• Lalinandanenon

jag går under snart!

Då har min inställt sig till den inte så smickrande situationen av att blivit bedragen! Jag har varit tillsammans med samma kvinna i 17 år, vi har 3 barn och varit gifta i 7 år.  

Detta hände för 10 år sedan, och det skedde med en nära vän till mig. Det pågick flera månader bakom min rygg. Jag fick reda på detta för några dagar sedan och jag är helt förkrossad.

Jag kan på fullt allvar säga att jag hört till kategorin att anse att man aldrig kan förlåta en otrohet, speciellt som om det nu hänt med en vän. Jag hade direkt sagt åt den berörde att ?lämna ludret? eller nåt sånt.

Nu när jag befinner mig i samma situation så tänker jag helt annorlunda! Allt bara snurrar och jag försöker att förstå. Jag tänker tillbaka på tiden som var då med fasa. Jag minns att som jag kände det var ett lyckligt förhållande plötsligt blev kallt och hon blev frånvarande och jobbade och jobbade.

Det var en mycket jobbig tid på alla sätt och vis men det blev bättre och bättre och sedan t om mycket bra och vi skaffade då vårt första barn.

Så här nu i efterhand känns det jäkligt bittert när jag tänker på att samma kille som hon låg med var den som jag anförtrodde mig åt för att jag mådde så dåligt. Jag sade t om att jag var glad att han fanns och lyssnade på mig! Snacka om att jag känner mig extra bedragen. Jag känner det som en kniv i bröstet hela tiden, jag kan inte sova, eller äta! Det var hon som avslutade deras förhållande då hon inte ville såra mig mer.

Min fru är förkrossad nu också! Vi sjukskrev oss när detta kom fram och har nu pratat och pratat och pratat i 2 -3 dagar. Hon vill göra allt som står i hennes makt för att jag inte lämnar henne och svär på att hon inte är samma människa längre. Hon ångrar sig så otroligt mycket!

Jag vet inte hur jag ska tackla detta! Allt är bara en stor röra. Vi bor i en kåk med 3 barn. Vi har precis anlitat en byggfirma som ska bygga ut kåken i sommar. En utbyggnad vi har planerat flera år som nu äntligen blir av ( eventuellt då?).

Ingen av oss kommer att ha råd att bo kvar ensam. Vi har 3 barn och gemensamma vänner. Vi tjänar ganska bra och har ett lyckligt liv.

Det är fan inte bara att lämna det! Samtidigt så vet jag att jag ALDRIG kommer att se henne på samma sätt igen. Den människa jag älskar och har levt nästan hela mitt vuxna liv med visar sig nu vara en annan.

Jag vet varken ut eller in. Jag är bara så otroligt jävla ledsen och skivan med dem tillsammans och när de planerade att svika mig snurrar hela tiden i huvudet.

Hon vet inte varför hon gjorde det, han visade intresse och hon blev smickrad! Sexet dem mellan var inte speciellt bra ( av nån anledning är det viktigt för mig). Det var mer för att hon gillade hans uppmärksamhet. Hon ångrar sig som sagt väldigt mycket och ?gör allt? för att vi ska glömma och gå vidare. Hon vågade inte säga nåt då för att hon ?visste att jag skulle lämna henne? och för att hon fortfarande älskade mig. Fan det låter helt sjukt nu!

Jag och min sida har väldigt svårt att förlåta att hon inte sagt något tidigare. Själva sexakterna dem mellan bryr jag mig faktiskt inte så mycket om ( även det kommer som en chock nu märker jag). Det som gör mest ont är att de planerade det efter de hånglat första gången ( jag sov bredvid då i ett annat rum för övrigt). Och att den människa jag trodde jag kände visar sig vara en annan!

• Svar på tråden jag går under snart!
  • Anonym (jenna)

Jag var otrogen mot min blivande man strax innan vi gifte oss. För min del hände det dock bara en gång på fyllan (inget man ska skylla på dock)

Jag valde förvisso att berätta ganska omgående och det hände som sagt bara en gång med en random kille som jag inte ens vet namnet på.

Nu fattar jag att detta är långt ifrån din sist men det jag vill berätta är att det går att komma vidare. För oss tog det tid - lång tid. Och trots att det nu gått över sex år så finns det där ändå ibland, men man kan fortsätta leva tillsammans. Man kan gå vidare.

