Inlägg från: Elyssa81 |Visa alla inlägg
  • Elyssa81

BF april 2016

Kakan7 skrev 2015-09-08 22:50:16 följande:

Var inne på gynakuten för jag var då orolig för mina blödningar. Först fick jag träffa en läkare som gjorde VUL och inte hittade någon graviditet alls?! För att var säker så fick jag stanna kvar och ta blodprov.. Sen gjorde en andra läkare VUL och hittade en liten med pickande hjärta. Visade sig att den första läkaren haft fel inställning på skärmen. Suck... I en timme var jag helt säker på att jag inte var gravid. Dock tillbakaflyttad till 6+2

Oj vad dåligt av den första läkaren. Skönt ändå att allt såg bra ut!
  • Elyssa81
    camillis86 skrev 2015-09-09 16:24:25 följande:

Ville bara berätta att jag precis gjort vul och att allt såg bra ut, trots att alla mina symtom är borta! så räkan är nu 13,9 mm lång och hjärtat slår! Så nedrans underbart! :)

Härligt! Vad skönt!
  • Elyssa81
    snowybaby skrev 2015-09-14 17:34:30 följande:

Jag är i v 10 9+2. Men är så orolig för hela dagen har de gjort ont i magen. Huggit och dragit i nederdelen av magen. Har ringt 1177 men de sa att dessa veckor växer livmodern väldigt snabbt och därför kan de kännas extra mycket. Men om smärtan blir outhärdlig eller jag får blödningar ska jag åka in. Ska ringa min BM om de inte gått över tills imorgon. Nån som känner igen sig?

Jag upplever samma är i v 8+6. Kanske ska ringa och fråga jag med för jag är så orolig.
  • Elyssa81
    Elisabet83 skrev 2015-09-14 16:49:48 följande:

På vul för en vecka sedan (som jag var på pga värk) blev jag tillbakaflyttad en vecka till 6+3 och läkaren sa att hon anade hjärtslag. Alltså ett fladder som man utgår från är hjärtat. Och idag såg läkaren ingen hjärtaktivitet alls och beräknade mig till 6+4 :(

Beklagar verkligen.
  • Elyssa81
    Emmsii skrev 2015-09-15 03:24:56 följande:
    Jag har haft samma sorts smärtor i flera veckor , trodde också att något var fel. Så blev bokad på ultraljud och allt såg bra ut, var då 9+1. Och nu så har de värsta smärtorna avtagit och det bara hugger till ibland när jag reser på mig, nyser osv. Helt vanligt säger de. Så får hoppas att det är samma för er, bara en massa växtvärk och inget annat :)
    Jag blev rådd att åka in igår. Allt såg tack och lov bra ut. Var i 9+0 som jag trodde. Så skönt att få det bekräftat.
  • Elyssa81
    Fortsatter skrev 2015-09-20 13:26:25 följande:

Hej jag är också på smällen beräknad bf 3/4 första gången. Gjorde blodprov förra tisdagen inskrivning måndag 21/9. Vecka 13 då, sen inskrivning tycker jag de verkar som.

Välkommen! Här gör de också inskrivning i v 13.
  • Elyssa81
    Sommarmalva skrev 2015-09-22 17:58:39 följande:

Blöder lite idag.... Går in i vecka 13 i morgon och är jättenervös! Kommer lite rosa blod i trosorna. Har kub på torsdag så bara att vänta och se. Någon som har erfarenhet av rosa blod?

För mig var det inget bra tecken tyvärr! Fick rosa blödning och MA konstaterades i v 13. Hade dock mkt ryggont också. Det är säkert ingen fara för dig.
  • Elyssa81
    ellami skrev 2015-11-08 09:06:01 följande:

Elyssa har du fått mitt pm?

Jag har svarat också och lagt till. Funkar det inte?
  • Elyssa81
    JosefineD85 skrev 2015-12-26 14:58:30 följande:
    Hej tjejer!!

Finns det någon fb-grupp med bf i april?? Tacksam för svar
    Det finns en fb-grupp för april. Inboxa mig
Svar på tråden BF april 2016