• Anonym (idioti)

varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri

Så var frågan.
    Ni som ger pengar till yrkestiggare, varför gör ni det?
    Ni skulle väl inte ge pengar till hells angels av en princip men ni ursäktar yrkeskriminela tiggare att dom inte har nått val och kan inget annat än att strecka ut handen, var är det vurmande försvarssnacket riktat mot bikergäng eller gatugäng som strider på gatorna just nu?
    Yrkeskriminella, innan det klassiska försvarstalet dyker upp så kan vi räkna upp mängd av brott dom begår.
    Redan från början, yrkestiggeri utan tillstånd är inte tillåtet i landet, dom bryter mot våra regler bara dom kommer på tanken att ens komma hit.
    Sitta på gatan och haffa förbipasserande går under ofredande, olagligt.
    Bosätta sig hur som går mot flera olika lagar, privat mark är of limits vilket dom skiter i, kommunal mark kräver tillstånd vilket dom skiter i.
    Bosätta sig hur som utan avlopp eller sopstation kommer med egna problem vilket kostar oss ohyggliga summor i sanering när dom skiter runt sina läger och lämnar ton av avfall efter sig.
    Bygga upp kåkstäder är likvärdigt med en rad av stölder från diverse företag i form av pallar, preseningar, diverse byggmaterial.
    Dom får som eu medborgare röra sig fritt och vistas i andra länder under en begränsad tid på tre månader, en tid som saknar översyn i Sverige, Migrationsverket som ska övervaka skiter i vilket, yrkestiggare skiter i perioden också eftersom dom varken reggas eller övervakas och är här dubbla och trippla den tillåtna tiden.
    Ett krav på den regeln är att dom får vistas i tre månader var dom behagar om dom är självgående och självförsörjande, nått dom inte är om dom tigger pengar av oss.
    Så länge det är mer lönsamt för dom att utnyttja folk här än att jobba hemma kommer dom fortsätta med det, så tillbaka till frågan , varför betalar ni folk för att bryta mot våra lagar på löpande band och skita på våra gator?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-04 21:52
    Eftersom jag ser en massa tjafs om laglighet så kan vi reda ut missförståndet att det skulle vara lagligt.
    I lokala ordningföreskrifter som i alla fall alla storstäder har
    sv.wikipedia.org/wiki/Ordningslagen_(Sverige)
    Vilka är lika bindande som nationella lagar dock inte får stå i kontrast mot dom.
    Finner man att insamling av pengar får inte ske utan polisens tillstånd.
    Brott mot lokala ordningsföreskrifter innebär en peningsbot därmed är det polisens skyldighet att ingripa.
    www.stockholm.se/OmStockholm/Politik-och-demokrati/Stadsovergripande-styrdokument/Allmanna-lokala-ordningsforeskrifter-for-Stockholms-kommun-/
    Nått som polisen faktiskt har försökt att göra men stoppades av pkismen i det här landet.
    Hur som som ovan står finns det regler på plats.

• Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri
  • Anonym (idioti)
    nihka skrev 2015-07-02 19:47:59 följande:
    Det är inte kriminellt att tigga.

Det finns inget i lagens namn som heter "yrkestiggare" som du håller på och tjatar om i tråd efter tråd utan det är typisk SD-retorik.

Lässvårigheter gör sig gällande på flera plan: "anonyma nick" är inte detsamma som egenstartade trådar.

Jag har redan styrkt det i tråden så sluta sprid faktafel omkring dig, det gynnar varken oss eller dom.

Nej, det finns inget i lagen som klassar folk som yrkestiggare, det får dom heller inte att försvinna vad man än kallar dom.
    Så för konversationens skull, så vi snackar alla om samma sak så kallar vi dom för yrkestiggare.
    Jag antar du föredrar det framför zigenare så ja.
    Ska du snacka retorik så kommer du med det klassiska, framför att bemöta argument eller pinsamma sanningar så väljer man att avfärda dessa som "rasistiskt propaganda eller SD retorik", lägg ner med det, det leder ingenstans.

Vad du anser dig att se i din kristallkula gällande anonyma nick bryr jag mig inte mycket om.

• Nerfherder
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-02 20:05:38 följande:

Jag har redan styrkt det i tråden så sluta sprid faktafel omkring dig, det gynnar varken oss eller dom.

Nej, det finns inget i lagen som klassar folk som yrkestiggare, det får dom heller inte att försvinna vad man än kallar dom.
    Så för konversationens skull, så vi snackar alla om samma sak så kallar vi dom för yrkestiggare.
    Ska du snacka retorik så kommer du med det klassiska, framför att bemöta argument eller pinsamma sanningar så väljer man att avfärda dessa som "rasistiskt propaganda eller SD retorik", lägg ner med det, det leder ingenstans.

