• Äldre 3 Aug 17:09
    1519 visningar
    7 svar
    7
    1519

    en fråga till alla er tvillinggravida/föräldrar

    Hejsan. Jag har sedan jag lyssnade med min egen doppet misstänkt två små. Nu undrar jag om lågt järnvärde och urinvägsinfektioner är mer vanliga under tvillinggraviditet än vid enlig? Jag har ul om lite mer än två veckor men kan ju inte släppa dessa tankar om att det kan vara två.

  • Svar på tråden en fråga till alla er tvillinggravida/föräldrar
  • Äldre 3 Aug 17:13
    #1

    Grattis till graviditeten :)

    Jag hade uvi flera gånger och lågt blodvärde, men om det berodde på att det var tvillingar har jag ingen aning om :)

  • Äldre 3 Aug 17:16
    #2

    Tack ???? har tre barn sedan innan och aldrig haft långt järn så här tidigt. Har även foglossning som blir värre för varje vecka. Är nu i vecka 17 ca och är trött trött trött vilket kan bero på järnet men samtidigt så har jag varit trött sedan väldigt tidigt. Haft illamående sedan dag ett tills nu när det mest bara är på morgonen.

  • Äldre 3 Aug 17:17
    #3

    Ojdå blev frågetecken istället för en smiley

  • Äldre 3 Aug 17:23
    #4

    dessutom så är jag lika stor nu som jag var i vecka 25 med min sist födde. Och känner mig tung som en val. Kände mig gravid redan i vecka 7 denna gång medans magen kom som en liten bula i vecka 18 sist.

  • Äldre 3 Aug 18:58
    #5

    Låter som en tvillinggraviditet faktiskt! Tala gärna om när du vet!

  • Äldre 3 Aug 20:01
    #6
    Trippelmamma76 skrev 2015-08-03 18:58:41 följande:

    Låter som en tvillinggraviditet faktiskt! Tala gärna om när du vet!


    Ja det tycker jag med :) håll oss gärna uppdaterade :)
  • Äldre 3 Aug 20:09
    #7

    Ska ringa ul imorgon och försöka boka om till denna vecka istället. Skulle vilja få veta så man får så mycket tid som möjligt att vänja sig med att det kommer två om det är så. Samt att man hinner fixa allt lite mer i och med att jag har tre barn sen innan också självklart skriver jag och uppdaterar. Har dessutom haft rejäl växtvärk idag. Visst vore det kul med två stycken men jag blir lika glad oavsett

Svar på tråden en fråga till alla er tvillinggravida/föräldrar