• Svar på tråden Konstigt nog så kunde npfbarn uppföra sig förr.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (ansvar) skrev 2015-05-30 17:08:07 följande:

Så du menar att barn med t.ex adhd är för dumma för att kunna uppfostras att uppföra sig bland andra människor eller vad?

Oj! Hur kom du fram till den slutsatsen? Det hänger ju inte alls ihop med det du citerat.
  • Anonym (håller med)
    Anonym (Hehe) skrev 2015-05-30 17:00:01 följande:

Hehe nej dessförinnan skickades adhd-barn till sterilisering och tvångsvård det borde vi införa igen mohahha

Varför ska folk som inte har adhd själva lägga sig i och ta sig rätten att bestämma något som dom inte har en aning om?

Och det finns FYSISKA bevis för att adhd existerar vännen, Magnetkamrerab ljuger inte.

Så om ni är personer som tycker att det måste finnas fysiska bevis för att diagnostisera sååå ja det finns! Bara att googla.

Love

Ja och varför ska folk som inte är pedofiler själva uttala sig om pedofili? Kom med något bättre argument.
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (håller med) skrev 2015-05-30 17:00:31 följande:

Ja, tyvärr har barnen blivit sämre uppfostrade som följd. Varför tror du svenska barn utmärker sig i Pisa-undersökningen när det gäller dålig ordning och sena ankomster? Det har gått så långt att statsministern häromdagen uppmanade föräldrar att se till att deras barn sköter sig bättre.

Ursäkta mig men vad har detta med adhd att göra? Varför skulle inte adhd existera bara för att dagens barn presterar dåligt i Pisa? Förövrigt är Pisa-testet ett ganska misstrott test bland många idag, enligt kritikerna så är Pisa inte ett test som vi bör lägga alls så mycket tillit till som vi gör idag.
  • Anonym (yr)
    Anonym (ansvar) skrev 2015-05-30 16:58:43 följande:
    Sedan införandet av nya läroplanen för grundskolan år 1969 ska barn i behov av särskilt stöd bli integrerade i skolan och förskolan. Verksamheten ska anpassas utifrån barnen och deras behov. Pedagogerna som arbetar med barn i behov av särskilt stöd behöver kunskap om hur det pedagogiska arbetet och verksamheten ska utformas för att tillgodose dessa behov (Skolöverstyrelsen, 1969)
    .
    Uppenbarligen är du inte så bra på att tolka lagtext eller applicera den på verkligheten.

Du måste väl ändå någonstans inse att du har fel när så många här skriver om OBS-klasser? Eller tänker du att vi ljuger allihopa eller att typ alla skolor bröt mot lagen?
  • Anonym (håller med)
    Anonym (Hehe) skrev 2015-05-30 17:14:05 följande:

Ursäkta mig men vad har detta med adhd att göra? Varför skulle inte adhd existera bara för att dagens barn presterar dåligt i Pisa? Förövrigt är Pisa-testet ett ganska misstrott test bland många idag, enligt kritikerna så är Pisa inte ett test som vi bör lägga alls så mycket tillit till som vi gör idag.

Var har jag skrivit att adhd inte finns? Vad jag menar är att svenska barns dåliga uppförande inte har med adhd eller andra diagnoser att göra utan det är föräldrarna som är för slappa och många använder diagnoser om ursäkt för att låta barnen leva rövare. Varför skulle man misstro uppgifterna från undersökningen om att svenska barn är dåliga på ordning tycker du, är det någon konspiration mot Sverige kanske?
  • Anonym (ansvar)
    Anonym (yr) skrev 2015-05-30 17:14:14 följande:
    Uppenbarligen är du inte så bra på att tolka lagtext eller applicera den på verkligheten.

Du måste väl ändå någonstans inse att du har fel när så många här skriver om OBS-klasser? Eller tänker du att vi ljuger allihopa eller att typ alla skolor bröt mot lagen?
    Jag? Sen när ska skollagen inte följas? Har du ens läst den som gällde från 1969?
  • Anonym (ansvar)
    Anonym (håller med) skrev 2015-05-30 17:23:51 följande:
    Var har jag skrivit att adhd inte finns? Vad jag menar är att svenska barns dåliga uppförande inte har med adhd eller andra diagnoser att göra utan det är föräldrarna som är för slappa och många använder diagnoser om ursäkt för att låta barnen leva rövare. Varför skulle man misstro uppgifterna från undersökningen om att svenska barn är dåliga på ordning tycker du, är det någon konspiration mot Sverige kanske?
    Klokt svar och kloka funderingar!
  • Anonym (ansvar)
    Anonym (Hej) skrev 2015-05-30 17:12:18 följande:
    Oj! Hur kom du fram till den slutsatsen? Det hänger ju inte alls ihop med det du citerat.
    Det hängde visst ihop även om du inte förstod det. För du har väl läst mina inlägg i tråden som Hehe svarade på?

"Anonym (Hehe) skrev 2015-05-30 17:00:01 följande:

Hehe nej dessförinnan skickades adhd-barn till sterilisering och tvångsvård det borde vi införa igen mohahha

Varför ska folk som inte har adhd själva lägga sig i och ta sig rätten att bestämma något som dom inte har en aning om?

Och det finns FYSISKA bevis för att adhd existerar vännen, Magnetkamrerab ljuger inte.

Så om ni är personer som tycker att det måste finnas fysiska bevis för att diagnostisera sååå ja det finns! Bara att googla.

Love"

• Anonym (håller med)

I trådar om barnfria bröllop och restauranger skriver många att det går ju så bra att ha barn på bröllop och restauranger i andra länder, så varför inte i Sverige? Ja, det beror just på att barnen här är sämre uppfostrade och tillåts leva fan överallt, därför väljer allt fler att porta barn från bröllop, restauranger och andra ställen.

Svar på tråden Konstigt nog så kunde npfbarn uppföra sig förr.