Det viktigaste är nog att du är sjukt ärlig mot din fru om dina känslor, att detta inte kommer gå över i en handvändning, att du är och kommer vara ledsen/arg/besviken ett bra tag och att hon måste bevisa att hon menar allvar. Gå och prata med någon både tillsammans och var för sig så ni kan reda ut alla känslor.

Och det viktigaste av allt - se till att ni som par gör saker ihop som stärker er. För vår detta blev sex och närhet viktigt, som ett sätt att visa kärlek.

• PelleX

Varför blir man sårad av otrohet?

TS du säger ju till och med att det inte är sexakten utan besvikelsen eller osäkerheten att den person som man har valt som sin livspartner kanske föredrar en annan person.

Men i ditt fall så låter det ju som du nu har en livspartner som verkligen sätter dig överst.

Så nu måste du lära dig att svälja det som får dig att må dårlgt eller förstå vad det är för det borde inte vara osäkerhet om hennes känslor.

Och snabba på för dårlig stämning över längre tid för något så här håller såret öppet och skapar större ärr.

• Fool
    PelleX skrev 2015-07-24 19:32:37 följande:

Varför blir man sårad av otrohet?

TS du säger ju till och med att det inte är sexakten utan besvikelsen eller osäkerheten att den person som man har valt som sin livspartner kanske föredrar en annan person.

Men i ditt fall så låter det ju som du nu har en livspartner som verkligen sätter dig överst.

Så nu måste du lära dig att svälja det som får dig att må dårlgt eller förstå vad det är för det borde inte vara osäkerhet om hennes känslor.

Och snabba på för dårlig stämning över längre tid för något så här håller såret öppet och skapar större ärr.

Varför blir man sårad av en otrohet?
    Tja, jag tror väldigt få människor uppskattar att bli lurade och ljugna för?
    Det är väl det som är den springande punkten här? Sveket? Brutna löften? Krossat förtroende?

Vad spelar det för roll att jag vet att min partner sätter mig överst om jag inte vet om jag kan lita på henne?... "asså...jag låg med din kompis under några månader, men det är dig jag tycker om mest förstår du"..... är ju ganska klen tröst?
    Går det att leva med någon man inte vet om man kan lita på?

Tycker absolut inte TS ska "svälja" någonting, att sopa ner skit under mattan är sällan en bra idé, skiten har en förmåga att komma fram ändå med jämna mellanrum. Och vaddå snabba på? Ska TS skita i vad han känner för att hans fru ska må bättre? Är inte det en väldigt ensidig syn?

Nej TS ska inte "svälja" eller stressa sig igenom något, tvärtom ska TS ta det väldigt lugnt och inte dra några förhastade beslut. Ett svek tar lååååång tid att arbeta sig igenom. Vi pratar år, inte månader. TS ska heller inte köra över sig själv för att hans fru ska må bättre, i ett förhållande borde BÅDAS känslor vara lika mycket värda.

TS bild av sin fru är nu krossat, hon är inte längre den han trodde hon var och kommer heller aldrig vara det, TS kommer en tid framöver (med eller omedvetet) ägna sig åt att bilda sig en ny bild av henne som även innehåller brister som han tidigare inte var medveten om, allt hon säger och gör kommer räknas in, det är inte förrän han är klar med den processen som han öht är redo att avgöra om han vill eller inte vill dela sitt liv med den nya människan (med brister och styrkor) hans fru nu är för honom. Dessutom måste TS nu även återfå sitt förtroende för sin fru som nu är krossat, han måste även bearbeta sina egna känslor av att känna sig sviken, lurad och förnedrad....mao ingen lätt uppgift och absolut inget man ska "snabba" sig igenom. Att deras förhållande kommer suga en tid framöver är det pris de båda får betala för hennes tidigare "misstag", dessutom är det TS och inte hans fru som dragit det kortaste strået i den här soppa.
  • Anonym (GG)

Hon har alltså ljigot för dig i 10 år ?. Ljuger gör man sålänge man inte berättar. 

Hon låter väldigt egoistisk måste jag säga som klarat av att titta dig i ögonen i 10 års tid. 

Jag har lämnat direkt, och barnen hade fått veta varför. 

• Anonym (Asimovaren)

Hur går det TS efter så här lång tid?

• Lalinandanenon
    Anonym (Asimovaren) skrev 2016-02-05 12:33:35 följande:

Hur går det TS efter så här lång tid?

