Inlägg från: Anonym (facebook) |Visa alla inlägg
  • Anonym (facebook)

    Kan man posta i en Facebook grupp utan att alla vänner ser det?

    Hej, 
    jag undrar om man kan välja en sådan inställning att vännerna i Facebook inte ser vad jag postar i olika grupper? Jag förstår att alla som är med i gruppen och som inte är blockade får läsa allt men det är en sluten grupp jag menar. Alltså endast de som är i gruppen får läsa inlägget men det visas även bland uppdateringar hos vänner. Så min fråga är om det går att detta inte visas i nyhetsflödet av vännerna. Hoppas att ni förstår vad jag menar. 

  • Svar på tråden Kan man posta i en Facebook grupp utan att alla vänner ser det?
  • Anonym (facebook)
    Förväntansfull1990 skrev 2015-06-21 15:13:29 följande:

    Om det är en sluten grupp så syns det inte för några andra än de i gruppen. Det blir ju att det syns i ditt egna flöde men alltså INTE för några utanför gruppen. Om du själv inte vill att det ska komma upp i ditt egna flöde heller så kan du ändra inställningar på det genom att trycka i högra hörnet i en av gruppens poster, och trycka på "sluta följa gruppen". Då är du fortfarande medlem men det kommer ej upp i ditt nyhetsflöde :)


    Men nu ser jag när vänner postar i olika grupper. Alltså jag ser det i flödet och klickar jag på det så ser jag vilken grupp det är samt hela inlägget: "X postade i gruppen..." och sedan står inlägget. Jag är nämligen med i en grupp för psykiskt sjuka och vill inte att någon ska veta att jag är deprimerad men har samtidigt massa frågor... Skrattande
Svar på tråden Kan man posta i en Facebook grupp utan att alla vänner ser det?