Inlägg från: Amanda84 |Visa alla inlägg
  • Amanda84

    Spjälsäng med öppningsbar sida

    Vi köpte Kaxholmen spjälsäng på Babyproffsen eftersom jag är så kort att jag inte når barnet om det ligger i spjälsäng utan nedfällbar långsida. Det är den säng som jag har hittat där långsidan går att fälla ner absolut lägst. Om sängen är i lägsta läget, och långsidan är nedfälld, så når jag precis sonen med fingertopparna om han ligger längst in mot kanten, mot väggen, men står spjälsängen i mitten av rummet så når jag honom bra eftersom jag då ställer mig vid den kant han ligger närmast. Jag vet inte om det hjälper dig, men om jag mäter ända från armhålan till där fingrarna börjar på handen så är min arm+hand 49 cm lång, om du behöver något att jämföra med.


     

  • Amanda84

    Jag vill tillägga att den spjälsäng som vi har är superlätt att fälla ner med en hand. Det är två haspar som man lyfter på vardera sida, som håller upp långsidan. Jag har för korta armar för att lyfta båda samtidigt så jag tar en i taget. En kompis till mig har en spjälsäng (vet inte märke) med nedfällbar långsida och den måste man ta tag i med båda händerna och det klarar jag inte av eftersom jag inte når.

  • Amanda84

    Jag får nog tillägga att båda sidorna inte är nedfällbara på Kaxholmen. Följdaktligen så puffar jag till 1-åringen lite genom att stoppa in handen mellan spjälorna, så att han kommer närmare den nedfällbara sidan om jag inte når honom. Jag vill dock tillägga att det nästan aldrig behövs. Han måste verkligen ligga som en liten boll i ena hörnet för att jag inte ska kunna nå honom ordentligt, och nu har jag som sagt korta armar. Om man har en längre arm än jag så torde det inte alls vara något problem att nå från den nedfällbara kortsidan.

Svar på tråden Spjälsäng med öppningsbar sida