Inlägg från: Anonym (idioti) |Visa alla inlägg
  • Anonym (idioti)

varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri

Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-03 19:46:32 följande:
    Men kom igen nu, visa mig ett inlägg. Strutsa inte som vanligt. Första länken funkar inte, den andra är en debattartikel, inte en nyhetsartikel.
    http://www.dt.se/dalarna/borlange/polisen-att-tigga-ar-inte-olagligt

http://www.metro.se/nyheter/ligor-bakom-tiggarna-en-myt/EVHnbx!zfXy5GuYxf3o/

http://www.dn.se/nyheter/politik/m-forbjud-organisering-av-tiggeri/

Här har du!

Jag ska väl inte behöva rabbla upp alla inlägg minus ett, skärp dig.

Om du får länkproblem här så hjälper att kopiera länken in i adressfält, sidan har en tendens att fucka upp länkar.

Som jag adresserade tidigare har polisen förbud mot att lagbrott när det kommer till yrkestiggare.
    Ganska självförklarande då att dom drar en pudel och inte tar en ståndpunkt, dom ska lyda inte skapa opinion även om det förekommer.

Däremot så böjer dom sig lite för långt bak när det kommer till detta, vissa av dom i alla fall, att det är organiserat säger sig själv, vi skulle ha inte tusentals av dom på gatorna här om så inte var fallet, människohandel förekommer också.

www.gp.se/nyheter/goteborg/1.977107-polisen-misstanker-tiggeriet-ar-organiserat

Polisen skiter i vilket här också, yrkestiggare är heligförklarade.

Att moderater vill tolka om lagen är bra och dåligt, hyckleri kan inte vara tydligare än den är här, när SD säger dessa saker så är det rasism, när moderater kommer på samma så är det helt plötsligt rumsrent.
    Trist att moderater med flera har målat in sig i ett hörn där dom bara inte kan ge SD rätt för det kostar dom för mycket i väljare, nu måste befintliga lagar skrivas om men dom har i alla fall uppmärksammat problematiken.

• Anonym (idioti)
    nihka skrev 2015-07-03 20:07:51 följande:
    Det är fortfarande inte kriminellt att tigga.

Det finns fortfarande inget i lagens namn som heter "yrkestiggare" som du håller på och tjatar om i tråd efter tråd utan det är typisk SD-retorik.

Lässvårigheter gör sig fortfarande gällande på flera plan: "anonyma nick" är inte detsamma som egenstartade trådar.

Inlägg 6 och 52 så sluta göra bort dig.

Jag kallar dom för yrkestiggare i och med såna som dig misstycker att man kallar gruppen för dess rätta namn så sluta märka ord, jag gör dig en tjänst här.
    Tråd efter tråd vet jag inte, jag har skrivit i en tråd och skapat egen efter det.
    Ja, SD har uppmärksammat problematiken innan den växte sig ur proportioner.

Inlägget vars svar du citerade anklagar mig för att ha minst dubbla konton om jag förstår det rätt, så ge fan i att märka ord.

så hade du nått att tillägga som håller sig på topicen?

• Anonym (idioti)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-03 20:10:47 följande:
    Såg du ens de första länkarna jag postade? Förnekelsen är stor här som sagt.

Jag går inte in med en diskussion eller startar en med bara entusiasm i bagaget, har läst den och liknande innan.

Eftersom du missade att svara på det väsentliga så repostar vi här.

Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 20:07:58 följande:

Jag ska väl inte behöva rabbla upp alla inlägg minus ett, skärp dig.

Om du får länkproblem här så hjälper att kopiera länken in i adressfält, sidan har en tendens att fucka upp länkar.

Som jag adresserade tidigare har polisen förbud mot att lagbrott när det kommer till yrkestiggare.
    Ganska självförklarande då att dom drar en pudel och inte tar en ståndpunkt, dom ska lyda inte skapa opinion även om det förekommer.

Däremot så böjer dom sig lite för långt bak när det kommer till detta, vissa av dom i alla fall, att det är organiserat säger sig själv, vi skulle ha inte tusentals av dom på gatorna här om så inte var fallet, människohandel förekommer också.

www.gp.se/nyheter/goteborg/1.977107-polisen-misstanker-tiggeriet-ar-organiserat

Polisen skiter i vilket här också, yrkestiggare är heligförklarade.

