• Anonym (idioti)

varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri

Så var frågan.
    Ni som ger pengar till yrkestiggare, varför gör ni det?
    Ni skulle väl inte ge pengar till hells angels av en princip men ni ursäktar yrkeskriminela tiggare att dom inte har nått val och kan inget annat än att strecka ut handen, var är det vurmande försvarssnacket riktat mot bikergäng eller gatugäng som strider på gatorna just nu?
    Yrkeskriminella, innan det klassiska försvarstalet dyker upp så kan vi räkna upp mängd av brott dom begår.
    Redan från början, yrkestiggeri utan tillstånd är inte tillåtet i landet, dom bryter mot våra regler bara dom kommer på tanken att ens komma hit.
    Sitta på gatan och haffa förbipasserande går under ofredande, olagligt.
    Bosätta sig hur som går mot flera olika lagar, privat mark är of limits vilket dom skiter i, kommunal mark kräver tillstånd vilket dom skiter i.
    Bosätta sig hur som utan avlopp eller sopstation kommer med egna problem vilket kostar oss ohyggliga summor i sanering när dom skiter runt sina läger och lämnar ton av avfall efter sig.
    Bygga upp kåkstäder är likvärdigt med en rad av stölder från diverse företag i form av pallar, preseningar, diverse byggmaterial.
    Dom får som eu medborgare röra sig fritt och vistas i andra länder under en begränsad tid på tre månader, en tid som saknar översyn i Sverige, Migrationsverket som ska övervaka skiter i vilket, yrkestiggare skiter i perioden också eftersom dom varken reggas eller övervakas och är här dubbla och trippla den tillåtna tiden.
    Ett krav på den regeln är att dom får vistas i tre månader var dom behagar om dom är självgående och självförsörjande, nått dom inte är om dom tigger pengar av oss.
    Så länge det är mer lönsamt för dom att utnyttja folk här än att jobba hemma kommer dom fortsätta med det, så tillbaka till frågan , varför betalar ni folk för att bryta mot våra lagar på löpande band och skita på våra gator?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-04 21:52
    Eftersom jag ser en massa tjafs om laglighet så kan vi reda ut missförståndet att det skulle vara lagligt.
    I lokala ordningföreskrifter som i alla fall alla storstäder har
    sv.wikipedia.org/wiki/Ordningslagen_(Sverige)
    Vilka är lika bindande som nationella lagar dock inte får stå i kontrast mot dom.
    Finner man att insamling av pengar får inte ske utan polisens tillstånd.
    Brott mot lokala ordningsföreskrifter innebär en peningsbot därmed är det polisens skyldighet att ingripa.
    www.stockholm.se/OmStockholm/Politik-och-demokrati/Stadsovergripande-styrdokument/Allmanna-lokala-ordningsforeskrifter-for-Stockholms-kommun-/
    Nått som polisen faktiskt har försökt att göra men stoppades av pkismen i det här landet.
    Hur som som ovan står finns det regler på plats.

• Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri
  • Anonym (avslöjad)

Speciellt med tanke på att TS handlar om att det är olagligt att tigga..

• Anonym (adrienne)

..måste googla på hur lagen ser ut när det gäller tiggeri. Trodde aldrig det skulle behövas. 

• Anonym (avslöjad)
    Anonym (adrienne) skrev 2015-07-04 15:10:29 följande:

..måste googla på hur lagen ser ut när det gäller tiggeri. Trodde aldrig det skulle behövas. 

Tips: det är inte olagligt.
  • Klotjohan
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-04 07:44:12 följande:
    Om du är det minsta läskunnig så märker du snabbt att fakta är presenterade i tråden.
    Det handlar heller inte om nån fattigdom som tvingar folk till desperata lösningar, det är självvalt.
    Så frågan kvarstår, varför bekostar du kriminalitet på gatan här mer än att du har gått på lögnen vilket inte är hållbar anledning.
    Du och jag kanske känner och umgås med olika tiggare? Jag är inte så intresserad av ensidig "fakta". 
    Tiggeri är fortfarande inte kriminellt och jag gör vad fasen jag vill med mina egna intjänade pengar. Så länge jag är med och via skatten ger mandatstöd åt SD så skänker jag mina ena pengar till tiggare, antirasister, feminister, hbtq-organisationer och allt övrigt som gör Jimmie illamående Skrattande 
  • Anonym (avslöjad)
    Klotjohan skrev 2015-07-04 15:20:36 följande:

Du och jag kanske känner och umgås med olika tiggare? Jag är inte så intresserad av ensidig "fakta". 

Tiggeri är fortfarande inte kriminellt och jag gör vad fasen jag vill med mina egna intjänade pengar. Så länge jag är med och via skatten ger mandatstöd åt SD så skänker jag mina ena pengar till tiggare, antirasister, feminister, hbtq-organisationer och allt övrigt som gör Jimmie illamående  

Tänk om folk kunde bry sig i att fundera på TS och dess innebörd
  • Anonym (adrienne)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-04 15:15:46 följande:
    Tips: det är inte olagligt.
    Ok.
  • Anonym (adrienne)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-04 15:22:52 följande:
    Tänk om folk kunde bry sig i att fundera på TS och dess innebörd
    Du menar varför vi "bekostar yrkestiggeritiggeri"? Lite dubbelt där men det fungerar ju bra ändå. Tänker du att det är vi som lever här har ngt ansvar för tiggerittiggerit?
  • Anonym (avslöjad)
    Anonym (adrienne) skrev 2015-07-04 15:24:17 följande:

Ok.

Kolla nu hur lång tod det tar innan en ny kommer in.
  • Anonym (adrienne)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-04 15:27:46 följande:
    Kolla nu hur lång tod det tar innan en ny kommer in.
    Nu blir jag nyfiken, Vad menar du "ny"? Att det är personal på FL som styr trådarna och startar de flesta fattar en idiot men vad menar du? 
  • Anonym (avslöjad)
    Anonym (adrienne) skrev 2015-07-04 15:33:30 följande:

Nu blir jag nyfiken, Vad menar du "ny"? Att det är personal på FL som styr trådarna och startar de flesta fattar en idiot men vad menar du? 

Seriöst, låt mitt inlägg stå kvar som sista ett tag så kan du se att efter några minuter, halvtimme kommer in en ny som ska provocera och börja bråka...
Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri