• Muslimsktjej

Ni som ger pengar till tiggare, hur mycket ger ni?

Ni som brukar ge tiggare pengar, ungefär hur mycket pengar brukar ni ge?

Känns som om de flesta ger ca 10-20 kr till tiggare, men jag tycker att det är så pinsamt om jag skulle ge så lite. Som att jag hånar dem för att de inte har pengar, liksom, vad ska de göra med 10 kr? Köpa mat? 

Har dessutom ingen egen ekonomi då jag fortfarande går i skola (1050 kr i månaden, studiebidraget), så skulle inte ha råd att ge ca 50-100 kr till varje tiggare jag ser.

Hur gör ni?? Tycker ni inte det känns lite fult att ge dem så lite pengar?
    För jag vill jättegärna ge dem, får så dåligt samvete när jag går förbi utan att ge pengar. 

Notera att jag inte _påstår_ att det är fult att ge så lite pengar, utan jag _frågar_ ifall det är det eftersom det _känns_ så. 

• Svar på tråden Ni som ger pengar till tiggare, hur mycket ger ni?
  • Anonym (Sussie)
    Anonym (idioter) skrev 2015-07-02 21:23:58 följande:
    fast om du ska få pengarna så måste du sluta skriva, som jag sa förut
    Ja just det ja, förlåt.
    Så fort jag har pengarna så lovar jag att ligga lågt.

Tack igen!!!
  • Anonym (idioter)
    Anonym (Sussie) skrev 2015-07-02 21:30:11 följande:

Ja just det ja, förlåt.

Så fort jag har pengarna så lovar jag att ligga lågt.

Tack igen!!!

Visst skriv ut kontonr bara
  • Anonym (Tänk efter)
    Anonym (nej) skrev 2015-07-02 19:36:49 följande:

Som vi kollektivt måste betala för i slutändan, annars deras timlön har jag själv tänkt på ofta, synd jag inte har tid att faktiskt stanna upp 1-2 timmar per dag för att kolla hur mycket dom får in.

Du tycker det, du städar efter deras läger som är oundviklig baksida av att dom sitter utanför varenda affär där folk med pengar i plånboken går in?

Läs en gång till!
  • nihka
    Anonym (Sussie) skrev 2015-07-02 19:59:34 följande:
    Det är inte människorna som är elände utan situationen.
    Situationen som du är med och finansierar.
    Situationen är att de inte kan leva i sina hemländer och att detta inte är intressant för deras hemländer förrän de blir till "besvär" hos andra som i sin tur gör det besvärligt för hemlandet. Hoppas tiggarna kommer i långa karavaner hit så det speedar upp processen. Tills något rejält och permanent till det bättre sker på plats får de både hjälp där och här i koppen av mig. Detta är vad jag är med och finansierar.
  • Nerfherder
    nihka skrev 2015-07-02 22:15:42 följande:

Situationen är att de inte kan leva i sina hemländer och att detta inte är intressant för deras hemländer förrän de blir till "besvär" hos andra som i sin tur gör det besvärligt för hemlandet. Hoppas tiggarna kommer i långa karavaner hit så det speedar upp processen. Tills något rejält och permanent till det bättre sker på plats får de både hjälp där och här i koppen av mig. Detta är vad jag är med och finansierar.

Läs gärna de sista inläggen innan du svarar!!!!
  • Anonym (Snäll)

Självklart absolut ingenting. Däremot ger jag bland annat till Erikshjälpen till förmån för romer i Rumänien. Jag 1000:- här om dagen.

• Indigo

Orkar icke (och vill inte heller) läsa svaren i denna tråd, så jag svarar bara på frågan i trådstarten:

Jag ger oftast 10-20:-, ibland en femtiolapp, ibland bara de mynt jag har lösa, vilket kan vara bara ett par kronor.
    När jag pantat flaskor ger jag ibland pantkvittot.

Det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart
  • Anonym (Sussie)
    nihka skrev 2015-07-02 22:15:42 följande:
    Det är beklämmande att se hur du missuppfattar problemet.
    Delar för övrigt inte din önskan.

Är du med och sanerar och skyfflar bajs efter dem?
  • Anonym (idioter)
    Anonym (Sussie) skrev 2015-07-02 22:31:02 följande:

Det är beklämmande att se hur du missuppfattar problemet.

Delar för övrigt inte din önskan.

Är du med och sanerar och skyfflar bajs efter dem?

Ville du inte ha dina pengar?
  • nihka
    Anonym (NEJ TACK!) skrev 2015-07-02 20:44:08 följande:
    Att manipulera det man citerar bryter mot FL:s regler. Tänk dig för nu!
    Jag citerar precis vilka delar som passar mig och jag ger pengar till precis vem jag vill. Vänj dig vid det!

Jag har också gett cigaretter.

Svar på tråden Ni som ger pengar till tiggare, hur mycket ger ni?