• Anonym (Kaffedraken)

    Djurförsök

    Hej!

    Jag ska skriva om djurförsök och vill fråga er vad ni tycker om djurförsök, måste man verkligen göra det på djur? Kan ni komma på förslag om man kan testa på något annat som inte kommer skada djur? 

    :)

  • Svar på tråden Djurförsök
  • Anonym (Kaffedraken)
    jel00 skrev 2015-05-23 20:02:55 följande:

    Hej!

    Jag ska skriva om djurförsök och vill fråga er vad ni tycker om djurförsök, måste man verkligen göra det på djur? Kan ni komma på förslag om man kan testa på något annat som inte kommer skada djur? 

    :)


    Man kan väl testa på människor i stället! Så slipper stackars djuren lida.

    :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Enes död den andres bröd.

    Vi måste ha djurförsök annars får vi inte medicin och nya vårdformer.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Djurförsök för kosmetik är jag inte för, men den har i princip upphört ändå.

    Djurförsök för medicinska åtgärder är jag FÖR 100%. Men jag verkar så gått jag kan och det över huvud taget går, för att det ska gå så etiskt till som möjligt och djuren ska ha det så bra det går under tiden.


    Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Självklart ska vi testa läkemedel på djur. Folk som gnäller över djurförsök fattar inte hur många miljoner människoliv som har räddats genom dem.


    Reasons... we all have them, at times.
  • Anonym (Kaffedraken)

    För allt annat än nödvändiga läkemedel säger jag NEJ till djurförsök. Det är förjävligt vilka groteska djurförsök som utförs!

  • Anonym (Kaffedraken)
    mybaby7 skrev 2015-05-23 20:42:40 följande:
    Man kan väl testa på människor i stället! Så slipper stackars djuren lida.

    :)
    Givetvis testar man på människor också.
Svar på tråden Djurförsök