• Forumvärd

    Hur trött är du på vädret på en skala?

    Hur trött är du på regnet?!Kräks
    Själv så skulle jag vilja påstå att jag är beredd att emigrera för att få några soltimmar.
    Det bara väller ner...
    Eller inte riktigt sant- vi har haft ett par dagar med sol så man ska väl inte gnälla eller?

    Inte alls seriöst eller så men hur less är du på detta skvalande?
    Gradera mellan 1-5 och kom jättegärna med tips på vad man kan hittar på när regnet strilar utanför rutan och barnen fått svamp mellan tårna p.g.a. frekvent användning av gummistövlar.
    Rösta och diskutera gärna i tråden Solig

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur trött är du på vädret på en skala?
  • Anonym (Hatar sommaren)

    Jag älskar det här vädret, det är svalt ute, man sover kanon, man svettas inte litervis när man går utomhus! Inga mängder av getingar & andra insekter.

    (Men jag är väl ensam om att avsky sommaren?)

  • L i n n

    Jag är så förbannat trött på alla som snackar om vädret.
    Överallt klagas det.

    I övrigt är jag nöjd med vädret. Det är lagomt.
    Och ändå inget jag kan göra något åt.

  • Santin

    Perfekt sommar tycker jag. Inte varmt och inga insekter! Inte jättemycket regn heller. Nån skur här eller där bryr mig inte. Är ute varje dag och passar på då det är uppehåll!

  • Daniel12
    Anonym (Hatar sommaren) skrev 2015-06-23 08:46:10 följande:

    Jag älskar det här vädret, det är svalt ute, man sover kanon, man svettas inte litervis när man går utomhus! Inga mängder av getingar & andra insekter.

    (Men jag är väl ensam om att avsky sommaren?)


    Nej du är inte ensam. Själv hatar jag verkligen gassande sol och värme, dessutom brukar alltid värme åtföljas av kraftiga åskväder, något som soldyrkarna (eller värmeknarkarna som jag väljer att kalla den stora majoriteten som bara ääälskar sol och värme) inte verkar ha en tanke på.

    Det är bara bra att det är regnigt och mulet nu, eftersom det håller temperaturen nere och minskar risken för åskväder.

    Jag älskar svalka och kyla, så jag borde nog snarare emigrera till Svalbard eller Grönland så jag får min efterlängtade svalka och kyla.. Flört

    Som jag ser det är det inte friskt att vara sådana soldyrkare som majoriteten av människorna i vårt land tyvärr är.

  • BigMami
    Anonym (Hatar sommaren) skrev 2015-06-23 08:46:10 följande:

    Jag älskar det här vädret, det är svalt ute, man sover kanon, man svettas inte litervis när man går utomhus! Inga mängder av getingar & andra insekter.

    (Men jag är väl ensam om att avsky sommaren?)


    Precis det jag tänkte skriva! sover jättebra! Perfekt för bebisen och knappt en geting!
  • Bjoork

    Kan inget annat än att gilla vädret, att gå höggravid i sommar med värme är inget jag föredrar :p

  • lövet2

    Alltså, vi har ju fint väder. I går sov jag en halvtimme i hängmattan, och nu kokar jag kaffe för att sitta i hammocken och läsa en stund. Så nej, jag är inte ett dugg trött på vädret! Solig

  • Duckan

    5. Jag emigrerar! Avskyr regn.
    Det där med väder och kläder är inget för oss. Vi går inte ut i onödan om det regnar.

  • Anonym (Hatar sommaren)
    Daniel12 skrev 2015-06-23 09:40:53 följande:
    Nej du är inte ensam. Själv hatar jag verkligen gassande sol och värme, dessutom brukar alltid värme åtföljas av kraftiga åskväder, något som soldyrkarna (eller värmeknarkarna som jag väljer att kalla den stora majoriteten som bara ääälskar sol och värme) inte verkar ha en tanke på.

    Det är bara bra att det är regnigt och mulet nu, eftersom det håller temperaturen nere och minskar risken för åskväder.

    Jag älskar svalka och kyla, så jag borde nog snarare emigrera till Svalbard eller Grönland så jag får min efterlängtade svalka och kyla.. Flört

    Som jag ser det är det inte friskt att vara sådana soldyrkare som majoriteten av människorna i vårt land tyvärr är.

    Åh, vad skönt att höra att jag inte är ensam! Solig
    Borde också flytta dit det är kallt & mycket snö! 
Svar på tråden Hur trött är du på vädret på en skala?