• Anonym (Chans­en)
    Äldre 15 Jul 20:07
    1298 visningar
    4 svar
    4
    1298

    Amning och graviditet

    Hej!

    Jag ammar mitt 1 åriga barn och har ännu inte fått tillbaka min mens då vi ammar rätt mycket nattetid men bara 1-2 gånger under dagen. Jag undrar om det är stor chans/risk att bli gravid om man har oskyddat samlag. Jag vet att en mens föregås utav en ägglossning och innebär detta då att man måste lyckas pricka in JUST den ägglossningen som skulle kommit innan första mensen för att bli gravid?

    Någon som blivit gravid under amning och utan att ha fått tillbaka sin mens?

  • Svar på tråden Amning och graviditet
  • Anonym (y)
    Äldre 15 Jul 20:41
    #1

    Du är helt oskyddad. Amning är aldrig ett skydd.

  • Anonym (Chans­en) Trådstartaren
    Äldre 15 Jul 20:44
    #2

    Förstår att jag är oskyddad en samtidigt undrar jag hur pass dåligt skydd det är så jag ännu inte fått min mens. Som sagt, det krävs ju ändå en ägglossning och om mensen inte "tänkt komma" på mååånga månader till så är man lite skyddad? Eller :-/ ?

  • Anonym (y)
    Äldre 15 Jul 20:51
    #3
    Anonym (Chansen) skrev 2015-07-15 20:44:36 följande:

    Förstår att jag är oskyddad en samtidigt undrar jag hur pass dåligt skydd det är så jag ännu inte fått min mens. Som sagt, det krävs ju ändå en ägglossning och om mensen inte "tänkt komma" på mååånga månader till så är man lite skyddad? Eller :-/ ?


    Har nog inte så mycket med amningen att göra, utan med din kropp. Det ta olika lång tid att bli sig själv igen, på alla sätt o vis.
  • Anonym (Ja)
    Äldre 16 Jul 06:03
    #4

    Det är bara om du prickar in första ägglossningen som du blir gravid, ja. Men den kommer ju förstås förr eller senare utan att du vet när...

Svar på tråden Amning och graviditet