• Anonym (Tack)

Varför är det så knäckande att bli dissad?

Anonym (Tjej) skrev 2015-07-11 14:31:29 följande:

Ju fler gånger man blir dissad desto lättare blir det. Jag blev dissad senast igår, han messade imorse och bad om ursäkt, men jag sa bara -ha det bra! Varpå han skickade 18 sms och jag svarar inte.

Jag är 31 år. När jag var yngre så tog jag åt mig jättemycket om jag blev dissad och när killen väl hörde av sig så släppte jag allt och åkte till honom utan att blinka.

När du träffar någon ny så ska du tänka:

Det ska bli kul att se om den här personen förtjänar mig. Du ska absolut ALDRIG ens fundera på om du duger åt din dejt. Det vet du redan att du gör.

Så fort personen ifråga sårar/sviker/dissar så är det över. Din nya regel. Du kan inte förvänta dig mer av nån du inte känner.

Gud vilket bra svar. Detta hjälpte mig jättemkt! Jag träffade en kille två ggr och han var såååå gullig, sen hade vi sex två gånger och efter det har han dissat mig. Fattar ju att han förmodligen tyckte jag var dålig i sängen och det ger mig så himla mkt ångest. Ditt svar hjälpte verkligen, ska börja tänka så egentligen. Det är som att när man blir dissad så vill man ha personen mer, faktum är att jag hade själv tänkt sluta träffa denna kille men när han hann först så vill jag liksom ha honom? Så himla konstigt. Det är som att jag vill att han ska ångra sig så att jag kan få dissa honom. Fan. Det måste ju vara något fel på självkänslan... Inte sunt alls.
  • Anonym (Tack)

Ska verkligen börja värdesätta mig mer och tänka "duger han?". Inte bete mig som en jävla dörrmatta utan egen vilja. Det är så sjukt oattraktivt och framförallt jobbigt för en själv. Som svar till TS, jag tror också att det handlar en del om att man behöver bekräftelse. Det är något som alla behöver men för vissa kan det vara viktigare än för andra. Man borde egentligen börja bekräfta sig själv istället och älska sig själv, då är man inte lika känslig för om andra inte gör det.

Svar på tråden Varför är det så knäckande att bli dissad?