• Anonym (idioti)

varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri

Så var frågan.
    Ni som ger pengar till yrkestiggare, varför gör ni det?
    Ni skulle väl inte ge pengar till hells angels av en princip men ni ursäktar yrkeskriminela tiggare att dom inte har nått val och kan inget annat än att strecka ut handen, var är det vurmande försvarssnacket riktat mot bikergäng eller gatugäng som strider på gatorna just nu?
    Yrkeskriminella, innan det klassiska försvarstalet dyker upp så kan vi räkna upp mängd av brott dom begår.
    Redan från början, yrkestiggeri utan tillstånd är inte tillåtet i landet, dom bryter mot våra regler bara dom kommer på tanken att ens komma hit.
    Sitta på gatan och haffa förbipasserande går under ofredande, olagligt.
    Bosätta sig hur som går mot flera olika lagar, privat mark är of limits vilket dom skiter i, kommunal mark kräver tillstånd vilket dom skiter i.
    Bosätta sig hur som utan avlopp eller sopstation kommer med egna problem vilket kostar oss ohyggliga summor i sanering när dom skiter runt sina läger och lämnar ton av avfall efter sig.
    Bygga upp kåkstäder är likvärdigt med en rad av stölder från diverse företag i form av pallar, preseningar, diverse byggmaterial.
    Dom får som eu medborgare röra sig fritt och vistas i andra länder under en begränsad tid på tre månader, en tid som saknar översyn i Sverige, Migrationsverket som ska övervaka skiter i vilket, yrkestiggare skiter i perioden också eftersom dom varken reggas eller övervakas och är här dubbla och trippla den tillåtna tiden.
    Ett krav på den regeln är att dom får vistas i tre månader var dom behagar om dom är självgående och självförsörjande, nått dom inte är om dom tigger pengar av oss.
    Så länge det är mer lönsamt för dom att utnyttja folk här än att jobba hemma kommer dom fortsätta med det, så tillbaka till frågan , varför betalar ni folk för att bryta mot våra lagar på löpande band och skita på våra gator?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-04 21:52
    Eftersom jag ser en massa tjafs om laglighet så kan vi reda ut missförståndet att det skulle vara lagligt.
    I lokala ordningföreskrifter som i alla fall alla storstäder har
    sv.wikipedia.org/wiki/Ordningslagen_(Sverige)
    Vilka är lika bindande som nationella lagar dock inte får stå i kontrast mot dom.
    Finner man att insamling av pengar får inte ske utan polisens tillstånd.
    Brott mot lokala ordningsföreskrifter innebär en peningsbot därmed är det polisens skyldighet att ingripa.
    www.stockholm.se/OmStockholm/Politik-och-demokrati/Stadsovergripande-styrdokument/Allmanna-lokala-ordningsforeskrifter-for-Stockholms-kommun-/
    Nått som polisen faktiskt har försökt att göra men stoppades av pkismen i det här landet.
    Hur som som ovan står finns det regler på plats.

• Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri
  • Anonym (idioti)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-03 19:13:15 följande:
    Jag har inte anklagat dig för någonting, det vet du. Om du anser att du har någon värdighet så skulle du inte skapa några sådana här trådar. Om du anser att jag bryter mot reglerna, anmäl de inläggg du ser. Jag lyssnar på vad en moderatotr säger.

Din lögn  består i att du skriver att det är olagligt att tigga, vilket det inte är. Överbevisad 100 miljoner ggr vid det här laget. Så därför går det inte att ta dig på allvar.

Anklagat mig för olika grejer har du från ditt första inlägg.
    Jag skapade tråden för att tiggarläget har gått överstyr och jag fruktar att det kommer urarta totalt framåt hösten.
    Det inte för att jag ska ta en massa skit från mindre begåvade utan för att uppmärksamma vad folk betalar för och vad det innebär för oss alla.

Jag anser inte, du bryter mot regler när du skriver i min tråd utan att beröra sakfrågan och anklagar mig för skit.
    Jag skulle däremot föredra att du skulle sluta sprida irrelevant skit i min tråd och höll dig till ämnet, jag anmäler inte av princip, om nån vill idiotförklara sig med brist på argument och personliga påhopp så får väl personen göra det.

Jag styrker fakta redan i inlägg 6.
    Med komplettering i inlägg 65, missar säkert flera, det är bara att klicka på visa endast.
    så visa nu att man kan ta dig på alvar och börja argumentera för din sak.,

Som att vi ska betala folk för att skita i våra parker och på gatorna och varför det skulle vara rätt.

• Anonym (avslöjad)
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 19:26:09 följande:

Anklagat mig för olika grejer har du från ditt första inlägg.

Jag skapade tråden för att tiggarläget har gått överstyr och jag fruktar att det kommer urarta totalt framåt hösten.

