• Anonym (hej)

    relationskris hur kommer vi igenom den?

    Jag lever i ett förhållande sen 10år tillbaka. Precis som i alla relationer har de gått upp o ner. Nu är de riktigt dåligt och de blir liksom inte bra igen. Han har hela tiden tyckt att vi har för lite sex sen vi fick barn o ja jag har väl inte riktigt kännt att lusten och tiden funnits för mer.

    För ett tag sen blev jag sjuk o all min ork tog slut. Jag orka inte ta hand om barn o hem som innan. De var då den stora krisen börja, jag var lat och skötte inte mina sysslor. Jag har sen dess fått höra hur dålig jag är som inte lyckas ta hand om barnen o hur lat jag är som inte städar eller fixar tvätten. Att jag inte är sjuk utan bara hittar på.

    Jag har sen ett tag tillbaka börjat ha sex med honom varje dag för att som han säger "de är hans enda problem" men han hånfulla kommentarer fortsätter och han vill inte prata om de. Han säger bara "de här funkar inte!"

    Att gå till en familjeterapeuten vägar han.

    Har ni några tips på hur jag ska göra för komma hur krisen?

    Kram

  • Svar på tråden relationskris hur kommer vi igenom den?
  • BurningSpear

    Jag är en man, och detta är min syn på det du beskriver.

    Att för lite sex är det enda som han ser som problem, ja det köper jag. Kan man inte kompromissa så att det sexuella blir bra för båda, utan att någon mår dåligt, då är det inte hållbart i längden.

    Men vill han komma dit kan han inte fortsätta luta sig mot enbart det som han ser som problem.

    Dina problem måste bli även hans problem.

    Ska du få tillbaka en normal och sund sexlust så måste det du ser som problem bli vad även han ser som problem.

    Detta gäller alla aspekter i ett förhållande, inte enbart det sexuella, att det som partnern ser eller upplever som problem måste man ta till sig på ett genuint sätt och "göra" till ett problem som man delar och försöker lösa tillsammans.

    Detta är en av de tre huvudnycklarna i ett förhållande som ska hålla i längden och inte ska dö ut av "utslitning".

  • Anonym (eee)

    Jag hade slängt ut idioten till man som trycker ner dig så skulle den krisen vara över och jag skulle bli lycklig igen. Så kan han tvätta sin egen tvätt om han är så duktig.

  • BurningSpear
    Anonym (eee) skrev 2015-07-12 20:06:00 följande:

    Jag hade slängt ut idioten till man som trycker ner dig så skulle den krisen vara över och jag skulle bli lycklig igen. Så kan han tvätta sin egen tvätt om han är så duktig.


    Har hon känslor för honom och han för henne så är din quickfix kanske inte det ultimata.
  • Anonym (eee)
    BurningSpear skrev 2015-07-12 20:07:57 följande:
    Har hon känslor för honom och han för henne så är din quickfix kanske inte det ultimata.
    Han misshandlar henne psykiskt och säger att hon är lat och inte sköter sina sysslor och hittar på att hon mår dåligt och han tycker om henne? Man trycker inte ner människor man tycker om! Så jo min lösning verkar rätt vettig ändå.
  • Anonym (Alfahane)
    Anonym (eee) skrev 2015-07-12 20:26:26 följande:

    Han misshandlar henne psykiskt och säger att hon är lat och inte sköter sina sysslor och hittar på att hon mår dåligt och han tycker om henne? Man trycker inte ner människor man tycker om! Så jo min lösning verkar rätt vettig ändå.


    Testat att sätta dig in i hans situation en stund?

    Han kanske bara längtar efter en RIKTIG kvinna!?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Alfahane) skrev 2015-07-12 21:12:41 följande:

    Testat att sätta dig in i hans situation en stund?

    Han kanske bara längtar efter en RIKTIG kvinna!?


    Du får gärna utveckla vad du menar med riktig kvinna. Så jag förstår ditt tips på att de ska bli bättre.
  • Anonym (eee)
    Anonym (Alfahane) skrev 2015-07-12 21:12:41 följande:
    Testat att sätta dig in i hans situation en stund?

    Han kanske bara längtar efter en RIKTIG kvinna!?
    Hur är en riktig kvinna då? Kan du inte förklara det? Vore intressant!
  • Anonym (--)
    Anonym (Alfahane) skrev 2015-07-12 21:12:41 följande:

    Testat att sätta dig in i hans situation en stund?

    Han kanske bara längtar efter en RIKTIG kvinna!?


    Alfahane? Hahaha! Vilket aspatetiskt namn!

    En riktig man fuckar inte ur och beter sig som ett praktarsel och anser att hans egen sexlust går före sin partners fysisla och psykiska hälsa. Han förtjänar inte en kvinna över huvudtaget!
  • Anonym (Alfahane)
    Anonym (--) skrev 2015-07-13 14:38:47 följande:

    Alfahane? Hahaha! Vilket aspatetiskt namn!

    En riktig man fuckar inte ur och beter sig som ett praktarsel och anser att hans egen sexlust går före sin partners fysisla och psykiska hälsa. Han förtjänar inte en kvinna över huvudtaget!


    Jodå, ända sen tidernas begynnelse har mannen stått mycket högre än kvinnan.

    Kvinnans orgasm för att ta ett exempel fyller ingen funktion, men det gör mannens.

    Jag tycker hon borde se sig i spegeln. Ser hon bröst och en fitta, då är det dags att bli en kvinna inför sin man.
  • Anonym (--)
    Anonym (Alfahane) skrev 2015-07-13 14:54:51 följande:

    Jodå, ända sen tidernas begynnelse har mannen stått mycket högre än kvinnan.

    Kvinnans orgasm för att ta ett exempel fyller ingen funktion, men det gör mannens.

    Jag tycker hon borde se sig i spegeln. Ser hon bröst och en fitta, då är det dags att bli en kvinna inför sin man.


    Hahaha! Vad pinsam du är! Jag tycker syndnom dig. Stackare.:0)
  • Anonym (Hönan)

    Jag vill ta hål på myten att alla förhållanden är dåliga ibland. Jag tror inte att det är så. Med det sagt vill jag säga till TS att jag tycker inte hen ska acceptera att förhållandet är dåligt och tro att det är det normala. Är förhållandet dåligt så kan det bli bra men troligtvis inte. De förhållande jag varit i har alltid varit bra ändå tills vi gjort slut. Min man och jag har varit ihop nu i 16 år och hela tiden har det varit bra. Visst vi har varit mer eller mindre kåta och i vissa perioder inte haft så mycket tid för varandra men aldrig att vi haft det dåligt. Respekt och lyhördhet har alltid funnits.
    TS tänk efter är det så här du vill leva. Låter inge trevligt tycker jag. Sex har man när båda känner lust. Hur sjutton kan man genomföra ett samlag när man vet att den andra inte är sugen.

Svar på tråden relationskris hur kommer vi igenom den?