• Anonym (idioti)

varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri

Så var frågan.
    Ni som ger pengar till yrkestiggare, varför gör ni det?
    Ni skulle väl inte ge pengar till hells angels av en princip men ni ursäktar yrkeskriminela tiggare att dom inte har nått val och kan inget annat än att strecka ut handen, var är det vurmande försvarssnacket riktat mot bikergäng eller gatugäng som strider på gatorna just nu?
    Yrkeskriminella, innan det klassiska försvarstalet dyker upp så kan vi räkna upp mängd av brott dom begår.
    Redan från början, yrkestiggeri utan tillstånd är inte tillåtet i landet, dom bryter mot våra regler bara dom kommer på tanken att ens komma hit.
    Sitta på gatan och haffa förbipasserande går under ofredande, olagligt.
    Bosätta sig hur som går mot flera olika lagar, privat mark är of limits vilket dom skiter i, kommunal mark kräver tillstånd vilket dom skiter i.
    Bosätta sig hur som utan avlopp eller sopstation kommer med egna problem vilket kostar oss ohyggliga summor i sanering när dom skiter runt sina läger och lämnar ton av avfall efter sig.
    Bygga upp kåkstäder är likvärdigt med en rad av stölder från diverse företag i form av pallar, preseningar, diverse byggmaterial.
    Dom får som eu medborgare röra sig fritt och vistas i andra länder under en begränsad tid på tre månader, en tid som saknar översyn i Sverige, Migrationsverket som ska övervaka skiter i vilket, yrkestiggare skiter i perioden också eftersom dom varken reggas eller övervakas och är här dubbla och trippla den tillåtna tiden.
    Ett krav på den regeln är att dom får vistas i tre månader var dom behagar om dom är självgående och självförsörjande, nått dom inte är om dom tigger pengar av oss.
    Så länge det är mer lönsamt för dom att utnyttja folk här än att jobba hemma kommer dom fortsätta med det, så tillbaka till frågan , varför betalar ni folk för att bryta mot våra lagar på löpande band och skita på våra gator?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-04 21:52
    Eftersom jag ser en massa tjafs om laglighet så kan vi reda ut missförståndet att det skulle vara lagligt.
    I lokala ordningföreskrifter som i alla fall alla storstäder har
    sv.wikipedia.org/wiki/Ordningslagen_(Sverige)
    Vilka är lika bindande som nationella lagar dock inte får stå i kontrast mot dom.
    Finner man att insamling av pengar får inte ske utan polisens tillstånd.
    Brott mot lokala ordningsföreskrifter innebär en peningsbot därmed är det polisens skyldighet att ingripa.
    www.stockholm.se/OmStockholm/Politik-och-demokrati/Stadsovergripande-styrdokument/Allmanna-lokala-ordningsforeskrifter-for-Stockholms-kommun-/
    Nått som polisen faktiskt har försökt att göra men stoppades av pkismen i det här landet.
    Hur som som ovan står finns det regler på plats.

• Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri
  • Anonym (avslöjad)

Oj vad lustigt det blev. Alla bara försvann...

• Anonym (idioti)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-02 20:28:20 följande:

Har läst igenom båda trådarna, och jag tror att det är samma ts, baserat på att ts i den andra tråden gjorde bort sig. Och postade med fel konto. Mao är han en sak som man inte får prata om högt är på familjeliv.

Tror jag man i kyrkan, hade du nått att tillägga till punkter jag drog upp i ts?.

Eller du är på på yrkestigganas spår att du önskar bara lämna skräp efter dig.

Anonym (empatilösa svin) skrev 2015-07-02 21:17:28 följande:
    Nej det har du inte, peka i så fall på vart, citat och inläggsnummer tack, och kom nu ihåg att ordningsregler är inte lagar. 
    plus att vi talar om människor som tigger för sin egen personliga räkning, så långt som vi vet, alltså passar inte termen yrkestiggeri vilket det som nihka redan påpekat inte finns nån sån term.

Du kanske inte är införstått i regelverket vi alla lever under men lokala föreskrifter är eller ska vara lika giltiga som nationella lagar, polis ska upprätthålla dessa.
    Det spelar ingen roll om pengar samlas till enskilda gruppen eller om dom ingår i större ring, pengar samlas utan tillstånd vilket är olagligt här.

Det ska även vara fan att folk hakar upp sig på en liten detalj, allt annat jag har nämnt i ts, betyder inte det nånting?

• Nerfherder
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 10:29:31 följande:

Tror jag man i kyrkan, hade du nått att tillägga till punkter jag drog upp i ts?.

