Inlägg från: Anonym (Hehe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hehe)

Konstigt nog så kunde npfbarn uppföra sig förr.

Hehe nej dessförinnan skickades adhd-barn till sterilisering och tvångsvård det borde vi införa igen mohahha

Varför ska folk som inte har adhd själva lägga sig i och ta sig rätten att bestämma något som dom inte har en aning om?

Och det finns FYSISKA bevis för att adhd existerar vännen, Magnetkamrerab ljuger inte.

Så om ni är personer som tycker att det måste finnas fysiska bevis för att diagnostisera sååå ja det finns! Bara att googla.

Love

• Anonym (Hehe)
    Anonym (håller med) skrev 2015-05-30 17:00:31 följande:

Ja, tyvärr har barnen blivit sämre uppfostrade som följd. Varför tror du svenska barn utmärker sig i Pisa-undersökningen när det gäller dålig ordning och sena ankomster? Det har gått så långt att statsministern häromdagen uppmanade föräldrar att se till att deras barn sköter sig bättre.

Ursäkta mig men vad har detta med adhd att göra? Varför skulle inte adhd existera bara för att dagens barn presterar dåligt i Pisa? Förövrigt är Pisa-testet ett ganska misstrott test bland många idag, enligt kritikerna så är Pisa inte ett test som vi bör lägga alls så mycket tillit till som vi gör idag.
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (håller med) skrev 2015-05-30 17:23:51 följande:

Var har jag skrivit att adhd inte finns? Vad jag menar är att svenska barns dåliga uppförande inte har med adhd eller andra diagnoser att göra utan det är föräldrarna som är för slappa och många använder diagnoser om ursäkt för att låta barnen leva rövare. Varför skulle man misstro uppgifterna från undersökningen om att svenska barn är dåliga på ordning tycker du, är det någon konspiration mot Sverige kanske?

ja precis, "många använder diagnoser som ursäkt för att barnen ska få leva rövare"... Så du menar alltså att du tycker att barnen med npf nog egentligen skulle kunna bete sig bättre om dom bara blev uppfostrade mer? Då förstår du ju inte ens vad det innebär att ha någon npf-diagnos, som npfbarn får man ofta höra varje dag att man ska skärpa sig, vara tyst, inte störa, vara lugn osv. Dessa barn vill inget annat än att kunna bete sig som alla andra och också känna sig duktiga men dom kan inte det för dom kan inte alltid styra vissa beteenden. Det är inte bara att ta sig i kragen och skärpa sig för man har faktiskt en funktionsnedsättning! Även om den inte syns utanpå!

Och att det är så många som du säger som skyller på diagnos när deras barn är stökiga är jag mycket tveksam till, menar du då att barnens föräldrar hittar på att barnen har diagnos? Eller vad menar du?

Annars är det ungefär som att säga att föräldrar till rullstolsburna barn bara skyller på att dom inte kan gå när det är höjdhopp i skolan, dom kan nog hoppa egentligen men föräldrarna bara curlar dom?!!

Om du är så upprörd över hur dagens barn beter sig så starta en tråd om det istället, varför blanda in npf över huvudtaget?
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (håller med) skrev 2015-05-31 08:08:04 följande:

Förstår du inte vad jag skriver? Även om barnen har ett funktionshinder är det inget frikort för låta dem härja runt i samhället och förpesta tillvaron för omgivningen. Föräldrarna får vara strängare eller låta bli att ta med dem till ställen där de kan störa, precis som ts skriver fungerade det förr i tiden. Jämförelsen med rullstolsburna haltar eftersom rullstolsburna inte kunde lära sig gå förr i tiden heller men barn med autism eller adhd var så illa tvungna att lära sig veta hut och att barn ska synas, inte höras eftersom det var den allmänna attityden innan den fria uppfostran gjorde sitt intåg.

Trodde bara inte att någon kunde resonera som du gör idag, dina åsikter är så otroligt dammiga och gammelmodiga. Du menar alltså att man ska börja gömma undan barn med funktionsnedsättning igen? Dom får inte finnas ute i samhället som alla andra? Ojj vad du hade passat bra i nazityskland, synd att du föddes i fel land, fel tid.

Att barnen var tvugna att lära sig att veta hut... Ja det var ju för att dom blev slagna förr i tiden och ärrade för livet. Jag har arbetat på ett boende för äldre autistiska personer och dom är ofta helt förstörda av all misshandel och kränkningar dom dom fått utstå under barndomen och halva deras vuxna liv tills dess att man började förstå sig på npf-diagnoser och dom fick mer rättigheter i samhället.

