligen i förrgår insåg jag att det bästa är ju att ta ett test så jag kunde gå vidare och släppa funderingarna på vart mensen tagit vägen.
    Köpte ett billigt test, som visade plus?! Med skarp röst kallade jag in sambon och frågade vad f..n detta var! Han skrattade och sa att det var lite otydligt,men vi köper ett till så ska du se att det visar negativt! Fyra tester senare, alla plus,sa vi att ja vi får nog ringa MVC. Jag fick komma direkt! Å med ett litet busigt leende konstaterade barnmorskan att jovisst är jag gravid!! Gravid
    Vi blev faktiskt jätteglada,chockade men glada. När sambon kollade upp med sin läkare efteråt, visade det sig att det som läkaren och vi trodde var ett ljumskbrock för 4 månader sedan antagligen var en inflammation där hans "band" som knyter ihop sädesledaren sitter,och detta har hoppat loss eller liknande och läkt ihop ! Hur stora är oddsen liksom?!
    2 juni ska vi på ultraljud för att se hur långt gången jag är ,men eftersom min senaste mens troligen var i månadsskiftet januari-februari så blir det ett december barn,och jag är någonstans i vecka 12-16!! 
    Jag som var så färdig med småbarn och inte alls tänkt mig fler,eller barn tillsammans med nya kärleken, är gravid!! 
    Vi väljer att se detta som en gåva,någon har uppenbarligen bestämt att just vi två ska gå igenom denna resan oavsett vad vi själva tror att vi vill!Tomte

  • Svar på tråden Gravid trots mannen steriliserad och jag 41 år!!
  • Äldre 21 May 11:24
    #1
    +1

    Wow, vilken historia! Grattis och lycka till!

  • Äldre 21 May 12:01
    #2
    +1

    Åh jisses :)

  • Äldre 21 May 12:21
    #3
    +1

    Oj, vad häftigt, vilken upplevelse. Man får gratulera

  • Äldre 21 May 13:38
    #4
    +1

    Det verkar som att det verkligen var meningen att ni skulle få ett litet kärleksbarn!


    Stort grattis till tillökningen!  

  • Äldre 29 Jul 13:57
    #5
    +1

    Hur har det gått? Hur långt gången är du?

  • Äldre 26 Aug 15:31
    #6

    Här växer vi Coolså det knakar, BF är beräknad till 21 November så jag var runt vecka 15 när vi väl insåg hur det var ställt.
    Nu är vi jätteglada och ser fram emot en bebis i familjen! Har tagit tid att förstå och acceptera att det är så här men nu när endast tre månader återstår kan jag inte låta bli att tycka att oj vad fort det gått. Så har vi ju också litegrann missat hela början på graviditeten.
    nu kan vi verkligen skratta gott åt alla symptom vi lyckades bortförklara. Att jag vaknade mitt i natten väckte sambon och sa " imorgon måste vi ha ostbågar" tex eller att brösten växte drygt TRE storlekar och gjorde vansinnigt ont . 
    Vi har inte kollat vad det blir, inte heller gjort alla tester som erbjuds när man är äldre, detta var det ju försent för, men framförallt kände vi båda två att detta barn ska uppenbarligen komma till oss oavsett vad vi tänker,så vi öppnar famnen och tar emot vem det än må vara.

  • natali­a89
    Äldre 26 Aug 16:47
    #7
    +1

    Häftigt :) stort grattis :)

  • Äldre 26 Aug 18:06
    #8
    +1

    Wow vilken historia! Grattis! Då var det verkligen meningen för er kan man säga :)

  • Äldre 11 Nov 07:39
    #9

    Hej, hur har det gått? Har ni blivit föräldrar? Skulle du vilja berätta er historia i en tidningsintervju? Hör av dig till mig. Louise

  • Äldre 11 Nov 07:41
    #10
Svar på tråden Gravid trots mannen steriliserad och jag 41 år!!