Inlägg från: Emmmmm |Visa alla inlägg
  • Emmmmm

BF april 2016

Lite illamående och någon enstaka kräkning. Bebisen växer som den ska i alla fall så jag tar väl igen det sen antar jag.

• Emmmmm

Hej. Jag håller på och ska söka nu. Sist gick jag på ledighet i v 32 med graviditetspenning. Är sjuksköterska på intensiven och hoppas kroppen pallar så länge. Du ska absolut ansöka. Vi får hjälp av cheferna och med ett standardbrev som berättar om vårat jobb som underlag. Det är sån brist på sjuksköterskor så de är bara glada att man jobbar så länge det funkar.

camillis86 skrev 2015-12-14 14:27:56 följande:

Hej tjejer! Hoppas alla mår bra! Tänkte bara fråga om någon av er ansökt om gravidpenning.... min bm tyckte absolut att jag skulle ansöka men jag vet knappt om jag "vågar" då jag tror chefen skulle gå i taket! Vi har folk som sagt upp sig och försvinner jag innan de anställt någon ersättare skulle det bli katastrof...

Känner mig dock rätt slutkörd då jag inte gör annat än springer mellan olika patienter och vaccinerar/utför undersökningar/tar prover mm....Har dock inga tunga lyft då jag arbetar som sjuksköterska inom företagshälsovården. Vet inte riktigt hur jag ska göra, ansöka å riskera att chefen blir riktigt sur el köra på så länge jag orkar och i värsta fall försöka bli sjukskriven på slutet om det behövs... Tror att hon kommer skriva att hon omplacerar mig till enbart telefonrådgivningen för att det ej ska gå igenom men det finns ingen annan som kan ta över mina sysslor så vet ju inte hur det ska gå till....Har inga problem med foglossning ännu men däremot ont i ryggen (haft i flera år men blir ju inte bättre av graviditeten!) Så himla svårt, vill ju inte "svika" mina kollegor men känner ju att hälsan å bebisen måste komma först....Känner mig ju helt slut!

• Emmmmm

Tredje veckan med förkylning nu. Helt hopplöst :( innan dess har vi kört fler förkylningar samt maginfluensor under hösten. Gnäller av mig lite bara

• Emmmmm

Jag hade moderkaka i framvägg första graviditeten och i bakvägg denna gång. Stor skillnad på hur mycket rörelser jag känner. Med bakvägg känner jag betydligt mer. När jag hade i framvägg så kände jag dels senare och inte så mycket rörelser fastän jag hörde rörelserna när jag lyssnade efter hjärtljuden med doppler

• Emmmmm

Hur funkar det med sjukskrivning under graviditeten. Ska träffa gynekologen nästa vecka först för bedömning sen tar det väl tid för beslut från försäkringskassan? Hur gör jag så länge? Har ett tungt jobb och få graviditetspenning v 32 (om 3 veckor). Men om jag behöver gå ner i tid redan nu och vara sjukskriven 25% i alla fall? Betalar arbetsgivaren då eller blir jag utan pengar tills dess? Hinner väl knappt få beslut innan det är dags att gå hem för grav ledighet ändå?

• Emmmmm

Gått ner ytterligare 2,5 kg, känns inte klokt. Inte gjort något speciellt och äter som vanligt. Har vid invägningen antingen vägt samma eller gått ner i vikt hela graviditeten. V 30 på torsdag..

• Emmmmm

Hon undrar mest om jag äter så jag inte bantar och det gör jag ju inte. Får se SF mått på måndag, kanske bra att göra tillväxt UL

• Emmmmm

75 dagar kvar men ska snittas så troligtvis runt 65 dagar bara. Mycket förvärkar och blivit sjukskriven på deltid

Svar på tråden BF april 2016