Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Obama anser att det bästa sättet att hjälpa flyktingar är på plats och inte genom invandring. Han förespråkar alltså SD´s politik. Helt tyst i media om detta som annars brukar lovorda Obama i allt han gör.

Give ´em Hell!
  • Gert
    todo nada skrev 2015-08-07 11:47:55 följande:
    Och när du väl befann dig på flyktinglägret med din familj, vad är nästa steg?

Du har ingenting med dig mer än kläderna på din kropp, ert hus har blivit bombat och alla minnen/det liv du någonsin känt har förvandlats till damm.
    Nästa steg är att be till gud att den svenska regeringen ska börja ge biståndspengarna.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Hypnotica skrev 2015-08-07 12:00:51 följande:

Bistånd är heller inte ett sätt att bota fattigdom. Det är bara ett plåster, en livlina.

Det går att utrota fattigdom och biståndspengar är en del av medicinen. Givetvis krävs det mer saker än bara pengar. Det krävs religiösa och ideologiska diktaturer av olika slag blir till demokratier.

www.pmu.se/aktuellt/nyheter/-gates-och-rosling-sa-ska-varldens-fattigdom-utrotas_17700
    Give ´em Hell!
  • Gert
    todo nada skrev 2015-08-07 12:04:06 följande:
    Du hade inte tagit chansen att få komma med din familj till exempelvis Sverige då om möjligheten gavs?

Du hade stannat i lägret och bett för bättre tider ist?
    Nej, jag hade inte tagit mig till Sverige. Här skiter ju svenska staten i att ta hand om asylsökare och flyktingar. Jag hade tagit mig till ett bättre land som tar hand om flyktingar på ett mer värdigt sätt.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    todo nada skrev 2015-08-07 12:25:36 följande:
    Du hade altså tackat nej till möjligheten för ett bättre liv när du sitter på ett flyktingläger med din familj och har förlorat allt ni äger?

Vilket land hade du sökt dig till och varför?
    Jag hade sökt mig till ett mycket närmare land.

Jag ska ge ett exempel. Om det skulle bli inbördeskrig i Sverige och jag var tvungen att fly så skulle jag inte ta mig genom hela Europa och ända ner till Mellanöstern för att söka skydd. Jag skulle ha stannat vid Danmark eller Tyskland om inte Norge eller Finland fungerade.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    todo nada skrev 2015-08-07 12:44:34 följande:
    Du tror inte dessa länder i närområdet skulle påverkas av ett svenskt inbördeskrig?

Skulle du tagit emot bidrag om du flydde och det fanns att få? Eller hade du valt att tigga istället? (Utgår även här ifrån de omständigheter jag beskrev innan, du har inte en ägodel och pratar inte det språket dit du kommer med din familj)
    Nej, det tror jag inte. Det behöver inte bli inbördeskrig i våra grannländer för att det blir inbördeskrig i Sverige.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    todo nada skrev 2015-08-07 14:56:55 följande:
    Du tog upp att det finns missnöje hos de flyktingar som kommer hit eftersom de får dela rum på förläggningar med personer av annan religon.

Där kom Koranen in i bilden!

Jag tar gärna underlag på det du skriver ang hatbrott, något som kan visa att det du skriver stämmer.

Jag tycker det optimala är att hjälpa människor på plats. Men artikeln förklarar varför det inte är möjligt i alla sammanhang, och att det i de fallen är bättre att de blir hjälpta av de pengarna här i Sverige istället, än stjälpta på plats.

(Utdrag ur den länkade artikeln;)
    Tror du att biståndspengar till UNHCR går till stridande parter? I såna fall tro du fel.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-08-07 15:20:58 följande:
    Den här Roy Beck videon har varit uppe flera gånger på FL och varje gång påpekar flera skribenter för SD maffian att fattigdom ALDRIG har varit ett skäl för att få asyl i Sverige. Det är därför patetiskt att videon kommer upp på nytt.
    Det hindrar dock inte ekonomiska flyktingar att söka asyl i Sverige och en del får även uppehållstillstånd och medborgarskap.

Sverige tar biståndspengar - som skulle gå till dessa fattiga människor - och lägger dom på invandringens kostnader i stället. Allt hänger ihop även om inte du kan se det.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    todo nada skrev 2015-08-07 15:54:10 följande:
    Duckar du alla frågor som är jobbiga att svara på Gert?

Här kommer den igen, om du mot förmodan missade de andra två gångerna den ställdes.

Skulle du tagit emot bidrag om du flydde och det fanns att få? Eller hade du valt att tigga istället? (Utgår även här ifrån de omständigheter jag beskrev innan, du har inte en ägodel och pratar inte det språket dit du kommer med din familj)
    Jag duckar inte för frågor, men det gör däremot du.

Nej, jag skulle inte tagit emot bidrag.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Invandring kan aldrig utrota fattigdom