• pomperiposa

    BF mars/april söker likasinnad i Sthlm

    Om allt går som det ska kommer få en liten sladdis runt den 31 mars 2016. Är halvtidsförälder till en 10-åring och en 13-åring. Skulle gärna vilja få kontakt med någon i liknande situation, någon som väntar en sladdis i Stockholm, vore jättekul.
    Jag är 40 år, bor söder om Stockholm, trivs med livet. Arbetar heltid. Har inte vågat berättat för någon än, oplanerat men väldigt glad.

    Söker en eller flera i ungefär samma situation, kanske skapa en liten mammagrupp i Stockholm om vi blir många.

  • Svar på tråden BF mars/april söker likasinnad i Sthlm
  • Linda40

    Hej! Är i nästan liknande situation men skillnad att det här är mitt första men sambon har 2 barn sen tidigare som är 10 och 13. Är 40 år och bor norr om Stockholm.

  • pomperiposa

    Hej Linda

    Jätteroligt och grattis!! Jag är uppvuxen på norra sidan, i Solna men flyttade till södra sidan när jag var 20 ungefär :)

    När är er bebis beräknad? Och hur mår du?

    Jag mår ganska bra, ibland kan jag känna mig nästan lite illamående, men inget allvarligt, utan kan äta som vanligt. Hoppas på att må bra i 8 månader till, men det kanske man inte ska räkna med.

    Hälsningar
    MariaGlad

  • Linda40

    Vi är beräknade till 16/2. Jag mår ganska bra kanske lite mycket humörsvängningar bara... =) är ganska orolig för att nåt ska gå fel... Vi har kämpat i flera år för att få en bebis så till slut med hjälp av ivf så då gick det. Alldeles för mycket oro men jag försöker att njuta av graviditeten men får påminna mig själv ofta att det är fler "äldre" som det har gått bra för.
    Väntar nu på kub som vi ska göra nästa torsdag. Hur tänker ni göra? Ska ni göra kub test?

  • Hovesi

    Jag är 40+ om en månad och väntar min fyra ca 10/2.. De andra barnen som jag har med annan man är 7,11 och 15. Jag bor söder om Stockholm och det vore kul att känna någon i samma situation.

    Jag är inne i spökveckorna och känner mig knappt gravid alls, förutom att en liten bula börjar synas. Mår bra nu när illamåendet lagt sig.

    Jag gjorde NIPT i v 11 och vet att jag väntar en liten flicka ????.

  • pomperiposa
    Hovesi skrev 2015-08-05 11:13:45 följande:

    Trodde jag la in en glad gubbe, men det blev visst frågetecken....


    Hovesi; Grattis till en liten dotter, jag tycker det ska bli jättespännande att få reda på vilken sort även fast jag får ha tålamod några månader, vill ju köpa bebiskläder Har du söner, döttrar eller både och sedan tidigare?
    NIPT verkar jättebra, dyrt men verkar väldigt bekvämt och smidigt.

    Det blir visst frågetecken om man gör glada gubbar med mobilens smileysar

    Linda; Förstår att det måste vara speciellt när man fått kämpa, jätteroligt att du äntligen ska få en liten. Blir glad när jag hör hur efterlängtad den lille blir, även fast vi andra också längtar så kan jag tänka mig att situationen förstärker allt gånger 100 Är du nyfiken på om det blir en gosse eller flicka? Om jag kommer till barnmorskan så jag hinner göra KUB gör jag KUB, tror i september någon gång, annars gör jag fostervattensprov. Hoppas du får bra siffror nästa torsdag  

    Jag mår bra, känner mig inte gravid, mer än att jag lättare blir yr, men jag vet att det brukar göra lite ont när bebisen börjar ta plats, jag hoppas jag slipper må illa, eller andra krämpor. Man är ju inte lika ung längre, vill träna men är rädd för att överanstränga mig, men promenerar mycket, det borde väl räcka. 
  • irmaklara

    Hej, vi är i samma situation precis! jag har två flickor på 12 och 14 och nu ny liten på gång med bf i mars, med ny man dock ;) . Är 43 år och helt chockad över att vi blev gravida på första försöket.

  • pomperiposa
    irmaklara skrev 2015-08-08 09:22:08 följande:

    Hej, vi är i samma situation precis! jag har två flickor på 12 och 14 och nu ny liten på gång med bf i mars, med ny man dock ;) . Är 43 år och helt chockad över att vi blev gravida på första försöket.


    Grattis irmaklara

    Roligt att vi är nästan precis samma! Ska du göra kub eller gjort?
  • irmaklara

    Hej, ja jag ska göra ett kub test men också ta ett så kallat nip prov, det är alldeles nytt att man kan göra det ifrån Sverige och kostar fortfarande jättemycket pengar men är helt överlägset bättre än kub. Framför allt för att man får reda på svaret redan innan v 12????.

  • pomperiposa
    irmaklara skrev 2015-08-09 18:13:15 följande:

    Hej, ja jag ska göra ett kub test men också ta ett så kallat nip prov, det är alldeles nytt att man kan göra det ifrån Sverige och kostar fortfarande jättemycket pengar men är helt överlägset bättre än kub. Framför allt för att man får reda på svaret redan innan v 12????.


    Spännande! Hoppas det går bra Har du bokat tid än?
Svar på tråden BF mars/april söker likasinnad i Sthlm