Du kanske inte är införstått i regelverket vi alla lever under men lokala föreskrifter är eller ska vara lika giltiga som nationella lagar, polis ska upprätthålla dessa.

Det spelar ingen roll om pengar samlas till enskilda gruppen eller om dom ingår i större ring, pengar samlas utan tillstånd vilket är olagligt här.

Det ska även vara fan att folk hakar upp sig på en liten detalj, allt annat jag har nämnt i ts, betyder inte det nånting?

Nopes! Det betyder inte ett skit!
  • Anonym (idioti)
    Nerfherder skrev 2015-07-03 10:58:02 följande:
    Nopes! Det betyder inte ett skit!

Jag tycker då du ska kontakta stat så en särskild fond öppnas så du och dig lika betalar in pengar till att sanera bort mänsklig avföring, ersätta företag för förlorat arbetsinkomst samt ersättning för stölder.

Dom flesta av oss åker på konsekvens när vi inte använder hjärnan och gör korkade saker, förstår inte varför mindre begåvade på det ämnet kommer undan.

Du har däremot konsekvent loskat ut oft inlägg här, kanske du kanske anstränga dig en stund och svara på varför du betalar folk att skita på våra gator, lägg kanske till om du tycker det är rätt nånstans att dom faktiskt kommer hit och utsätter oss för brott och skiter på våra gator.

• KillBill
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 11:15:51 följande:

Jag tycker då du ska kontakta stat så en särskild fond öppnas så du och dig lika betalar in pengar till att sanera bort mänsklig avföring, ersätta företag för förlorat arbetsinkomst samt ersättning för stölder.

Dom flesta av oss åker på konsekvens när vi inte använder hjärnan och gör korkade saker, förstår inte varför mindre begåvade på det ämnet kommer undan.

Du har däremot konsekvent loskat ut oft inlägg här, kanske du kanske anstränga dig en stund och svara på varför du betalar folk att skita på våra gator, lägg kanske till om du tycker det är rätt nånstans att dom faktiskt kommer hit och utsätter oss för brott och skiter på våra gator.

Dina slänger ur dig helt befängda påståenden och förhoppningsvis så är du bara ute efter att provocera.
  • Anonym (idioti)
    KillBill skrev 2015-07-03 11:38:03 följande:
    Dina slänger ur dig helt befängda påståenden och förhoppningsvis så är du bara ute efter att provocera.
    Nämn en sak som inte stämmer och håll dig till topic.
    Har redan en som floodar tråden med skit, behöver inte fler.
  • Nerfherder
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 11:52:11 följande:

Räknar du inte in dig själv? Vad tråkigt. Men vet du, dina inlägg är text. Inget mer än text.
  • KillBill
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 11:52:11 följande:
    Jag tycker att du har fått tillräckligt med svar på tal och orkar inte lägga energi på någon som bara är provokativ.
  • Anonym (idioti)
    KillBill skrev 2015-07-03 12:16:50 följande:
    Jag tycker att du har fått tillräckligt med svar på tal och orkar inte lägga energi på någon som bara är provokativ.

Svar på tal, du menar faktafel fortsätter att spridas utan att sakfrågan bemöts, jo jo, det har vi sett mycket av.

Är det verkliga livet provocerande för dig?

• Anonym (Tom Peng)
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 10:29:31 följande:

Angående det regelverk som finns för att upprätthålla allmän ordning är det förvånande att gång på gång se inlägg som bestämt hävdar att regelverket ger utrymme för polis att ingripa mot den form av passivt tiggeri som är vanligast förekommande.

Är det inte bättre att acceptera att tiggeriet i den formen inte är olagligt och att polisen - hur mycket någon enskild än önskar det - inte har befogenhet att ingripa med stöd av lokala ordningsföreskrifter, för att sedan (om man nu vill stävja alla former av tiggeri) verkar politiskt för att införa någon slags förbud? Med andra ord, att erkänna att tiggeriet idag är lagligt, men att det behövs ett förbud. Då skulle det gå att föra en konstruktiv diskussion hur ett sådant förbud skulle kunna se ut.

Själv ser jag inget behov av ett förbud mot tiggeriet, men jag kan fördenskull ha åsikter hur ett ev förbud skulle kunna utformas.

Kan tillägga att jag inte vill leva i ett samhälle där polisen godtyckligt och utan stöd i lag (som lagen tolkats) ingriper mot olika företeelser i samhället. Och det tror jag inte att någon förnuftig person vill heller.
Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri