• Anonym (?)

    Förr var jag väldigt social men inte nu längre för att jag märker att jag inte är intressant, vad hände?

    Hej

    Jag är 28 år och väntar mitt första barn med min sambo. Jag flyttade till min sambos hemstad när vi träffades och har bott i staden ca 2 år. Och har träffat några nya bekanta men inte mer än så.

    När jag var yngre i högstadiet och gymnasiet hade jag alltid många vänner och var i gymnasiet också lite populär bland killar. Jag fick ofta höra att jag var en glad och social tjej.

    Tiden efter gymnasiet va likadan. Jag umgicks med ett tjejgäng och hade även många andra bekanta runt mig.

    Men idag typ 6 år senare så har något hänt. Jag har blivit totalt förändrad. Jag är fortfarande glad och trevlig med folk men jag har fått en lugnare och blygare personlighet. Jag har nästan blivit introvert och har inte samma behov av att umgås med folk längre.

    Grejen är den att jag drar mig för att umgås med människor för att det känns ansträngt. Till och med när jag är med min egen kusin och min före detta bästa vän (vi är fortfarande vänner men inte lika tajta) som jag hängde med varje dag under flera års tid så känns det spänt och ansträngt från min sida.

    Jag får nämligen en uppfattning av att folk inte lyssnar på mig när jag pratar. Att det jag har att säga inte är intressant. Och det är inget jag har fått för mig utan jag märker det på folk att dom liksom tittar bort eller tittar på nåt annat medans jag pratar. Man ser liksom att dom tänker på något annat för ett ögonlock när jag pratar. Sen känns det som om det bara är jag som ska lyssna och vara så jäkla intresserad av det dom säger.

    Dom ända jag egentligen gillar att umgås med är min sambo och föräldrar för dom känns det inte ansträngt med alls. Jag tycker det är konstigt att det har blivit så här.

    Jag har på något sätt tappat vem jag har varit förr och känner mig nu så jäkla tråkig. Jag har även blivit medlem på en sida för gravida i den stan jag bor i vilket jag från början tyckte va jättekul och har skrivit med några tjejer men dom slutar svara efter ett tag.

    Lika mina bekanta på andra sociala medier skriver till mig och så svarar jag och skriver tillbaka men sen tar det slut där. Jag brukar även kommentera mina kompisars bloggar och bilder men dom svarar inte.

    Men när dom kommenterar mina bilder och blogg ja då måste man minsann svara. Det känns som om all kontakt och relationer är på andras villkor hela tiden.

    Någon som känner igen sig?

    Jag har efter det jag har berättat för er, nästan valt att vara ensam för jag trivs med mig själv som tur är. Jag har verkligen ingen vän längre som jag känner mig helt avslappnad med. Konstigt?

  • Svar på tråden Förr var jag väldigt social men inte nu längre för att jag märker att jag inte är intressant, vad hände?
  • Anonym (Vem är du)

    Känner definitivt igen mig. Gör ett personlighetstest, googla personality types. Alla är olika, men alla människor behövs! Det finns många websites som har dessa tester av personlighetstyper baserade på psykologisk forskning. När man inser att det finns andra som är som en själv känns det bättre. Vissa personer behöver bara sina närmaste och trivs bättre så, andra behöver ett stort umgänge, vissa gillar ordning, andra är spontana, vissa är extroverta, andra introverta etc.

  • Anonym (som jag)

    Jag har gått igenom exakt samma sak!

    Vi var också ett tajt gäng med kompisar som umgicks för jämnan men nu vet jag inte ens vars dom bor. . Min bästa vän lämnade mig och flyttade tvärs över hela landet men vi pratar fortfarande och träffas ca en gång per år och då känns det inte naturligt alls och blir bara missnöje.

    Min andra bästa vän flyttade också tvärs över hela landet men vi pratar inte alls. Det slutade inte så bra.

    Då jag var ung så var jag väldigt pratglad men nu uppskattar jag tystnaden väldigt mycket.

    Jag förstår exakt vad du menar med att ingen lyssnar, det känns som att t.o. m. Dom i trådar om liknande ämnen orkar/vill inte lyssna på mig.

    Då undrar jag varför jag alltid ska vara den som lyssnar på andra och beter mig korrekt.

    Jag känner mig ganska less på livet kan tilläggas. Jag ser ingen mening med det.

    Mitt bästa tips är att vara en bitch.

    Snäs av andra om dom avbryter dig eller vägra sluta prata om dom börjar prata fast du är mitt i en mening. Fråga om dom är trötta osv eller vad dom tittar på för dom är bitchiga som ptatar om hur intressant det är med trådtäthet i tre timmar men då du börjar prata om den gången du träffade kungen så har dom rätt att vara helt ointresserade. Jäkla sätt..

  • Anonym (Sociala tjejer)
    Anonym (?) skrev 2015-08-09 19:55:11 följande:

    När jag var yngre i högstadiet och gymnasiet hade jag alltid många vänner och var i gymnasiet också lite populär bland killar. Jag fick ofta höra att jag var en glad och social tjej.

    Tiden efter gymnasiet va likadan. Jag umgicks med ett tjejgäng och hade även många andra bekanta runt mig.


    Är sociala tjejer alltid dom mest populära har dom lätt att få kompisar.
    Är det inte lite skrytsamt att säga att man är  populär bland killar?
Svar på tråden Förr var jag väldigt social men inte nu längre för att jag märker att jag inte är intressant, vad hände?