Det inte för att jag ska ta en massa skit från mindre begåvade utan för att uppmärksamma vad folk betalar för och vad det innebär för oss alla.

Jag anser inte, du bryter mot regler när du skriver i min tråd utan att beröra sakfrågan och anklagar mig för skit.

Jag skulle däremot föredra att du skulle sluta sprida irrelevant skit i min tråd och höll dig till ämnet, jag anmäler inte av princip, om nån vill idiotförklara sig med brist på argument och personliga påhopp så får väl personen göra det.

Jag styrker fakta redan i inlägg 6.

Med komplettering i inlägg 65, missar säkert flera, det är bara att klicka på visa endast.

så visa nu att man kan ta dig på alvar och börja argumentera för din sak.,

Som att vi ska betala folk för att skita i våra parker och på gatorna och varför det skulle vara rätt.

Ojojj, visa det inlägget där jag anklagar dig. Klicka på visa endast och kom med ett inläggsnr. Personliga påhopp funkar inte heller, isf så hade de eedan blivit bortplockade. Där kom "betala för att skita i parken" argumentet igen.
  • Anonym (idioti)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-03 19:30:35 följande:
    Ojojj, visa det inlägget där jag anklagar dig. Klicka på visa endast och kom med ett inläggsnr. Personliga påhopp funkar inte heller, isf så hade de eedan blivit bortplockade. Där kom "betala för att skita i parken" argumentet igen.

Det enda inlägget du inte anklagar mig för nått 52, resten består av anklagelser eller annan skitsnack.
    Jag anmäler som sagt inte inlägg, även personliga påhopp låter jag vara i och med jag kan bemöta dom på civiliserat nivå och det talar mer om den som kommer med dom än den som blir påhoppad.

Du menar alltså på ditt egna sätt att yrkestiggare inte skiter i våra städer eller parker?

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6197947

www.mitti.se/centrumet-fylls-av-manniskobajs/

Detta antar jag är "hatpropaganda" enligt dig?

Och snälla skippa irrelevant skit, håll dig till ämnet, inlägg utan substans kommer jag i fortsättning inte röra.

• Anonym (avslöjad)
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 19:37:13 följande:

Det enda inlägget du inte anklagar mig för nått 52, resten består av anklagelser eller annan skitsnack.
    Jag anmäler som sagt inte inlägg, även personliga påhopp låter jag vara i och med jag kan bemöta dom på civiliserat nivå och det talar mer om den som kommer med dom än den som blir påhoppad.

Du menar alltså på ditt egna sätt att yrkestiggare inte skiter i våra städer eller parker?

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6197947

www.mitti.se/centrumet-fylls-av-manniskobajs/

Detta antar jag är "hatpropaganda" enligt dig?

Och snälla skippa irrelevant skit, håll dig till ämnet, inlägg utan substans kommer jag i fortsättning inte röra.

Men kom igen nu, visa mig ett inlägg. Strutsa inte som vanligt. Första länken funkar inte, den andra är en debattartikel, inte en nyhetsartikel.
    http://www.dt.se/dalarna/borlange/polisen-att-tigga-ar-inte-olagligt

http://www.metro.se/nyheter/ligor-bakom-tiggarna-en-myt/EVHnbx!zfXy5GuYxf3o/

http://www.dn.se/nyheter/politik/m-forbjud-organisering-av-tiggeri/

Här har du!
  • nihka
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-02 20:05:38 följande:

Jag har redan styrkt det i tråden så sluta sprid faktafel omkring dig, det gynnar varken oss eller dom.

Nej, det finns inget i lagen som klassar folk som yrkestiggare, det får dom heller inte att försvinna vad man än kallar dom.
    Så för konversationens skull, så vi snackar alla om samma sak så kallar vi dom för yrkestiggare.
    Jag antar du föredrar det framför zigenare så ja.
    Ska du snacka retorik så kommer du med det klassiska, framför att bemöta argument eller pinsamma sanningar så väljer man att avfärda dessa som "rasistiskt propaganda eller SD retorik", lägg ner med det, det leder ingenstans.

Vad du anser dig att se i din kristallkula gällande anonyma nick bryr jag mig inte mycket om.

Det är fortfarande inte kriminellt att tigga.

Det finns fortfarande inget i lagens namn som heter "yrkestiggare" som du håller på och tjatar om i tråd efter tråd utan det är typisk SD-retorik.

Lässvårigheter gör sig fortfarande gällande på flera plan: "anonyma nick" är inte detsamma som egenstartade trådar.
  • Anonym (idioti)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-03 19:46:32 följande:
    Men kom igen nu, visa mig ett inlägg. Strutsa inte som vanligt. Första länken funkar inte, den andra är en debattartikel, inte en nyhetsartikel.
    http://www.dt.se/dalarna/borlange/polisen-att-tigga-ar-inte-olagligt

http://www.metro.se/nyheter/ligor-bakom-tiggarna-en-myt/EVHnbx!zfXy5GuYxf3o/

http://www.dn.se/nyheter/politik/m-forbjud-organisering-av-tiggeri/

Här har du!