Du verkar vara en person med mycket aggressioner och stökiga barn får vara din måltavla då du inte orkar ta itu med dina egna problem. Rikta ilskan utåt är alltid lättare än inåt. Herregud jag bor i en av de större städerna och är på resturang ofta och ute i samhället varje dag och jag har än idag inte upplevt att det är något barn som stört mig och att föräldrarna skyller på npf. Många i tråden skriver samma sak, du kanske ska fundera över dina val av resturang det är klart att det kan bli lite stökigt på McDonalds liksom. Och är detta verkligen ett så stort problem för dig? Du kan väl berätta exempel som du är med om i din vardag? Jag har så svårt att tro att det är en massa adhdungar som stör dig vart du än går?!! Förlåt men Det låter absurt.
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (håller med) skrev 2015-05-31 08:08:04 följande:

Förstår du inte vad jag skriver? Även om barnen har ett funktionshinder är det inget frikort för låta dem härja runt i samhället och förpesta tillvaron för omgivningen. Föräldrarna får vara strängare eller låta bli att ta med dem till ställen där de kan störa, precis som ts skriver fungerade det förr i tiden. Jämförelsen med rullstolsburna haltar eftersom rullstolsburna inte kunde lära sig gå förr i tiden heller men barn med autism eller adhd var så illa tvungna att lära sig veta hut och att barn ska synas, inte höras eftersom det var den allmänna attityden innan den fria uppfostran gjorde sitt intåg.

Trodde bara inte att någon kunde resonera som du gör idag, dina åsikter är så otroligt dammiga och gammelmodiga. Du menar alltså att man ska börja gömma undan barn med funktionsnedsättning igen? Dom får inte finnas ute i samhället som alla andra? Ojj vad du hade passat bra i nazityskland, synd att du föddes i fel land, fel tid.

Att barnen var tvugna att lära sig att veta hut... Ja det var ju för att dom blev slagna förr i tiden och ärrade för livet. Jag har arbetat på ett boende för äldre autistiska personer och dom är ofta helt förstörda av all misshandel och kränkningar dom dom fått utstå under barndomen och halva deras vuxna liv tills dess att man började förstå sig på npf-diagnoser och dom fick mer rättigheter i samhället.

Du verkar vara en person med mycket aggressioner och stökiga barn får vara din måltavla då du inte orkar ta itu med dina egna problem. Rikta ilskan utåt är alltid lättare än inåt. Herregud jag bor i en av de större städerna och är på resturang ofta och ute i samhället varje dag och jag har än idag inte upplevt att det är något barn som stört mig och att föräldrarna skyller på npf. Många i tråden skriver samma sak, du kanske ska fundera över dina val av resturang det är klart att det kan bli lite stökigt på McDonalds liksom. Och är detta verkligen ett så stort problem för dig? Du kan väl berätta exempel som du är med om i din vardag? Jag har så svårt att tro att det är en massa adhdungar som stör dig vart du än går?!! Förlåt men Det låter absurt.
  • Anonym (Hehe)
    tobbe01 skrev 2015-05-31 13:19:08 följande:

Har man träffat ett barn med Autism. Alltså inte ngn med en liten snudd ur "spektrat" utan verklig autism så orkar man nästan inte höra talas om alla lightdiagnoser som ställs. Kommer att tänka på en deltagare i "bonde söker fru" som hela programserien vitt och brett, glatt i teve utan problem, med ett bra och levande språk berättade om sin "Asperger". Hade hon inte nämnt den så hade jag ALDRIG ens snuddat vid tanken att det var ngt som inte var som det skulle med henne. Nu var ju hon vuxen men hade antagligen stämplats som barn och så har hon blivit "hon med asperger"!

Vilket ologiskt resonemang, varför ska bara dom med de största svårigheterna få diagnos och hjälp?

För att få en diagnos så måste man ha svårigheter att klara av vardagen
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (Hehe) skrev 2015-05-31 13:40:47 följande:

Vilket ologiskt resonemang, varför ska bara dom med de största svårigheterna få diagnos och hjälp?

För att få en diagnos så måste man ha svårigheter att klara av vardagen

Tillägg : bara för att det inte syns utanpå att en person har en npf diagnos så betyder inte det att personen har en mild form, du vet ju inte hur personen har det inuti och hur den klarar sig under dygnets 24-timmar. Du vet inte heller hur mycket personen får kämpa för att verka "normal" den stunden ni ses.
Svar på tråden Konstigt nog så kunde npfbarn uppföra sig förr.