• Anonym (Ensam mamma)

    Är det här ett Okej val av en blivande pappa!?

    Saken är den att jag och mitt barns far gick isär 6:e månaden in i "vår" graviditet pga att han träffat sin stora kärlek enligt honom. Jag är inte speciellt bitter över det längre men när jag för 2 veckor sen åkte in till förlossningen ( 3 veckor innan beräknat datum) så meddelade jag exet att det var på G. Han sms:ade då tillbaka att han inte kunde närvara pga att han var bortrest. Jag blev grymt besviken över ännu ett svek från honom, vi har ändå 5 år som par bakom oss. Men jaja inte mkt att göra, min älskade mor och bästis hoppade in som sällskap/stöttning under förlossningen. Jag fick världens underbaraste pojke <3 Men nu till saken, jag har fått veta nu i efterhand att han inte alls var bortrest utan det var hans flickvän som hotat med att göra slut om han åkte...... Wtf, vad är det för fel på kvinnan!!?? Min sons far gick miste om hans födelse pga en svartsjuk flickvän, han valde alltså henne före vårt barns födelse... Vill bara lägga till att vårt barn inte är behållen mot pappans vilja utan tvärtom... Fan vad ont det gör..

  • Svar på tråden Är det här ett Okej val av en blivande pappa!?
  • Anonym (Hej, vännen!)

    Hej!

    Jag förstår verkligen din känsla. Jag hade knappast kunnat vara lika avslappnad som du, om jag varit med om detsamma.

    Nu har jag inte varit med om exakt det du varit med om, men en (kanske?) snarlik grej:

    Mitt barns pappa har träffat en kvinna som vägrar inse och acceptera att mitt ex kommer med ett "bagage"; dvs ett barn. Hon hotar också med att göra slut, om pappan fortsätter att åka på umgänge med sitt barn (pga avståndet mellan vår stad och pappans stad, så har pappan umgänge med barnet i barnets hemstad).

    Det värsta av allt är att pappan lyssnar och lyder hennes minsta vink. De har träffats i ett år och under det året har pappan träffat barnet nio gånger. Förut var det varannan helg, tre dagar i rad.

  • Anonym (Ensam mamma)

    Mjo det är så jag är rädd att min sons framtid kommer bli. En elak och bitter s.k "bonusmamma. Vad är det för fel på dessa kvinnor, hur tänker dom? Visst kan man känna svartsjuka mot ett ex men mot ett barn!!!!!!

  • Anonym (Hej, vännen!)
    Anonym (Ensam mamma) skrev 2015-08-08 19:43:04 följande:

    Mjo det är så jag är rädd att min sons framtid kommer bli. En elak och bitter s.k "bonusmamma. Vad är det för fel på dessa kvinnor, hur tänker dom? Visst kan man känna svartsjuka mot ett ex men mot ett barn!!!!!!


    Vidrigt är vad det är.

    Om jag var du, så skulle jag skita i att kontaka pappan. Är han intresserad, så får han ta kontakt med dig.

    Jag önskar ibland att mitt barns pappa kunde ha "stuckit" när barnet var yngre. Då hade mitt barn inte mints honom och saknat honom.
  • Anonym (?)

    Men varför vill man ha med xet på förlossningen? Skulle jag aldrig ha! Specijällt inte en som svikit mig så...

  • Anonym (Ensam mamma)
    Anonym (?) skrev 2015-08-08 20:02:08 följande:

    Men varför vill man ha med xet på förlossningen? Skulle jag aldrig ha! Specijällt inte en som svikit mig så...


    Kanske anses konstigt, många i min närhet tyckte också det men det är med den mannen jag skapat den här lilla personen tillsammans med så för mig var det en självklarhet..
  • Anonym (?)
    Anonym (Ensam mamma) skrev 2015-08-08 20:11:11 följande:

    Kanske anses konstigt, många i min närhet tyckte också det men det är med den mannen jag skapat den här lilla personen tillsammans med så för mig var det en självklarhet..


    Ok.. Skulle aldrig vilja det... Men vi är olika :) Kan väl förstå den nya bruden med... Det är ju en ganska konstig situation.. Hur kan man lämna sin gravida flickvän? Grattis i allafall :)
  • Anonym (Ensam mamma)
    Anonym (Hej, vännen!) skrev 2015-08-08 19:50:57 följande:

    Vidrigt är vad det är.

    Om jag var du, så skulle jag skita i att kontaka pappan. Är han intresserad, så får han ta kontakt med dig.

    Jag önskar ibland att mitt barns pappa kunde ha "stuckit" när barnet var yngre. Då hade mitt barn inte mints honom och saknat honom.


    Han har endast träffat vår son 1 gång, då var han förbi med kläder, blöjor och lite andra saker. Kändes som att han hade tidspress på sig och han var extremt nervös men jag sa inget. Det är helt och hållet hans förlust att missa den här underbara lilla killen. Men jag kan verkligen sakna tvåheten i det här, som det är nu så är det min bästis som är "pappan", hon har i stort sett bott hos mig sen jag kom hem från sjukhuset. Tankarna vandrar ofta framåt och jag oroar mig för att min son ska växa upp utan sin pappa osv.... Men ska försöka lägga all min fokus på den som är viktigast i mitt liv..
  • Anonym (fd)
    Anonym (Ensam mamma) skrev 2015-08-08 19:43:04 följande:

    Mjo det är så jag är rädd att min sons framtid kommer bli. En elak och bitter s.k "bonusmamma. Vad är det för fel på dessa kvinnor, hur tänker dom? Visst kan man känna svartsjuka mot ett ex men mot ett barn!!!!!!


    Eller vad är det för fel på dessa män som sviker sina barn på grund av en ny kvinna?
  • Anonym (Ensam mamma)
    Anonym (?) skrev 2015-08-08 20:19:35 följande:

    Ok.. Skulle aldrig vilja det... Men vi är olika :) Kan väl förstå den nya bruden med... Det är ju en ganska konstig situation.. Hur kan man lämna sin gravida flickvän? Grattis i allafall :)


    Tack så mkt :)

    Jag tycker väl bara att han har lika stor rätt att närvara vid sitt barns födelse ( lr var) som jag trots att det är ur mig han kommer. Men nu valde han att avstå för påtryck från en annan kvinna. Kan du snälla utveckla hur du kan förstå hans flickvän!?
Svar på tråden Är det här ett Okej val av en blivande pappa!?