Jag ska väl inte behöva rabbla upp alla inlägg minus ett, skärp dig.

Om du får länkproblem här så hjälper att kopiera länken in i adressfält, sidan har en tendens att fucka upp länkar.

Som jag adresserade tidigare har polisen förbud mot att lagbrott när det kommer till yrkestiggare.
    Ganska självförklarande då att dom drar en pudel och inte tar en ståndpunkt, dom ska lyda inte skapa opinion även om det förekommer.

Däremot så böjer dom sig lite för långt bak när det kommer till detta, vissa av dom i alla fall, att det är organiserat säger sig själv, vi skulle ha inte tusentals av dom på gatorna här om så inte var fallet, människohandel förekommer också.

www.gp.se/nyheter/goteborg/1.977107-polisen-misstanker-tiggeriet-ar-organiserat

Polisen skiter i vilket här också, yrkestiggare är heligförklarade.

Att moderater vill tolka om lagen är bra och dåligt, hyckleri kan inte vara tydligare än den är här, när SD säger dessa saker så är det rasism, när moderater kommer på samma så är det helt plötsligt rumsrent.
    Trist att moderater med flera har målat in sig i ett hörn där dom bara inte kan ge SD rätt för det kostar dom för mycket i väljare, nu måste befintliga lagar skrivas om men dom har i alla fall uppmärksammat problematiken.

• Anonym (avslöjad)
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 20:07:58 följande:

Om du får länkproblem här så hjälper att kopiera länken in i adressfält, sidan har en tendens att fucka upp länkar.

Som jag adresserade tidigare har polisen förbud mot att lagbrott när det kommer till yrkestiggare.
    Ganska självförklarande då att dom drar en pudel och inte tar en ståndpunkt, dom ska lyda inte skapa opinion även om det förekommer.

Däremot så böjer dom sig lite för långt bak när det kommer till detta, vissa av dom i alla fall, att det är organiserat säger sig själv, vi skulle ha inte tusentals av dom på gatorna här om så inte var fallet, människohandel förekommer också.

Att moderater vill tolka om lagen är bra och dåligt, hyckleri kan inte vara tydligare än den är här, när SD säger dessa saker så är det rasism, när moderater kommer på samma så är det helt plötsligt rumsrent.
    Trist att moderater med flera har målat in sig i ett hörn där dom bara inte kan ge SD rätt för det kostar dom för mycket i väljare, nu måste befintliga lagar skrivas om men dom har i alla fall uppmärksammat problematiken.

Såg du ens de första länkarna jag postade? Förnekelsen är stor här som sagt.
  • Anonym (idioti)
    nihka skrev 2015-07-03 20:07:51 följande:
    Det är fortfarande inte kriminellt att tigga.

Det finns fortfarande inget i lagens namn som heter "yrkestiggare" som du håller på och tjatar om i tråd efter tråd utan det är typisk SD-retorik.

Lässvårigheter gör sig fortfarande gällande på flera plan: "anonyma nick" är inte detsamma som egenstartade trådar.

Inlägg 6 och 52 så sluta göra bort dig.

Jag kallar dom för yrkestiggare i och med såna som dig misstycker att man kallar gruppen för dess rätta namn så sluta märka ord, jag gör dig en tjänst här.
    Tråd efter tråd vet jag inte, jag har skrivit i en tråd och skapat egen efter det.
    Ja, SD har uppmärksammat problematiken innan den växte sig ur proportioner.

Inlägget vars svar du citerade anklagar mig för att ha minst dubbla konton om jag förstår det rätt, så ge fan i att märka ord.

så hade du nått att tillägga som håller sig på topicen?

• nihka
    Anonym (fel) skrev 2015-07-02 21:06:26 följande:
    Vad vet du om vad jag gör? Kom ner från de höga hästarna nu din dubbelmoralist. Till skillnad från dig har jag varit med på plats och sett utsattheten i Rumänien. Just av den anledningen vill jag inte ha dem på gatorna även i Sverige.
    Sant, men hur vet du vad jag gör och har gjort och var jag har varit???

Skickar tillbaka "höga hästar" och "dubbelmoralist" till dig. Skål

• Anonym (idioti)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-03 20:10:47 följande:
    Såg du ens de första länkarna jag postade? Förnekelsen är stor här som sagt.

Jag går inte in med en diskussion eller startar en med bara entusiasm i bagaget, har läst den och liknande innan.

Eftersom du missade att svara på det väsentliga så repostar vi här.

Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 20:07:58 följande:

Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri