• lövet2

Att få anonymiteten indragen

Enligt reglerna straffas man hårdare om man får tillsägelse eller varning som anonym. Man kan helt enkelt inte skriva anonymt på ett tag då. Så har det alltid varit, och enligt regelverket gäller det fortfarande. Den senaste tiden har det dock verkat som om man ostraffat kan skriva det mesta som anonym. Är det så? Har reglerna ändrats? Vore himla bra att veta, i fall man skulle känna för att förolämpa någon ordentligt. Så enkelt det vore att skriva anonymt i så fall ... Demon

• Svar på tråden Att få anonymiteten indragen
  • oOOo  oOOo
    Mrssissi skrev 2015-06-04 14:56:56 följande:
    [quote=75386632][quote-nick]oOOo oOOo skrev 2015-06-04 14:06:44 följande:[/quote-nick]Så hur brukar du förolämpa folk på nätet då? [/
    Nu brukar inte jag förolämpa folk via nätet, får inte ut så mycket av det faktiskt..men om jag skulle ha en åsikt som inte stämmer med någon annans så står jag för vem jag är..lite som i verkliga livet...
    Precis, inte så mycket anomyniteten som själva förolämpandet som är problemet eller hur.
  • Mrssissi
    oOOo oOOo skrev 2015-06-04 15:01:56 följande:

Precis, inte så mycket anomyniteten som själva förolämpandet som är problemet eller hur.

oOOo oOOo skrev 2015-06-04 15:01:56 följande:

Men va är det egentligen du diskuterar? Den enda åsikt jag uttryckte var att om du nu prompt måste förolämpa någon så är det väl bättre att stå för vem man är? Att folk väljer att bete sig som småbarn mot varann bara för att dom har en skärm mellan sig bryr jag mig inte om! Men jag tycker att man kan stå för vem man är...punkt
  • oOOo  oOOo
    Mrssissi skrev 2015-06-04 15:11:06 följande:
    Men va är det egentligen du diskuterar? Den enda åsikt jag uttryckte var att om du nu prompt måste förolämpa någon så är det väl bättre att stå för vem man är? Att folk väljer att bete sig som småbarn mot varann bara för att dom har en skärm mellan sig bryr jag mig inte om! Men jag tycker att man kan stå för vem man är...punkt
    Stå du för vem du är så mycket du vill när du prompt vill förolämpa någon. Själv bryr jag mig föga om jag blir förolämpad av anonyme nisse eller Mrssissi.
  • Brunhilde
    Mrssissi skrev 2015-06-04 15:11:06 följande:
    Fast grejen är väl att de flesta är rätt anonyma även om de väljer att förolämpa folk med sitt nick eller bakom anonymitetsfunktionen. 
  • Mrssissi
    Brunhilde skrev 2015-06-04 15:27:06 följande:

Fast grejen är väl att de flesta är rätt anonyma även om de väljer att förolämpa folk med sitt nick eller bakom anonymitetsfunktionen. 

Självklart är det så, och som jag skrev förut, jag förstår inte grejen att förolämpa folk över huvudtaget bara för att det är via nätet..varför någon valde att haka upp sig på just min kommentar vet jag inte...sen verkar just familje liv krylla av folk med väldigt mycket fritid och dessutom ilska för vilken tråd man än läser här så är det alltid någon som ska slänga skit...synd när det ska föreställa vuxna människor
  • SpanskaFlugan
    Brunhilde skrev 2015-06-04 15:27:06 följande:

Vissa bygger upp ett "rykte" även runt sitt vanliga anonyma nick på FL och då väljer man att vara anonym för att inte skada det ryktet.
    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • Brunhilde
    Mrssissi skrev 2015-06-04 15:31:37 följande:
    Självklart är det så, och som jag skrev förut, jag förstår inte grejen att förolämpa folk över huvudtaget bara för att det är via nätet..varför någon valde att haka upp sig på just min kommentar vet jag inte...sen verkar just familje liv krylla av folk med väldigt mycket fritid och dessutom ilska för vilken tråd man än läser här så är det alltid någon som ska slänga skit...synd när det ska föreställa vuxna människor
    Det här är rena rama västanvinden jämfört med FB
    Men, ja det förekommer en del som inte har några som helst gränser och de gånger jag tagit illa vid mig handlar det om mina barn eller direkta hot.

Jag har säkert förolämpat en hel del och en del genom min blotta existens
  • oOOo  oOOo
    Mrssissi skrev 2015-06-04 15:31:37 följande:
    Grejen är den att det där "stå för vem man är" är ganska mycket ordsallad när det handlar om internet. Typiskt FL är däremot att diskutera hur man skall förolämpa någon, anomymt eller oanonymt precis som det är det minsta intressant relativt att låta bli att förolämpa någon. 
  • Brunhilde
    SpanskaFlugan skrev 2015-06-04 15:32:11 följande:
    Vissa bygger upp ett "rykte" även runt sitt vanliga anonyma nick på FL och då väljer man att vara anonym för att inte skada det ryktet.
    Sant iofs.
    Btw gillar din sidfot
  • oOOo  oOOo
    SpanskaFlugan skrev 2015-06-04 15:32:11 följande:
    Tveksamt om detta "rykte" hade påverkats nämnvärt om dessa personer valde att vara oanymyma när de förolämpade folk
Svar på tråden Att få anonymiteten indragen