BF april 2016
Jag har tackat ja till kub. Fast enbart för att jag vill se ett hjärta slå. Kommer en liten med DS är den lika välkommen som de andra barnen jag har.
Jag har tackat ja till kub. Fast enbart för att jag vill se ett hjärta slå. Kommer en liten med DS är den lika välkommen som de andra barnen jag har.
Ska göra kub i vecka 12. Nån som vet om det är vanligt ul eller om det är vul som gäller?
Jag har en fråga till er som också kommer göra kub, vid vilken sannolikhet kommer ni gå vidare och göra fler tester och vid vilka odds kommer ni känna att ni är nöjda med utfallet? Inskrivning om tio dagar och testet bli nog till att göra två veckor efter det. Det är första barnet för mig och vet inte alls vad man gör på de olika kontrollerna.
Men om du nu skrivit på en ny tjänst så är det ju den som gäller, eller? Eller är den bara tillfällig? Spelar det någon roll vilken chef det är?
Jag väntar barn nr 4 och känner att det inte blir så jättestor skillnad. Med trean kändes det inte alls jobbigare, hängde bara med liksom. Den lilla fick hänga med i våra rutiner med skoltider och annat. Är ju så klart enklare nu med när se två största är 8 och 11 år och klarar sig själva. 5 åringen är ju också så pass stor nu. Lite värre när man tex har en som lär sig gå på toa själv när man ammar en liten.... Kan bli lite olyckor
tror den största skillnaden vi kommer ha nu med fyran är att man måste ha större bil. Funkar ju inte med en vanlig längre....
Hej alla! Har tidigare skrivit i en annan apriltråd men de verkar som de flesta har gått över till Fb vilket inte jag är intresserad av så blev väldigt glad när jag hittade er :) imorgon är jag i v 8+0 och ska på inskrivning hos bm på morgonen. Har för tre veckor sedan varit på hälsosamtal. Är det någon mer än jag som ska eller har gjort cellprov när de varit gravida. Min barnmorska ska göra ett imorgon då det var tre år sedan sist jag gjorde ett.
Någon mer som känner som jag om sin kropp?! Tror inte mitt huvud fattat att jag är gravid än... Magen har vuxit och jeans sitter inte så skönt längre... Vill bara ha pösiga tröjor på mig och trycker in mig i jeans fast det är obekvämt. Jag vill helt enkelt inte se gravid ut! Har aldrig känt så här innan, har ju ändå tre barn. Hoppas att det blir bättre efter kub nästa vecka då jag förhoppningsvis får se ett hjärta slå. Tror det kan grunda sig lite i att jag tror att det faktiskt är min tur att få missfall nu när de andra tre graviditeterna gått bra. Känns väldigt nervöst över kub, tänk om jag fått MA?? Hoppas som sagt det känns bättre efteråt... Vill verkligen inte ha en lite tightare tröja där man ser magen! Finns det någon som känner/har känt likadant?
Hej! En fråga ang. KUB. Ni som gjort det, i vilken vecka var ni när ni lämnade blodprovet resp. gjorde UL? Jag ska på inskrivning hos min BM den 28/9 (då är jag i v 11 (10+3). Hinner man ta alla prov då? Har hört att KUB ska göras före v. 13.

Varit på ultraljud idag, mättes till 10+3 så tillbaka 2 dagar men har inte stenkoll på exakt dag heller... skön start på helgen
Hej alla! Nu är det många som börjar närma sig den magiska 12-veckors gränsen. Tänk vad skönt =) Själv är jag i v 13 nu och ska på KUB UL imorgon, borde då vara i ca 12+4. Det slog mig att jag inte har en aning om hur lång tid en sådan undersökning tar, har liksom inte beräknat det i förhållande till hur länge jag måste gå från jobbet. Ni som har gjort, hur lång tid tog det ungefär?
Jag har ingen vidare matlust men inga särskilda cravings heller faktiskt, har varit mycket frukt men nu är det inget. Lite tråkigt, tycker mest att allt smakar konstigt. Det enda jag är sugen på är sådant som jag inte får äta, goda ostar, röka korvar, kallrökt lax haha :) Funderade på om man kunde äta tex kallrökt lax om man fryser den innan, kommer inte ihåg hur det är med det...
Blöder lite idag.... Går in i vecka 13 i morgon och är jättenervös! Kommer lite rosa blod i trosorna. Har kub på torsdag så bara att vänta och se. Någon som har erfarenhet av rosa blod?
Igår övergick mina rosa blodningar till mens liknande blödningar.... Fortfarande så idag. Måste vänta ända till kl 15 på kub. Känns inte bra alls! Jag som verkligen vill ha min lilla april bebis
känns nu hopplösare än någonsin.