• Äldre 9 Jul 17:00
    1433 visningar
    6 svar
    6
    1433

    Pris för tårta

    Jag ska göra bröllopstårta till en väns bröllop. Vad är ett rimligt pris o ska det vara inklusive eller exklusive materialet? Tiden det tar att göra tårtan har jag bestämt mig för att inte ta ut nåt för.

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Pris för tårta
  • Äldre 9 Jul 17:06
    #1

    Du tar endast betalt för ingredienserna. Inte för jobbet, inte för elen, inte för bakformarna (förutsatt att du inte måste köpa nya). Endast ingredienserna.

  • Äldre 9 Jul 17:23
    #2

    Ok, kanske var jag otydlig när jag skrev... Självklart menar jag ingredienserna och inget annat. Så klart! Och priset?

  • Äldre 9 Jul 17:47
    #3

    Om du bara ska ta betalt för ingredienserna, så räkna ut hur mycket dom kostar.

    Svårt för oss att veta vad du ska köpa.

  • Äldre 9 Jul 17:49
    #4
    Sweetp skrev 2015-07-09 17:23:44 följande:

    Ok, kanske var jag otydlig när jag skrev... Självklart menar jag ingredienserna och inget annat. Så klart! Och priset?


    Får du naturligtvis räkna ut. Vad kostar ingredienserna? Om du bara kör vänskapspris är det ju priset för ingredienserna du vill ha tillbaka.
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Äldre 9 Jul 18:08
    #5
    Sweetp skrev 2015-07-09 17:00:49 följande:

    Jag ska göra bröllopstårta till en väns bröllop. Vad är ett rimligt pris o ska det vara inklusive eller exklusive materialet? Tiden det tar att göra tårtan har jag bestämt mig för att inte ta ut nåt för.

    Tacksam för svar.


    Räkna ut vad ingredienserna kommer kosta och så mycket tar du betalt :)

    Eller - du kanske vill ge tårtan som bröllopspresent?
  • Äldre 9 Jul 18:45
    #6

    Jag tycker att det är självklart att du ska ta betalt för jobbet också! Men det är jag det.

Svar på tråden Pris för tårta