varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri
Here we go again! Bra med egen tråd, eller hur? Även om den är anonym, och utan en endaste länk till stöd för ditt påstående :D
Here we go again! Bra med egen tråd, eller hur? Även om den är anonym, och utan en endaste länk till stöd för ditt påstående :D
Ursäkta missade att svara på andra delen av inlägget, skyller på värmen.
Storstäder. andra största antar jag Göteborg.
www5.goteborg.se/prod/Intraservice/dalis3.nsf/vyFilArkiv/ordningstgbg.pdf/$file/ordningstgbg.pdf
Paragraf tio
För insamling av pengar i bössor och liknande, som inte utgör led i en tillståndspliktig allmän sammankomst eller offentlig tillställning, krävs tillstånd av polismyndigheten. När insamlingen sker i samband med framförande av gatumusik och liknande krävs inte tillstånd.
Vad menar du?
Ja, gatumusikanter är tillåtna, har däremot knappt sett nån gatumusikant bland yrkestiggare och dom få som spelar nått borde få fängelse för oljudet dom skapar.
Ser heller inte riktigt gatumusikanter som tiggare riktigt, dom uppträder, jobbar för sina slantar, samtidigt som skickliga gatumusikanter höjer verkligen stadsbilden, fröjd att lyssna på dom.
Jag fyller upp så folk slutar stirra sig blinda på trädet utan att inse att dom står mitt i en skog.
Jag har redan fyllt upp med fakta så du kan sluta sprida rena felaktigheter.
Kan du kanske bemöta nått av det jag skriver framför att skräpa ner tråden med innehållslösa inlägg fyllda med faktafel?
Ja, om det hade fungerat.
Jag tvivlar däremot att det kommer fungera i och med man redan har låtit dom glida på många olika plan.
Bästa är fortfarande om alla tar sitt ansvar, stat framför allt men den största skulden måste man tyvärr sätta på dom som faktiskt gör det möjligt.
Vet inte om man kan kalla mig för fegis för att jag vill låta myndigheter sköta sitt jobb vi faktiskt betalar för.
Jag har redan styrkt det i tråden så sluta sprid faktafel omkring dig, det gynnar varken oss eller dom.
Nej, det finns inget i lagen som klassar folk som yrkestiggare, det får dom heller inte att försvinna vad man än kallar dom.
Så för konversationens skull, så vi snackar alla om samma sak så kallar vi dom för yrkestiggare.
Jag antar du föredrar det framför zigenare så ja.
Ska du snacka retorik så kommer du med det klassiska, framför att bemöta argument eller pinsamma sanningar så väljer man att avfärda dessa som "rasistiskt propaganda eller SD retorik", lägg ner med det, det leder ingenstans.
Vad du anser dig att se i din kristallkula gällande anonyma nick bryr jag mig inte mycket om.
Har läst igenom båda trådarna, och jag tror att det är samma ts, baserat på att ts i den andra tråden gjorde bort sig. Och postade med fel konto. Mao är han en sak som man inte får prata om högt är på familjeliv.