• Johan70

    Ni som redan har barn...

    ...varför finns ni på singel-/dejtingsidor?

    Tänker ni någonsin att ni egentligen borde lämna plats för dem som inte har barn?

  • Svar på tråden Ni som redan har barn...
  • AnnaZL

    Ja, du har ju helt rätt! Jag ber så mycket om ursäkt, ska genast ta ner min profil. Hade i min enfald inte insett att jag tog upp det begränsade webbsideutrymmet som naturligtvis endast var skapat för barnlösa.

  • HäckHäxan
    Johan70 skrev 2015-06-20 06:33:57 följande:
    ...varför finns ni på singel-/dejtingsidor?

    Tänker ni någonsin att ni egentligen borde lämna plats för dem som inte har barn?
    Som att alla vill ha barn eller ens kan få barn....

    Nu finns inte jag på singelsidor bortsett från HP som jag aldrig är inloggad på, tror dessutom att det finns plats nog på sidorna för både de som har barn och de som inte har barn.

    Så hur i helvete tänker du egentligen. Varför skall jag lämna plats alls. Jag tar precis så mkt plats som jag behagar själv känner jag.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • HäckHäxan
    AnnaZL skrev 2015-06-20 06:49:11 följande:
    Ja, du har ju helt rätt! Jag ber så mycket om ursäkt, ska genast ta ner min profil. Hade i min enfald inte insett att jag tog upp det begränsade webbsideutrymmet som naturligtvis endast var skapat för barnlösa.
    Solig
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Johan70
    HäckHäxan skrev 2015-06-20 06:54:32 följande:
    Som att alla vill ha barn eller ens kan få barn....

    Nu finns inte jag på singelsidor bortsett från HP som jag aldrig är inloggad på, tror dessutom att det finns plats nog på sidorna för både de som har barn och de som inte har barn.

    Så hur i helvete tänker du egentligen. Varför skall jag lämna plats alls. Jag tar precis så mkt plats som jag behagar själv känner jag.
    Jag tänker inte på saken på något särskilt sätt, jag ber ingen lämna plats, jag frågar bara. Skärp dig.
  • HäckHäxan
    Johan70 skrev 2015-06-20 06:58:06 följande:
    Jag tänker inte på saken på något särskilt sätt, jag ber ingen lämna plats, jag frågar bara. Skärp dig.
    Så du menar att du bara haspar ur dig skit utan att ha någon substans eller tanke bakom, ingen form av argument alls till varför kvinnor med barn borde lämna plats och dra till förmån för kvinnor utan barn.

    Så skärp dig själv eller gå och snacka med en gödselstack, ni kanske har något gemensamt, då de oftast är  fulla av skit.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • zemer
    Johan70 skrev 2015-06-20 06:33:57 följande:

    ...varför finns ni på singel-/dejtingsidor?

    Tänker ni någonsin att ni egentligen borde lämna plats för dem som inte har barn?


    Hur tänkte du nu? Är det enbart barnlösa som får träffa någon? Enda anledningen att träffa någon är att få barn, och har du fått ett eller fler så får du antingen leva med pappan eller ensam resten av livet?
  • viseversa

    Så det är endast barnlösa som får träffa någon att dela livet med eller? Så som singelmamma/pappa är man dömd att leva livet ensam. Hur tänkte du nu ts?

  • Mentat

    Så du är alltså inte intresserad av en kvinna om hon redan har barn? Du har inte funderat på att det minskar dina egan chanser att träffa någon?

    Ja, förutom de invändningar som redan har väckts ovan.

  • Johan70
    HäckHäxan skrev 2015-06-20 07:01:53 följande:
    Så du menar att du bara haspar ur dig skit utan att ha någon substans eller tanke bakom, ingen form av argument alls till varför kvinnor med barn borde lämna plats och dra till förmån för kvinnor utan barn.

    Så skärp dig själv eller gå och snacka med en gödselstack, ni kanske har något gemensamt, då de oftast är  fulla av skit.
    Nej, JAG har inget argument alls till att de med barn skall lämna plats till barnlösa. Jag ställer bara en fråga. Min fråga är om de som har barn, har några sådana tankar.
  • Johan70
    zemer skrev 2015-06-20 07:16:48 följande:
    Hur tänkte du nu? Är det enbart barnlösa som får träffa någon? Enda anledningen att träffa någon är att få barn, och har du fått ett eller fler så får du antingen leva med pappan eller ensam resten av livet?
    Tänker du så?

    Jag ställde frågan för att jag undrar, inte för att jag tycker något om saken.
  • Johan70
    viseversa skrev 2015-06-20 08:31:38 följande:

    Så det är endast barnlösa som får träffa någon att dela livet med eller? Så som singelmamma/pappa är man dömd att leva livet ensam. Hur tänkte du nu ts?


    Nej. Varför hittar du på en sådan tolkning av det jag skriver? Kan du inte svara på frågan i stället för att komma med en ogenomtänkt motfråga?
  • Johan70
    Mentat skrev 2015-06-20 19:22:18 följande:

    Så du är alltså inte intresserad av en kvinna om hon redan har barn? Du har inte funderat på att det minskar dina egan chanser att träffa någon?

    ...


    Har jag sagt det?
  • Aniiee

    Singlar kan väl ha barn?


    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Mentat
    Johan70 skrev 2015-06-21 01:14:47 följande:
    Har jag sagt det?
    Implicit, ja. Frågeställningen i TS blir totalt obegriplig annars.
  • CitronTulo

    Jag finns på en dejtingsida på grund av att jag vill hitta en ny man att leva med eftersom det inte funkade med barnens pappa.
    Barn ersätter ju inte en annan vuxen person att dela livet med även fast man inte är "ensam" i den bemärkelsen.

    Har aldrig tänkt tanken att jag "tar plats" från någon annan? Att träffa en partner handlar väl inte bara om att man vill föröka sig?

  • K grrl

    Varför skulle man tänka på att "lämna plats" när det finns hur mycket plats som helst?

    Tänker du "nej... Jag borde kanske lämna plats?" när du kommer till en IKEA-parkering tom på bilar sånär som på dig och två andra?

  • Dunderochbrak

    Vi vill väl träffa någon lika mycket som en som är barnlös, that's it...

Svar på tråden Ni som redan har barn...