Att få anonymiteten indragen
Men varför känner man att man måste vara anonym när man ska förolämpa någon? Är inte det lite samma sak som att vara fruktansvärt feg?
Men varför känner man att man måste vara anonym när man ska förolämpa någon? Är inte det lite samma sak som att vara fruktansvärt feg?
[quote=75386632][quote-nick]oOOo oOOo skrev 2015-06-04 14:06:44 följande:[/quote-nick]Så hur brukar du förolämpa folk på nätet då? [/
Nu brukar inte jag förolämpa folk via nätet, får inte ut så mycket av det faktiskt..men om jag skulle ha en åsikt som inte stämmer med någon annans så står jag för vem jag är..lite som i verkliga livet...
Precis, inte så mycket anomyniteten som själva förolämpandet som är problemet eller hur.
Precis, inte så mycket anomyniteten som själva förolämpandet som är problemet eller hur.
Fast grejen är väl att de flesta är rätt anonyma även om de väljer att förolämpa folk med sitt nick eller bakom anonymitetsfunktionen.
Det här är rena rama västanvinden jämfört med FB
Men, ja det förekommer en del som inte har några som helst gränser och de gånger jag tagit illa vid mig handlar det om mina barn eller direkta hot.
Jag har säkert förolämpat en hel del och en del genom min blotta existens
Haha, nej så drastisk är jag inte. Tycker bara det låter lite roligt när något obskyrt nick tycker det är viktigt att "stå för vem man är". Rent principiellt håller jag med missisippi, skall du döda någon så gör det inte anonymt, det är taskigt.
[quote=75387017][quote-nick]oOOo oOOo skrev 2015-06-04 16:03:21 följande:[/quote-nick]Jag tar det som en komplimang Du verkar vara en fin person Cecilia med mycket rättspatos. Sorry om jag låter gnällig. [/
Det tycker jag faktiskt att du ska..jag har en sambo som är precis lika dan...är inte riktigt van vid sånna fina ord som rättspatos..jag brukar snarare få höra att jag är en envis jävel..gnäll på allt du vill jag finner det bara underhållande att ha något att göra en torsdags eftermiddag ????