Vad du anser dig att se i din kristallkula gällande anonyma nick bryr jag mig inte mycket om.

Intressant förresten att du trodde att jag svarade i den här tråden när jag svarade i en annan tråd...
  • Anonym (idioti)
    Anonym (Tom Peng) skrev 2015-07-02 19:48:26 följande:
    Det du och många andra tycks glömma är att det är regelns tillämpning som är det viktigaste, dvs hur den uttolkas i praxis. I fallet med tiggeriet har det konstaterats i en dom från en tingsrätt, samt ett JO-beslut, att "normalfallet" av tiggeri inte omfattas av de föreskrifter, härstammande från ordningslagen, som citerats tidigare. Det är den situation som gäller i det svenska rättssystemet för närvarande. Om det har kommit ytterligare avgörande uppskattar jag en hänvisning.

Att tro att det skulle gå att driva ett enskilt åtal i den här frågan är helt befängt.

Om det faller fel första gången är det bara att prova igen, bara det att det gäls inte i dagens samhälle och jag tänker inte så på vallgraven och slösa bort mitt liv med att utkämpa ett slag jag redan har betalt folk att göra åt mig.

Ja, man låter dom glida, det händer på många områden när det kommer till "utlänningar", en av anledningar till att sd växer, svenskar blir andra klassens medborgare i eget land vi bekostar.

Huvudfrågan, om man blandar inte in stat som sviker oss är fortfarande varför det finns folk som betalar för detta med sina egna pengar!

Håller med, försöka ta det till rättssal så som det ser ut idag när man avfärdar lagar är absurt, slöseri med tid och skatteresurser.

• Anonym (avslöjad)

Har läst igenom båda trådarna, och jag tror att det är samma ts, baserat på att ts i den andra tråden gjorde bort sig. Och postade med fel konto. Mao är han en sak som man inte får prata om högt är på familjeliv.

• Anonym (fel)
    nihka skrev 2015-07-02 19:42:11 följande:
    Du gör gärna typ ingenting precis som de du kritiserar i Rumänien och Bulgarien.
    Vad vet du om vad jag gör? Kom ner från de höga hästarna nu din dubbelmoralist. Till skillnad från dig har jag varit med på plats och sett utsattheten i Rumänien. Just av den anledningen vill jag inte ha dem på gatorna även i Sverige.
  • Anonym (fel)
    Anonym (Tom Peng) skrev 2015-07-02 19:48:26 följande:
    Det du och många andra tycks glömma är att det är regelns tillämpning som är det viktigaste, dvs hur den uttolkas i praxis. I fallet med tiggeriet har det konstaterats i en dom från en tingsrätt, samt ett JO-beslut, att "normalfallet" av tiggeri inte omfattas av de föreskrifter, härstammande från ordningslagen, som citerats tidigare. Det är den situation som gäller i det svenska rättssystemet för närvarande. Om det har kommit ytterligare avgörande uppskattar jag en hänvisning.

Att tro att det skulle gå att driva ett enskilt åtal i den här frågan är helt befängt.
  • Anonym (empatilösa svin)
    nihka skrev 2015-07-02 19:20:08 följande:

Tycker du har startat "nock" med anonyma nick för att sprider dina lögner.

Det är inte kriminellt att tigga.

Det finns heller inget i lagens namn som heter "yrkestiggare" som du håller på och tjatar om i tråd efter tråd utan det är typisk SD-retorik. Gå tillbaka till kloakerna Avpixlat och Fria tider om du vill prata som dem.
    Tack. 
    Du skrev det jag tänkte men så mycket bättre formulerat.
  • Nerfherder
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-02 20:28:20 följande:

Har läst igenom båda trådarna, och jag tror att det är samma ts, baserat på att ts i den andra tråden gjorde bort sig. Och postade med fel konto. Mao är han en sak som man inte får prata om högt är på familjeliv.

Jaustja ts tabbade sig i den andra tråden
  • Anonym (empatilösa svin)
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-02 20:05:38 följande:

Nej det har du inte, peka i så fall på vart, citat och inläggsnummer tack, och kom nu ihåg att ordningsregler är inte lagar. 
    plus att vi talar om människor som tigger för sin egen personliga räkning, så långt som vi vet, alltså passar inte termen yrkestiggeri vilket det som nihka redan påpekat inte finns nån sån term.
  • Anonym (avslöjad)
    Nerfherder skrev 2015-07-02 21:15:28 följande:

Jaustja ts tabbade sig i den andra tråden

Blir lite kul, eller hur.
Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri