• robinminson

    Någon med gallstensanfall?

    Hej! Någon här som besvärats av gallstensanfall vid graviditeten? Som kanske vet om mina besvär kan vara det.. Hade ett "riktigt" gallstensanfall med mitt första barn. Det gjorde så fruktansvärt ont att jag bara grät och trodde att det var mitt hjärta eller något som skulle explodera.. Med mitt andra barn hade jag inga besvär. Och nu väntar jag mitt tredje och har haft känningar. Vet dock inte helt säkert om det är det.. Det känns som kramp, samtidigt som det "skär" i ryggen, mellan skulderbladen typ och framåt i bröstkorgen o lite uppåt i halsen känns det som. Det kommer i intervaller liksom o blir värre o värre för varje gång. Blir livrädd att det är lungorna, hjärtat eller något sånt. Får en sån klumpkänsla i halsen också.

    Någon som vet vad det kan vara?

  • Svar på tråden Någon med gallstensanfall?
  • Ego Lovers

    Tycker du bör åka in vid varje anfall.

    Jag hade gallstensbesvär under hela graviditeten men det var en dov smärta i solar plexus och jag kunde inte äta och mådde extremt illa. Tre dagar efter bebisen var född och jag precis kommit hem så fick jag det första riktig anfallet och det strålade mot levern och njurarna och jag trodde ärligt jag skulle dö. Tre veckor senare akut opererades jag. Tyvärr gjorde läkaren ett misstag så idag är jag kronisk sjuk

  • robinminson
    Ego Lovers skrev 2015-05-28 01:08:39 följande:

    Tycker du bör åka in vid varje anfall.

    Jag hade gallstensbesvär under hela graviditeten men det var en dov smärta i solar plexus och jag kunde inte äta och mådde extremt illa. Tre dagar efter bebisen var född och jag precis kommit hem så fick jag det första riktig anfallet och det strålade mot levern och njurarna och jag trodde ärligt jag skulle dö. Tre veckor senare akut opererades jag. Tyvärr gjorde läkaren ett misstag så idag är jag kronisk sjuk


    Usch då. Ja det gör fruktansvärt ont. Har känt såhär en gång tidigare under denna graviditeten.

    Men gör dom något om man åker in? Min syster fick det under sin grav men då kunde dom inte göra något eftersom man endast får ta alvedon mot det när man är gravid. Men när barnet kommit blev hon opererad.

    På mig strålar det också mot levern och åt sidorna i ryggen och framåt i solar plexus.
  • Mamma Linda

    Två teskedar olja varje dag ... Det hjälper !

    Jag har opererat bort gallan men i början använde jag det .. Tänker mer på din graviditet.

  • Ben66

    Olivolja med koncentrerad citron är bra. Detta löser upp och smörjer runt gallstenen.

    När jag känner av gallan så bukar jag dricka en halv dl olja med 2 matskedar citron varje morgon.

Svar på tråden Någon med gallstensanfall?