• Mrssissi

Att få anonymiteten indragen

Men varför känner man att man måste vara anonym när man ska förolämpa någon? Är inte det lite samma sak som att vara fruktansvärt feg?

• Mrssissi

[quote=75386632][quote-nick]oOOo oOOo skrev 2015-06-04 14:06:44 följande:[/quote-nick]Så hur brukar du förolämpa folk på nätet då? [/

Nu brukar inte jag förolämpa folk via nätet, får inte ut så mycket av det faktiskt..men om jag skulle ha en åsikt som inte stämmer med någon annans så står jag för vem jag är..lite som i verkliga livet...

• Mrssissi
    oOOo oOOo skrev 2015-06-04 15:01:56 följande:

Precis, inte så mycket anomyniteten som själva förolämpandet som är problemet eller hur.

oOOo oOOo skrev 2015-06-04 15:01:56 följande:

Precis, inte så mycket anomyniteten som själva förolämpandet som är problemet eller hur.

Men va är det egentligen du diskuterar? Den enda åsikt jag uttryckte var att om du nu prompt måste förolämpa någon så är det väl bättre att stå för vem man är? Att folk väljer att bete sig som småbarn mot varann bara för att dom har en skärm mellan sig bryr jag mig inte om! Men jag tycker att man kan stå för vem man är...punkt
  • Mrssissi
    Brunhilde skrev 2015-06-04 15:27:06 följande:

Fast grejen är väl att de flesta är rätt anonyma även om de väljer att förolämpa folk med sitt nick eller bakom anonymitetsfunktionen. 

Självklart är det så, och som jag skrev förut, jag förstår inte grejen att förolämpa folk över huvudtaget bara för att det är via nätet..varför någon valde att haka upp sig på just min kommentar vet jag inte...sen verkar just familje liv krylla av folk med väldigt mycket fritid och dessutom ilska för vilken tråd man än läser här så är det alltid någon som ska slänga skit...synd när det ska föreställa vuxna människor
  • Mrssissi
    Brunhilde skrev 2015-06-04 15:35:22 följande:

Det här är rena rama västanvinden jämfört med FB

Men, ja det förekommer en del som inte har några som helst gränser och de gånger jag tagit illa vid mig handlar det om mina barn eller direkta hot.

Jag har säkert förolämpat en hel del och en del genom min blotta existens

Jag har dock inte FB själv hehe men jag tror dig! Det är inte lätt att vara alla till lags! Och vilken tråkig människa man måste vara om man försöker..näh va dig själv även om det skulle förolämpa någon..det är mycket roligare så
  • Mrssissi
    oOOo oOOo skrev 2015-06-04 15:47:01 följande:

Haha, nej så drastisk är jag inte. Tycker bara det låter lite roligt när något obskyrt nick tycker det är viktigt att "stå för vem man är". Rent principiellt håller jag med missisippi, skall du döda någon så gör det inte anonymt, det är taskigt.

Du kan konsten att haka upp dig på småsaker du...Cecilia Heter jag för övrigt..jag kan avslöja adress mm också det är bara att fråga..trodde inte folk var ett dugg intresserade av mitt liv...sen vill jag minnas att mitt första inlägg va skrivet som en fråga..inte ett påstående
  • Mrssissi

[quote=75387017][quote-nick]oOOo oOOo skrev 2015-06-04 16:03:21 följande:[/quote-nick]Jag tar det som en komplimang Du verkar vara en fin person Cecilia med mycket rättspatos. Sorry om jag låter gnällig. [/

Det tycker jag faktiskt att du ska..jag har en sambo som är precis lika dan...är inte riktigt van vid sånna fina ord som rättspatos..jag brukar snarare få höra att jag är en envis jävel..gnäll på allt du vill jag finner det bara underhållande att ha något att göra en torsdags eftermiddag ????

Svar på tråden Att få anonymiteten indragen