• Madmoiselle

    Lära sig engelska snabbt, hur?

    Har du en DVD spelare eller blu ray hemma? Har du det kan du sätta in vilken DVD/Blu ray som helst och sätta på engelsk undertext.

    Jag skulle också rekommendera böcker på CD inlästa på engelska (finns på exempelvis CDON) eller läsa böcker och tidningar. Engelska tidningar hittar du på nätet, böcker på biblioteket eller låna av vänner eller köpa. Börja med tonårsböcker typ Harry Potter om du inte klarar av vuxenböcker.

  • Madmoiselle
    Anonym (hmhm) skrev 2015-06-03 17:41:57 följande:

    Läs böcker, tex Harry Potter på engelska är väldigt bra.

    Se på serier, tyvärr har de ofta inte undertext på engelska men ingen text alls är bättre än text på svenska.. googla efter din favo serie och skriv även "watch online. tex pretty little liars watch online

    Min engelska är från tv och dataspel, jag kan tänka mig att det är lite svårt att skaffa sig det intresset helt plötsligt om man inte är intresserad av det sen innan.


    Tittar man på TV serier lagligt, tex på DVD eller på Netflix så kan man alltid välja engelsk undertext.
  • Madmoiselle
    Anonym (hmhm) skrev 2015-06-04 23:35:11 följande:

    Det är lagligt att streama online. Olagligt att ladda ner. Om man använder en gratis sida så får man tyvärr inte välja undertext. Netflix kostar. punkt


    Ja, Netflix kostar. Vill man titta så får man betala. Allt annat är stöld, Punkt!
  • Madmoiselle
    Anonym (hmhm) skrev 2015-06-05 12:46:29 följande:

    Ja Netflix kostar för att man betalar för en bra kvalitet, val av språk på både ljud och text.

    Om man har netflix kan man även "låna hem" en film till sin padda och se den senare.

    allt sånt ingår inte om man tex kollar på youtube. då det inte kostar varje månad. är det stöld att se på youtube? oj shit!! Du borde kanske informera alla om det?


    Det behövs inte informeras om. Alla med minsta lilla allmänbildning vet att det är olagligt att ladda ner hela avsnitt och filmer på YouTube utan tillstånd från de som gjort filmen/serien och att YouTube rensar olagligt uppladdade grejer med jämna mellanrum.

    Man betalar inte för kvalitén på Netflix utan för att de som har gjort filmerna/serierna ska få betalt för sitt jobb.
Svar på tråden Lära sig engelska snabbt, hur?