Önskar jag kunde säga att allt är bra, men det är det inte. Jag tänker på det varje dag och väldigt ofta. Det gör ont som fan fortfarande. Jag väntar lite på mig själv och vad mina känslor ska visa i maj månad då jag ska ta ett beslut om jag ska stanna eller gå. Det sorgliga är att den man sett upp till, respekterat och varit stolt över förvandlats till en feg ynkrygg och hycklare. Jag vet inte hur jag ska få respekt för henne igen?

Det är dock en del positiva saker också som hänt under dessa månader som jag på nåt konstigt vis är tacksam över. Jag kommer b la aldrig mer ta något för givet längre. Jag lyssnar mer på mig själv och kommer hädanefter aldrig ignorera min magkänsla. Mina känslor för min fru är nu väldigt annorlunda också.
    Hon är ju nu bara ett skal av sitt forna jag. Hon går till en psykolog för att prata om sig själv och sina känslor. Vi pratar mycket mer och är närmare varandra. Hon är tillgiven på ett sätt som hon aldrig varit tidigare. Hon vill visa att hon är annorlunda. Jag borde vara överlycklig att ha fått en sån underbar fru eller hur?

Jag har fått en fru jag alltid önskat och längtat efter men vet inte om jag vill ha det längre. Inte till detta pris. Varför ska allting ha ett pris här i livet?
  • Anonym (R)

Jag var i samma sits som du TS, vet inte hur jag har missat denna tråd.. Hur går det för er?

• Anonym (Asimovaren)

Hon går hos en psykolog, det låter för mej att du behöver prata med någon o bolla alla dina funderingar med.

Hon är som du har önskat i flera år, kanske orsaken är att hennes otrohet kom fram.

Tycker att du/ni fortfarande har en framtid tillsammans, nota bene! att du kan hantera dina problem, om du inte har hjälp, sök!

Det har gått 10 år sedan det hände, tyvärr så är det nytt för dej, men du har sett hur hon har varit under alla åren och nu tycker du att hon är bättre än någonsin, lägg det också i din vågskål tillsammans med barn, fru och era gemensamma vänner släkt m.m.
    Ha det så bra!

• Lalinandanenon
    Anonym (R) skrev 2016-02-05 13:40:03 följande:

Jag var i samma sits som du TS, vet inte hur jag har missat denna tråd.. Hur går det för er?

läs mitt förra inlägg. Kan väl tillägga att utbyggnaden är klar. Vi bor nu i ett fint hus! Barnen mår också bra, främst min dotter som tog illa vid sig av att se mamma och pappa ledsen. Jag visar inte att jag är ledsen längre. Vi pratar inte så mycket om denna händelse heller längre med varandra. Jag har ju redan sagt allt och försöker att inte dra upp det.
    Det är när jag är ensam som det är värst. På lunchpromenaden, i bilen osv.
    Det börjar ändå att bli bättre måste jag säga. Jag kan t om se på tv nu när nån är otrogen utan att gå till sängen och lägga mig och må dåligt resten av kvällen.

små steg du vet...
  • Anonym (Lisa)

Fick för en månad sen veta att min sambo varit otrogen i höstas...
    Visste att han sen något halvår hade kontakt med en tjej, men att de enligt honom bara var vänner.   Jag tyckte inte precis om det, men ok då...  Vänner får man ju ha. 

Under två helger i rad i november hade de träffats hos henne, och haft sex. 
    Han hade då sagt till mig att han skulle hälsa på gamla barndomsvänner i hans hemstad...   Jag hade en dålig magkänsla, men lät det bero...

Det värsta för mig är att de varit intima, visst att han hade anförtrott henne många saker, det gör också ont, men faktumet att han knullat henne, kan jag inte stå ut med.  

Och lögnerna, när jag ser tillbaka på de två helgerna, han fick mig att tro att han älskade mig, och ljög rakt av om vad han och hans kompisar gjorde när de äntligen träffades efter många år...     

Fick en chock den kvällen när allt kom fram, och minns inte mycket...  Men jag har sms mellan oss att gå på, jag gjorde slut,  och han var helt förstörd och ville bara ha mig tillbaka.    Han hade insett att det var mig han älskade, inte henne bla bla...Han kunde inte leva utan mig, och allt var ett misstag...

Snokade även i hans mobil, och han hade efter den senaste träffen varit rätt kall och avvisande mot henne.   

Jag mår fortfarande skit, även om han valde mig före henne.  Hon har berättat för mig i detalj om deras sex, vilket får mig att vilja spy....   

Kan tyvärr inte lita på honom än, ska han vara borta en helg, föreställer jag mig det värsta... 

Svar på tråden jag går under snart!