• Anonym (Kaffedraken)

    Mest UNDERskattade bakverken ever !!!

    Ja, vad säger ni, gottfolk, vilka kulinariska mästerverk i bagerivärlden är att anse som underskattade ???

    Mozartkulan. Den är djupt underskattad.

    Och det säger jag bara. Vilken explosion.....mina smaklökar får fnatt. Om den är att klassa som ett bakverk vetifan. Men god är den.

    Så....KOM IGEN FÖR HELVETE....vad tycker ni ???

    Ha en riktigt skön dag, vecka, semester......ja, ha det skönt. 

     
    Kram//Anton bliss.gif


    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Svar på tråden Mest UNDERskattade bakverken ever !!!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Småkakor. Ses ofta som så oglamorösa, men är egentligen det godaste av allt, i sin enkelhet.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Kaffedraken)
    fluu skrev 2015-07-21 11:46:48 följande:
    Småkakor. Ses ofta som så oglamorösa, men är egentligen det godaste av allt, i sin enkelhet.
    Du har både rätt och fel, en del småkakor är torra och tråkiga, medans andra är rena....mästerverken i smakupplevelser. Vet inte vad dom heter, men det finns nån som smakar ganska mycket kola, lite seg....dom är för jävla goda, likaså finska pinnar, men då skall dom vara färska, då smälter dom i munnen. Kanongott.shiny.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Schackrutor.
    Lätta att baka och man behöver inte välja om man är sugen på chokladsmak eller vaniljsmak -för man får båda! Skrattande


    Det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart
  • Anonym (Kaffedraken)
    Hallongrotta......det är mumsiga grejer det. 

    Jag har själv bakat åtskilliga sådana. Om det är ett underskattat bakverk vet jag inte, men nog fan för att det är en riktigt god kaka.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Indigo skrev 2015-07-21 12:11:16 följande:
    Schackrutor.
    Lätta att baka och man behöver inte välja om man är sugen på chokladsmak eller vaniljsmak -för man får båda! Skrattande
    Håller helt med, jag gillar schackrotor. Mycket. Men sak samma, fast det gäller ju alla kakor...dom skall va någorlunda färska.Glad
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anton Chigurh skrev 2015-07-21 11:53:00 följande:
    Du har både rätt och fel, en del småkakor är torra och tråkiga, medans andra är rena....mästerverken i smakupplevelser. Vet inte vad dom heter, men det finns nån som smakar ganska mycket kola, lite seg....dom är för jävla goda, likaså finska pinnar, men då skall dom vara färska, då smälter dom i munnen. Kanongott.shiny.gif
    Då är de ju felbakade ;)
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Kaffedraken)
    fluu skrev 2015-07-21 12:21:18 följande:
    Då är de ju felbakade ;)
    Jo, fluu, du har rätt i sak, men, det finns några sorter som dammar utav helvete i truten, fast dom förmodligen är korrekt bakade, fråga mig inte vad dom heter, men du har som sagt rätt i sak, liksom, många småkakor är jävligt goda, rätt bakade och hyfsat färska.Glad
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Negerkyssar är också ett mycket underskattat bakverk. Man ser dem knappt längre.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Mest UNDERskattade bakverken ever !!!