Inlägg från: linuslotta |Visa alla inlägg
  • linuslotta

BF april 2016

Jag mår fruktansvärt illa hela dagarna. I dag har jag varit på Apoteket och köpt såna där sea band o ha runt handleden.( till för åksjuka och graviditet) Har inte hunnit ha dom så jätte länge på mig men tror faktiskt illamåendet har minskat en del.
    Hoppas och tror det ska bli bättre nu.

• linuslotta
    hondendärtjejen skrev 2015-08-31 18:22:38 följande:

Ja det finns en hemlig Facebook grupp! Skriv mailadress/namn till mig här så lägger jag till en vänförfrågan (man kan bara bjuda in vänner) så kan jag försöka att bjuda in dom som vill!

linuslotta@hotmail.com

Blir gärna med jag med om jag får.
  • linuslotta
    H1ssa skrev 2015-09-01 22:53:54 följande:

Jag kommer tillbaka hit, var med i FB-gruppen tills nu. Tycker det är lättare på facebook. Det har tyvärr visat sig att inte alla har varit välkomna, och eftersom det inte finns någon administratör som bestämmer vem som får vara med eller inte här, passar nog det här forumet mig bättre trots allt :)

Hoppas att jag är välkommen tillbaka

Att det får gå till så. Jag är så arg o irriterad att jag kokar. Gjorde som du, lämnade den sidan. Usch så oseriöst !
  • linuslotta

Ny "hemlig" grupp finns nu på FB. Där ALLA som vill får gå med ! Bara så säg till så lägger vi till er där ! ????

• linuslotta
    Issi skrev 2015-09-02 10:04:25 följande:

VAD TUSAN, får man inte äta lakrits när man är gravid!?!?! läste precis det på 1177, har helt missat. Och jag som älskar lakrits och lätt kan äta mycket av den varan... typiskt.

Nä det är tyvärr en hel del man ska undvika under graviditeten. Lite är inte skadligt men är bra om man undviker helt. Tror man får information om det hos bm vid inskrivning.
  • linuslotta
    Issi skrev 2015-09-02 10:04:25 följande:

VAD TUSAN, får man inte äta lakrits när man är gravid!?!?! läste precis det på 1177, har helt missat. Och jag som älskar lakrits och lätt kan äta mycket av den varan... typiskt.

Nä det är tyvärr en hel del man ska undvika under graviditeten. Lite är inte skadligt men är bra om man undviker helt. Tror man får information om det hos bm vid inskrivning.
  • linuslotta
    imsevims skrev 2015-09-02 11:03:38 följande:
    Jag är gärna med!
    Ditt namn eller mailadress behöves ????
  • linuslotta
    Hiroi skrev 2015-09-02 14:23:11 följande:

Hej alla glada! 

Tänkte också hoppa in här :)

Vi väntar nu äntligen vårat "tredje" (andra) då vi förlorade en son i januari i v13+5 men upptäcktes först vid RUL i v18.

Nu hoppas vi att det går hela vägen och so far so good. Illamående som heter duga och ömma bröst! :)

Den är beräknade till den 25/4!
    Hur går jag med i den gruppen på FB ? Den är helt osynlig väl ? Då vi inte berättat det för någon ännu :)

Vill du vara med i gruppen april på FB så skicka ditt namn eller mailadress till mig eller till H1ssa
    Gruppen är hemlig.
  • linuslotta
    Maalon skrev 2015-09-03 09:34:58 följande:

Jättetråkigt att folk lämnat tråden :/ Känns som dom flest vill ha hemliga grupper på fb, något som jag absolut inte vill vara med i och då ska man helt plötsligt inte ha någon att prata med här :/

Hursomhelst.. 
    Enligt mina beräkningar gick jag in i vecka 8 i tisdags. Tröttheten kommer och går, oftast har jag energi på förmiddagarna men däckad på eftermiddagar och kvällar. Illamående till och från men väldigt svagt och det är sällan jag kräks av det. Tror kanske att jag börjat känna av någon slags foglossning, men vet inte alls säkert. Har inskrivning 9/9 så får höra med barnmorskan då :)
    Gör ett tidigt ultraljud på privatklinik den 22a, längtar sååå mycket :D

Varför välja ?? Man kan vara med på båda ställena. Det vill jag i alla fall
  • linuslotta

Hej
    Alla ni som skickat meddelande till mig om att vilja gå med i den "hemliga" gruppen på FB. Hör av er igen om ni inte blivit inbjudna. Jag kan tydligen inte svara på era meddelanden tyvärr.
    ALLA är välkomna in i gruppen och det ända jag behöver är en mail adress.
    Kram

• linuslotta
    ellami skrev 2015-09-04 14:02:58 följande:

Vi ska göra KUB, mest för att se barnet... Kanske en fuling, men vad gör man inte. Hade jag inte gått på kub sist hade jag kanske fått gå runt med dött foster till RUL. Däremot så finns det ju fler kromosomavvikelser än DS som kan upptäckas med KUB (och efterföljande prover vid dåligt resultat). Jag hade avslutat graviditet om det visade sig att fostret var så svårt sjukt att det ändå skulle dö i magen eller under sina första levnadsmånader, vilket brukar vara fallet med trisomi 18..

Håller med dig.
    Om man kan göra tester för att se avvikelser tycker JAG att man tar chansen till det. Oavsett hur efterlängtat barnet är så är det inte rätt att sätta barn till världen som kanske kommer lida sig igenom livet. Då tänker man ju mer på sig själva än det kommande barnet. Och dessutom har man fler barn sedan innan så kommer ju tiden inte kanske räcka till för det barnet på samma sätt OM det föds ett barn men någon sjukdom.
    MEN detta är min åsikt (o troligen kommer inte alla tycka som jag)
  • linuslotta
    Emmmmm skrev 2015-09-07 12:15:05 följande:

Sett ett litet hjärta picka idag på UL. V 8 vart jag bakåtflyttad till ????

Vilken vecka trodde du att du va i ?
    Apparna och bm räknar tydligen olika fick jag förklarat. Om jag tex är 10+5 så säger apparna att du är i V.11 men bm säger att du är i V.10
    Men kanske va större skillnad än mot va du hade innan ??
  • linuslotta
    Emmmmm skrev 2015-09-07 22:36:45 följande:

Räknade man från första dag i senaste mens så slår det på två veckor. Men jag hade förskjuten ÄL. Vet inte varför det dyker upp massa frågetecken efter det jag skriver. Ser ut som jag är undrandes

Aha okej.
    Ja det ser det ut som, jag har varit med om likadant. Tror att det blir så när jag gjort smilegubbar. Kan det stämma j ditt fall med ?
  • linuslotta

Gjorde KUB testet i går. Allt såg fin fint ut och Va absolut inte i några riskzoner. Blev tillbaka flyttad 3dagar så är i dag 11+6 så går in i v13 i morgon

Svar på tråden BF april 2016