Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Varför demonstrerar vi inte mot detta?

Gert skrev 2015-08-22 15:51:49 följande:

Dags att demonstrerar mot våldet mot busschaufförer. Två muslimska kvinnor slår en svensk busschaufförer. Man vill inte tro att det här är Sverige.

www.liveleak.com/view

Give ´em Hell!
    Självklart är det oacceptabelt med våld mot busschauffören men jag tycker inte att kvinnorna ser muslimska ut, är du säker på kvinnornas religion eller passar du bara på att kasta skit på muslimer pga att du inte förstår språket?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-08-23 10:14:49 följande:
    De flesta är araber är muslimer och dessa kvinnor pratar arabiska.
    Give ´em Hell!
    Det finns kristna araber och det är tydligt att du i vanlig ordning har kastat ur dig något utan att veta om det stämmer.
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2015-08-23 19:02:00 följande:
    Det är ju riktigt fördomsfullt, faktiskt, att sitta och anta ("tyder på") att kvinnorna inte är muslimer för att de inte bär huvudduk. 

Du är välkommen till mitt ghetto som jag bor i...

Många muslimska kvinnor här om inte bär slöja och inte gjorde så heller i sitt hemland.
    Vi har även "liberala" muslimer.
    Blandat med muslimer som ser till att unga flickor i så låga åldrar som 5-6 år skall bära slöja.
    Så har vi muslimer med som låter flickorna välja när de får sin första mens om de skall ta en striktare roll och bära huvudduk.
    Och så har vi även muslimsk sedlighetspolis med (de som skall rätta muslimska kvinnor efter en viss lära inom islam) . Men muslimsk sedlighetspolis vinner inte så mark.

Hade det inte varit mer passande att kritisera det ursprungliga inlägget där Gert hävdar att kvinnorna är muslimer (vilket han inte kan veta). Det är ju det inlägget som har skapat den efterföljande debatten.
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2015-08-23 19:02:00 följande:
    Det är ju riktigt fördomsfullt, faktiskt, att sitta och anta ("tyder på") att kvinnorna inte är muslimer för att de inte bär huvudduk. 

Du är välkommen till mitt ghetto som jag bor i...

Många muslimska kvinnor här om inte bär slöja och inte gjorde så heller i sitt hemland.
    Vi har även "liberala" muslimer.
    Blandat med muslimer som ser till att unga flickor i så låga åldrar som 5-6 år skall bära slöja.
    Så har vi muslimer med som låter flickorna välja när de får sin första mens om de skall ta en striktare roll och bära huvudduk.
    Och så har vi även muslimsk sedlighetspolis med (de som skall rätta muslimska kvinnor efter en viss lära inom islam) . Men muslimsk sedlighetspolis vinner inte så mark.

Anser du inte att det är fördomsfullt av Gert att fastslå att kvinnorna är muslimer enbart på det faktum att han tror att kvinnorna pratar arabiska?
Svar på tråden Varför demonstrerar vi inte mot detta?