Att moderater vill tolka om lagen är bra och dåligt, hyckleri kan inte vara tydligare än den är här, när SD säger dessa saker så är det rasism, när moderater kommer på samma så är det helt plötsligt rumsrent.
    Trist att moderater med flera har målat in sig i ett hörn där dom bara inte kan ge SD rätt för det kostar dom för mycket i väljare, nu måste befintliga lagar skrivas om men dom har i alla fall uppmärksammat problematiken.

• Anonym (idioti)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-03 20:24:41 följande:
    http://www.dt.se/dalarna/borlange/polisen-att-tigga-ar-inte-olagligt

http://www.metro.se/nyheter/ligor-bakom-tiggarna-en-myt/EVHnbx!zfXy5GuYxf3o/

http://www.dn.se/nyheter/politik/m-forbjud-organisering-av-tiggeri/

Där har du 2 tidningsartiklar som går emot det du påstår, plus en debattartikel som är skriven av en fördedetta JUSTITE MINISTER!

Du är överbevisad igen.

Otroligt, 
    Dejavu.
    Vad polisen har att säga om saken är redan avklarat.
    Vad polisen säger för att adressera andra problem med yrket kan du få några hundra länkar till, vi börjar dock med bara en, orkar inte spendera min fritid att bevisa verklighet

www.expressen.se/nyheter/polisens-spaning-visar-tiggeriet-ar-organiserat/

Den andra länken väcker bara avsmak, borde inte den där typen ägna sig åt att göra nått åt Sveriges hemlösa istället för att vurma åt Rumäniens yrkestiggare?
    Borde inte vi spendera pengar på våra egna framför att betala snyltare?

Vad Ask har att säga om saken spelar ingen roll, hon har redan ogiltighetsförklarat sin kunskapsnivå n'är hon kommenterade en satir cannabis artikel, det är alltså såna köttskallar vi läger förtroendet på.

Sista länken har redan blivit kommenterat, moderater har inget val, dom har uppmärksammat problematiken men kommer inte ur sitt lilla hörn dessa har målat in sig i.

• Anonym (idioti)
    Anonym (X) skrev 2015-07-03 20:36:02 följande:

Hur skiljer man på yrkestiggare och vanliga tiggare, som gör det av ett behov?

Borde inte vara svårt, vanliga tiggare är svenskar, yrkestiggare kommer inte härifrån.

• Anonym (idioti)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-03 20:51:41 följande:
    Igen då

Kan du sluta flooda tråden med skit är du snäll, innan jag börjar kalla dig för fulla namn som förstör en diskussion om en reel problem i samhället.

• Anonym (idioti)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-03 20:56:53 följande:
    Så du begriper nu att det inte är olagligt?

Är du seg och inte läskunnig eller vad är det frågan om?

• Anonym (idioti)
    Gotlänning skrev 2015-07-03 21:05:30 följande:

Yrkestiggare minsann.

Kan satsa min högra pungkula att TS inte är kompis med en som bor i Rumänien.

Det är jag, Zoltan heter han och vi har spelat i MMO´s många år och surrat om det mesta.

Kanske skall starta en tråd likt "jag är rasist, fråga mig vad du vill".

Sheesh. 

Låt mig gissa, han jobbar och betalar sina räkningar där internet ingår

Jag tänker inte skapa en tråd jag är en naiv "värklighetsfrånvänd dumskalle som ger andra pengar för inget"

• Anonym (idioti)

jag vet jag gick i fällan själv men kan ni sluta mata trollen.

• Anonym (idioti)
    Klotjohan skrev 2015-07-04 01:15:32 följande:
    Tiggeri är inte olagligt
    Om man har det så illa att tiggeri är enda alternativet till att bli kriminell eller prostituera sig så kan jag avvara några småslantar.
    Jag gör vad jag vill med mina egna pengar!!!
    Om du är det minsta läskunnig så märker du snabbt att fakta är presenterade i tråden.
    Det handlar heller inte om nån fattigdom som tvingar folk till desperata lösningar, det är självvalt.
    Så frågan kvarstår, varför bekostar du kriminalitet på gatan här mer än att du har gått på lögnen vilket inte är hållbar anledning.
  • Anonym (idioti)

ts uppdaterat

• Anonym (idioti)

Det verkar som trollen har gått och lagt sig eller kanske gett upp.

www.svt.se/nyheter/utrikes/rumanerna-skams-for-sina-tiggare

Bortsett från mitt ts så är detta läsvärt, folk som betalar yrkestiggare att skita på vårt land gör detta mot alla rekommendationer.

