• Forumvärd

    Har du drabbats av inbrott?

    Sommartid brukar också vara den tid som inbrottstjuvar är mest aktiva.
    Har du drabbats av inbrott någon gång?
    Rösta och diskutera gärna i tråden. Solig

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du drabbats av inbrott?
  • lövet2

    Nej, jag tror de blir avskräckta av att det alltid finns någon hemma i huset. Det står liksom aldrig tomt.
    Däremot har vi haft inbrott i bilen. En gång av en fyllskalle som försökte stjäla bilen här hemma men inte fick i gång den, och en gång när den stod på flygplatsen.

  • nnnnnnnn

    1 gång när vi var borta 20 min!
    De hann bara ta 1 stöldmärkt dator (jobbets) + laddare.

    Lönt...

    Vi behövde byta: 1 altandörr, 1 sängstomme, 1 golv.
    Slänga: 1 uppsättning sängkläder (massor med glas i sängen), 1 kudde (trasig).

    + att vi städade många, många timmar då massor av saker var utslängda ur garderober och bokhyllor, dessutom behövde vi tömma hela sovrummet inkl. kontor för att golvet (plastmattan) var trasig och skulle bytas.

    Otroligt mycket jobb och självrisken skulle betalas, för att någon vill ta en i princip osäljbar dator som var ca 5 år gammal.

  • Anonym (R)

    Vi åkte hemifrån över helgen och när vi kom hem var dörren på vid gavel. Inget var rört och inget fattades. Kanske glömde vi att stänga den, jag vet inte. Låter osannorlikt då jag extrakollar dörrar, spis, kaffekokare osv hundraelva gånger innan vi åker men det låter ju lika osannorlikt att någon ska ha låst upp dörren med vår extranyckel (som ligger gömd ute) för att sedan inte ta något.

  • Abbe83

    Nej, hoppas de blir avskräcka av att vi är hemma i stort sett hela tiden och av att vi har en schäfer. 

  • Loriyana

    Ja en gång, och hela familjen var hemma. Vi satt och åt middag då vi hörde ett ljud från källaren. Var en man där som proppade väskan full med grejer. Mor min skrek som en stucken gris och far slog honom i huvudet med en toffel. Han kom undan.

  • Anonym (offret)

    Ja. En gång när vi var utomlands och en gång när jag var ensam hemma. Fanns inte så mycket att göra mer än att lyda den gången jag var hemma. Hade ju gärna spenderat de 90 minuterna med någon annan. Förhindrat ett källarinbrott.

  • Thotis90

    Vi hade inbrott i förrådet i källaren en gång. Jag misstänker att någon i huset var delaktig då man måste ha en särskild nyckelbricka för att ta sig igenom två dörrar, porten och sedan till källaren. Ingen av dessa var uppbrutna. Bara förrådsdörren där de hade knipsat bort våra lås. Två cyklar (stod där p.g.a. punktering på ena och stulet framdäck på andra) och en vinterjacka stals.


    Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • _smart_

    Ja, en gång. Bilens sidoruta var inslagen och "tjuven" hade rafsat ut innehållet i handskfacket, vilket bara var en instruktionsbok. Hela bilen full med glas och en dags arbete med att ringa till Carglass, polis och försäkringsbolag. Var inte så kul.

    Idag har vi larm i bilarna och husen och Securitas patrullerar med jämna mellanrum. Sjukt att man skall behöva lägga så mycket tid och pengar för att det finns människor som inte kan skilja på mitt och ditt. Obestämd

Svar på tråden Har du drabbats av inbrott?