.

"Direktören för Liv och ljus, Florin Ivanovici, är mycket tydlig.

? Vår mycket starka rekommendation är att inte ge pengar till tiggare. Det förvandlar tiggeriet till ett yrke, barnen hemma i Rumänien överges och missar ofta skolan när föräldrarna är borta.  Att ge uppmuntrar till ett liv utan framtid; att flytta från land till land löser inte deras grundläggande problem, säger han."

Så ge fan i att ge pengar.

Speciellt idioten som skröt med att han gör det för att reta "rasister".
    Jag spenderade hela dagen vid polen och kollade bara sporadiskt så beklagar om jag löss med mitt frånvaro.

Allt du bidrar till är att skapa en ny generation med yrkestiggare och vi andra får vadda i skit.

• Anonym (idioti)
    nihka skrev 2015-07-05 00:45:01 följande:
    En uppdatering som är lika förvirrad som den ursprungliga texten.

Det är inte olagligt att tigga, men SD har lämnat in en rad motioner för att försöka ändra på det - dock utan framgång.

Här är järnrörsEkeroths försök till lagändring:

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/mot-201213Sf258-Forbjud-tigg_H002Sf258/

SD har yrkat från första början att följa lagstiftningen, fast på det området är det som vanligt, tvärt om leken är igång på dagis nivå och skit går bara åt helvete.
    Framför några få när SD reagerade har vi tio tusentals.

Fast jag börjar känna hopp, i motsatsen till våra politiker så har yrkestiggare logik och sunt förnuft med sig.
    Jag ser färre och färre av dom lönsamheten verkar ha försvunnit så dom drar sig tillbaka, mitt första fruktan var att dom skulle hålla sig här in i det sista och i slutändan på riktigt börja svälta här.

Det är inte över än dock, så betala inte folk att skita på våra gator.

• Anonym (idioti)
    tobbe01 skrev 2015-07-05 10:00:41 följande:
    Efter nästa val kommer SD att ha mkt att säga till om.

Det råder det ingen tvivel om, frågan är mer, kommer det finnas nått att säga till om vid nästa val.

Yrkestiggare kommer vara en ickefråga, dom kommer vara borta sen länge.
    Frågan är mer hur mycket av välfärden kommer vara kvar att reparera för redan nu är det ett skämt.

• Anonym (idioti)
    nihka skrev 2015-07-05 11:22:13 följande:
    Nej, man behöver inte lämna in motioner till lagförslag på lagar som redan finns om man inte är helt borta och det är vad järnrörsEkeroth är enligt din uppfattning eftersom hans motion handlar om att förbjuda tiggeri:

Förslagspunkter

1. Riksdagen tillkännager för regeringen som sin mening vad som anförs i motionen om att förbjuda tiggeri, eller verksamhet som till sin art kan anses vara tiggeri eller närliggande, för icke-svenska medborgare.

2. Riksdagen tillkännager för regeringen som sin mening vad som anförs i motionen om att de utlänningar som ertappas för tiggeri eller dylikt omedelbart ska ut eller avvisas från landet med livstids förbud att återvända som huvudregel.

https://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/mot-201314Sf381-Forbud-mot-t_H102Sf381/

Anslag på rubbet=det är inte olagligt att tigga.

Eftersom dom befintliga ignorerades och gjordes ett skämt av i rätten så behöver man tydligen skapa extralagar för att inte tappa ansiktet, moderater är på det spåret läste jag nyligen.

Fast i det fallet, det som kommer från oppositionen är rena sagor i syfte för att försöka snappa upp några väljare som flödar över till SD, det är vi som måste lösa situationen, sluta betala folk att skita på våra gator!

• Anonym (idioti)
    Nerfherder skrev 2015-07-05 12:31:32 följande:
    Wow! Du har många starka argument du! En seriös fråga. Vad, exakt, skulle det krävas för att få dig att förstå att du har fel? Vilken slags bevisning vill du ha?

Tre snäpp över oft innehållslösa skitinlägg.

Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri